Contra Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Har problemer med at andre kobler seg opp mot ftp-serveren min. Har fast IP. Firewall, w2k og soft router og ftp-server på samme maskin. Jeg har ikke noe problem med å komme inn på ftp-serveren fra annen maskin i nettverket mitt, men andre "ut i verden" får ikke logget seg på. Prøvd alt av porter osv. Noen som vet om det er nødvendig å sette opp videresending fra ftp-porten til serveren i routeren? Har prøvd det, men funker ikke. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Det første du bør gjøre er å sjekke instillingene i firewallen, etv. slå den av midlertidig for å se om det er den som er "synderen" [ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-02-26 00:08 ] Lenke til kommentar
Heia Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hvilket ftp server progg bruker du? Du burde enable Passive mode på server progget, sette passive port range i router softwaren, brukere må også enable Passive mode når de skal logge seg på, og så må de antakelig også enable IP Masq/NAT...Det er ikke alle ftp klienter som støtter dette, et som gjør det er Flash FXP.. Lykke til.. Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 har firewallen/routeren din noe som heter "virtual server" ? i så fall opne port 21 på intern ipen til PC-en din som er server Lenke til kommentar
Contra Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg har Serv-u, har "allow passive mode data transfers", men det står "use IP ..........." Skal jeg skrive noe der? Softrouter er WinRoute Lite. Har satt opp portmapping fra port 21 til local ip på serveren. NB: ftp-serveren ligger også på "serveren" (samme maskin) Skal jeg da legge inn WAN ip`en? Firewallen er ikke problemet har jeg funnet ut. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå