Technohead Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Jeg skal reise sammen med en som har en sykdom (psykisk) og som behandles daglig med medisiner, men er såpass stabil at det går fint å dra på ferie. Etter å ha sjekket litt rundt så ser det ut som om betingelsene er litt forskjellige fra selskap til selskap. Noen har unntak som gjør at eksisterende sykdom ikke dekkes, mens andre selskap inkluderer eksisterende sykdom. Dette, forutsatt at vedkommende har en erklæring fra lege som sier at det er forsvarlig å foreta reisen og at det er lite sannsynlig at komplikasjon/ forverring vil oppstå under reisen. Foreløpig så har jeg kommet fram til at Frende og Tryg er blant de selskapene som inkluderer eksiterende sykdom i reiseforsikringen. Er det noen her som har erfaringer med eksisterende sykdom og utenlandsreise, og hvilke forsikringsselskap som er å foretrekke ? Og da særlig i forhold til skadeoppgjør. Jeg tenkte å gå for Tryg. Endret 25. mai 2016 av Technohead Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Hvorfor ikke ringe forsikringsselskapet og spørre? Det er jo ikke slik at alle med hofteproblemer, dårlig menisk, skiveprolaps, angst, depresjon, hjerteproblemer, magesår og klamydia har utreiseforbud og må holde seg hjemme. Legeerklæring og godkjente papirer på medisinene må dere huske på å ta med, ellers blir de som regel beslaglagt i tollen. Det kan bli en kjedelig ferie... 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Hvis dere bare skal reise innom EU/EØS, holder det langt med: https://helsenorge.no/turist-i-utlandet/europeisk-helsetrygdkort . Man bør allikevel ha reiseforsikring, men den trenger ikke å være like omfattende. Det er først når man reiser utenfor "våre land" som det er helt nødvendig med egen mer omfattende reiseforsikring i et helseperspektiv. Her må man bare ringe selskapene å være helt åpen. De vil da kunne snekre sammen en god dekning for den reisen man skal på. edit: tillegg Endret 26. mai 2016 av Skandinav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå