InfectedExo Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Hei! Forserer i år engelsk, slik at jeg ikke vil trenge 1. VGS engelsk neste år. Dette har gått kjempe bra, til nå. Hadde en slags analyse, som etter min mening gikk bra, men tydeligvis var ikke dette tilfelle. Spurte også mine medelever hva de fikk, og det var rundt samme karakter. Har aldri ligget på 3-ere i dette faget. Derimot, ser jeg nå på ITS at min "midlertidige" karakter er en 3-er, noe jeg aldri har fått. Har for det meste fått 5-ere, og et par 4ere. Hvordan kan jeg da ligge på en 3-er? Det blir jo helt feil? Noen som har eventuelt klaget på forsert løp fag? Synes dette var gjort ved et rasistisk motiv, spesielt med tanke på hvilke elever som fikk hvilke karakterer, noe man ikke hadde forventa av elevene. Forserer på en annen skole, enn den jeg opprinnelig går på, hvor skal jeg eventuelt levere klagen? Hvilke reaksjoner kan jeg få fra lærer, om jeg stiller spørsmål til karaktergivinga hennes, via epost? Liker ikke å være så veldig muntlig, spesielt ikke ved slike problemer. På forhånd tak Lenke til kommentar
Niklas0o0 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Det er tentamenskarakterene som er mest avgjørende for standpunktskarakteren. Fikk du 3 på begge tentamenene er det jo helt rimelig at du også skal ha det på standpunkt! Fikk du 4 på begge tentamenene er det derimot litt merkelig med 3 på standpunkt..... Lenke til kommentar
Niklas0o0 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Forresten karakterene før jul bruker ikke telle særlig mye for standpunktskarakteren. Det er nok vår tentamenen som er den avgjørende. Lenke til kommentar
InfectedExo Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Det er tentamenskarakterene som er mest avgjørende for standpunktskarakteren. Fikk du 3 på begge tentamenene er det jo helt rimelig at du også skal ha det på standpunkt! Fikk du 4 på begge tentamenene er det derimot litt merkelig med 3 på standpunkt..... Har faktisk ikke hatt tentamen, læreren hadde svangerskapsforgiftning, så det ble altfor sent da hun kom tilbake. Hun sendte oss en slags alternativ tentamen, som skal gjøres hjemme. Tenker det er derfor hun skriver "Midlertidig" på itslearning. Hadde heller ikke juletentamen, rett og slett fordi det ikke var lagt opp til det for forseringselever. EDIT: Har ikke fått en eneste 3-er i dette faget, for det meste 5ere med et par 4ere. Skjønner ikke hvordan hun får 3 da. Endret 25. mai 2016 av LexCore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå