EriX Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Du nevnter at AMD-kortet virker på en annen PC - hvilken spec har den PCen ? (Mobo, Prosessor og OS mm). Hvis du lar AMD-kortet stå maskinen, men kobler skjermen til Mobo : vil du se PreOS under boot. ? Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 jeg her ikke pc speaker så høre ikke noget beep men jeg ser at alt starter opp og hardisken jobber. så jeg vil prøve en anden skjerm også. den anden pc har også i5 og win10 men er kun ca 1 år gammel hvis jeg har amd kortet i så kan jeg få bilde med det integrerte grafikkort og starte opp men jeg kan ikke se amd kortet under enheter på min maskine Lenke til kommentar
EriX Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Det ante meg. Glem lyd fra PC. Egen høyttaler er direkte koblet til hovedkortet og skal gi mulige feilårsaker vha ulike peeps. Dersom du normalt ikke får lyd, kan dette skyldes feil polaritet. No big deal. Har engang måttet kaste et Nvidia PNY GF8800 kort pga feil i hovedkortet. Dersom systemet ikke identifiserer AMD-kortet, kan dette skyldes at mobo ikke er "up to date". Har du testet GPU-Z. ? Stygt redd for at du må skifte mobo og kanskje prosessor dersom du vil beholde AMD-kortet. -E Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 har nu prøvet med ny skjerm og ny strømforsyning men det hjalp ikke. så det kan kun være hovedkort som ikke virker? Lenke til kommentar
EriX Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Det er sikkert utallige flere feilmuligheter, men jeg tror du har gjort det meste som er mulig å gjøre. Personlig har jeg ikke vært i din situasjon, men omvendt uten problem. Intel er sære med hensyn til AMD og det vil ikke forundre meg at AMD grafikk ikke er vel kompatibel. Grafikkortet ditt er mer enn bra nok og fortjener et bedre liv. Jeg har i sin tid kastet ut Intel og Nvidia til fordel for AMD og jeg angrer ikke en dag. Du må selv vurdere hva du vil gjøre. Uansett vil det koste noen kroner, men du får et system som er stabilt og bedre kontroll av AMD-konfigurasjonen enn hva Nvidia hittil har etterlevd mot egen konfigurasjon. Tja, jeg tror I5 kan være for gammel. Da må man vite om mobo kan takle en nyere versjon av I5. Hva da med oppdatering av BIOS. Dette aggregerer flere ubesvarte spørsmål. Verden er ikke sort og hvit. -E Lenke til kommentar
EriX Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 ps hvor gammelt er mobo i PCen ? Lenke til kommentar
EriX Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 - Hvordan ble Win10 installert på PCen ? - Har ASRock Z77E-ITX egne Win10 drivere eller er alt overlatt til Win10 installasjonen ? Dette kan være vesentlig for ekstern grafikk. -E Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) jeg har hatt dette opsett i over 3-4 år og så stoppet det å virke for 2 månder siden. har hatt win 10 siden det kom ut, jeg har nyest bios Endret 27. mai 2016 av mikkii Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Stoppet det øyeblikkelig å fungere når du oppgraderte bios eller kom det plutselig? Siden du har mer eller mindre bekreftet at skjermkortet fungerer i en annen pc må jeg anta at det kan være noe annet , prøv å rengjør pci sporene også og sjekk at skjermkortet også er rent i tilkoblingene. Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) nei først måtte jeg en gang i mellom starte maskinen på og av for å få bilde og etter ca 2 månder fikk jeg ikke bilde jeg tror det er ca 2 år siden jeg opdaterte bios Endret 27. mai 2016 av mikkii Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Da kan trolig problemet ligge i hovedkortet. Jeg antar du har prøvd å flytte på skjermkortet til et annet spor? Demonter, sjekk sporene og prøv å få blåst bort støv. Høres ut som et problem med hovedkortet nå ja. Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 få vell sende hovedkortet inn eller leve med 560ti et år til før jeg kjøper ny maskine jeg skriver hvis jeg finner ut av hva som var problemet Takker for all hjelp jeg har fået her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå