Monkeysmile Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Noen som har en DAB+ antenne å anbefale ? Vil ikke ha utvendig antenne (pisk/hifinne) Vil ha en vindusantenne som gir sterke signaler.. dvs gir bra mottaksforhold.. Noen anbefalinger ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Jeg monterte en Pioneer med DAB+ i el-bilen i fjor høst, og brukte antenne som fulgte med i esken. Monterte denne i frontruten, på høyre side, og sørget for god jording for metalltapen som skal legges mot jord (skrapet vekk lakken der jeg festet tapen). Hadde ikke særlig forventninger til løsningen, men det fungerer veldig bra. Hvilken bil har du? Dersom bilen har en passiv FM-antenneløsning kan du kanskje bruke denne for DAB også, du trenger et adapter som splitter antennesignalet til både FM og DAB. Dette funker ikke hvis FM-antennen i bilen er aktiv (slik det er i el-bilen). Lenke til kommentar
Monkeysmile Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Jeg bruker en antenne som jeg ikke er fornøyd med. Jeg har montert denne : http://www.dynabel.no/bilstereo/spillere-multimedia-nav/dab/dab-antenner/nordab-aktiv-dab-antenne-smb-phantom-nd100b Montert i frontruten. og jordet slik du sier.. Den originale FM antenna er aktiv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Har du slått på strømmen til antenneforsterkeren da? Finnes i menyen i spilleren. Lenke til kommentar
Monkeysmile Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Koblet den ledningen til 12V+Har ingen mulighet til det på adapteren min (moBridge) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Kan det være adapteren som er dårlig? Prøvd med en annen type på samme antenne? Lenke til kommentar
Monkeysmile Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Nei, har ikke en annen adapter. Men en adapter som koster over 4000,- bør ikke være dårlig..jeg vet det finnes billigere adaptere, men de blir ikke integrert i den originale radioen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå