n.v.t. Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Jeez, TU, dette var langt under mål. Bare si at kapslene til Hyperloop skal bestå av to lag av karbonfiberkompositt med integrerte sensorer for stabilitet og integritet. Ingen grunn å samenligne vekt og styrke med stål og kalle det derfor et nytt supermateriale, det er kjente egenskaper av et ganske vanlig materiale. 2 Lenke til kommentar
U5SNXCWA Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hyperloop One testa drivsystem i Nevada no nettop, HTT (som er eit heilt anna selskap) er dei som skal bruke Vibranium. Kan ikkje sjå at dette går fram i det heile i artikkelen. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hyperloop One testa drivsystem i Nevada no nettop, HTT (som er eit heilt anna selskap) er dei som skal bruke Vibranium. Kan ikkje sjå at dette går fram i det heile i artikkelen. Det stemmer, artikkelen blander disse to selskapene og skrev: "Denne uken ble det også kjent at selskapet bak hurtigtoget, Hyperloop One, har utviklet et helt nytt materiale hurtigtoget skal bestå av." Sjekker man linkene ser man fort at det her er snakk om HTT istedenfor Hyperloop One.. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Ikkje akkurat alltid mulig med en nødlanding om det skjer noe i lufta nu heller I forskjell fra Hyperloop så kan fly for eksempel oppleve fall av kabintrykk uten at besetningen eller passasjerene dør, den kan få motorsvikt (ikke-destruktiv) uten at det gjør noe med mindre flyet holder på å lette, selv destruktiv motorsvikt betyr ikke nødvendigvis en garantert død, den kan miste en hel haug av forskjellige styreflater og andre ting... uten at det er *øyeblikkelig* grunn til panikk eller at det er for sent å redde flyet. Hva kan skje med et "tog" i lukket vakumrør som er helt avhengig av motorkraft 100% av tiden er enda ukjent. Det som er - dog ikke helt lignende situasjoner - er det man vet om ulykker i tunneller, ulykker med hurtigtog o.l. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Ikkje akkurat alltid mulig med en nødlanding om det skjer noe i lufta nu heller I forskjell fra Hyperloop så kan fly for eksempel oppleve fall av kabintrykk uten at besetningen eller passasjerene dør, den kan få motorsvikt (ikke-destruktiv) uten at det gjør noe med mindre flyet holder på å lette, selv destruktiv motorsvikt betyr ikke nødvendigvis en garantert død, den kan miste en hel haug av forskjellige styreflater og andre ting... uten at det er *øyeblikkelig* grunn til panikk eller at det er for sent å redde flyet. Hva kan skje med et "tog" i lukket vakumrør som er helt avhengig av motorkraft 100% av tiden er enda ukjent. Det som er - dog ikke helt lignende situasjoner - er det man vet om ulykker i tunneller, ulykker med hurtigtog o.l. Fly kan kollidere med fjell i lavt skydekke, flygere kan miste bevisstheten av forurenset kabinluft, fly kan forsvinne sporløst, fly kan dette ned på grunn av ising på vinger/kontrollflater/sensorer, fly kan dette ned etter kollisjoner med fugler eller fremmedlegemer på rullebanen. (Fritt etter hukommelsen om flyulykker med store fly de siste 16 årene). 1 Lenke til kommentar
oelindoe Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 ... som flyter på luftputer gjennom et rørsystem med undertrykk Lenke til kommentar
Stian Holte Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Jeg ser levende for meg 28 personer som flyter på luftputer gjennom et rørsystem med undertrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå