Kimius Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 jeg har oppdaget at min eheim 1250 er helt vanntett i den forstand at den kan stå hvor som helst uten å søle vann, men har et annet problem med den. den suger inn luft!!! jeg har funnet ut at det må være pumpen som suger inn luft, og ikke en løs kobling eller noe sånt. dette fordi at hvis pumpen er helt neddykket i vann, så går det greit, mens om den står ute av vannet, så går luft gjennom systemet... er der noen som vet hvorfor dette skjer, og hvordan jeg kan fikse dette??? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 du har vanntank? er den abslolutt helt full? Hvor mye luft er det som kommer inn? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Prøv først å finne ut hvor du evnt har en lekkasje: Blend av en av slangene, legg pumpa i vann, og blås gjennom den andre slangen. Bobler det ut luft fra ett eller annet sted, må du vurdere enten reklamasjon eller reparasjon, alt etter hva lekkasjen skyldes. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Se om det er noen synbare feil (lite hakk osv.) ved pumpen. Finner du ikke noe kjører du Skrues metode. Du trenger heller ikke ha 50 stk. !/? i topic. Endret 23. november 2003 av Fjaslokt Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 du har vanntank? er den abslolutt helt full? Hvor mye luft er det som kommer inn? Burde man fylla tanken sin helt full? Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 (endret) har ikke tank nei, men det trenger jeg ikke heller. har sånn swiftech fill/bleed kit i stedet. men fiksa problemet. det viste seg at den ene nippelen var ca 0,5-1 mm for liten i diameter, slik at den ikke tettet seg helt på inntaket til pumpen. litt gjengeteip fikset det på flekken. PS: er det rett at nb har høyere temp enn cpu??? cpuen min er på ca 33 grader, mens nb er på nesten 40... har tilogmed satt vannkjølingen slik at chipet får vann først, og så kommer cpuen... edit: tempen ovenfor er med viftene på 7 volt! Endret 24. november 2003 av Kimius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå