Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

AMD skjermkort virker ikke på min pc

Anbefalte innlegg

Du nevnter at AMD-kortet virker på en annen PC - hvilken spec har den PCen ? (Mobo, Prosessor og OS mm).

Hvis du lar AMD-kortet stå maskinen, men kobler skjermen til Mobo : vil du se PreOS under boot. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg her ikke pc speaker så høre ikke noget beep men jeg ser at alt starter opp og hardisken jobber.

så jeg vil prøve en anden skjerm også.

den anden pc har også i5 og win10 men er kun ca 1 år gammel

hvis jeg har amd kortet i så kan jeg få bilde med det integrerte grafikkort og starte opp men jeg kan ikke se amd kortet under enheter på min maskine

Lenke til kommentar

Det ante meg. Glem lyd fra PC. Egen høyttaler er direkte koblet til hovedkortet og skal gi mulige feilårsaker vha ulike peeps. Dersom du normalt ikke får lyd, kan dette skyldes feil polaritet. No big deal.

Har engang måttet kaste et Nvidia PNY GF8800 kort pga feil i hovedkortet. Dersom systemet ikke identifiserer AMD-kortet, kan dette skyldes at mobo ikke er "up to date". Har du testet GPU-Z. ?

Stygt redd for at du må skifte mobo og kanskje prosessor dersom du vil beholde AMD-kortet.

-E

Lenke til kommentar

Det er sikkert utallige flere feilmuligheter, men jeg tror du har gjort det meste som er mulig å gjøre.

Personlig har jeg ikke vært i din situasjon, men omvendt uten problem. Intel er sære med hensyn til AMD og det vil ikke forundre meg at AMD grafikk ikke er vel kompatibel. Grafikkortet ditt er mer enn bra nok

og fortjener et bedre liv. Jeg har i sin tid kastet ut Intel og Nvidia til fordel for AMD og jeg angrer ikke en dag. Du må selv vurdere hva du vil gjøre. Uansett vil det koste noen kroner, men du får et system som er stabilt og bedre kontroll av AMD-konfigurasjonen enn hva Nvidia hittil har etterlevd mot egen konfigurasjon. Tja, jeg tror I5 kan være for gammel. Da må man vite om mobo kan takle en nyere versjon av I5. Hva da med oppdatering av BIOS. Dette aggregerer flere ubesvarte spørsmål. Verden er ikke sort og hvit. 

-E

Lenke til kommentar

Stoppet det øyeblikkelig å fungere når du oppgraderte bios eller kom det plutselig?

Siden du har mer eller mindre bekreftet at skjermkortet fungerer i en annen pc må jeg anta at det kan være noe annet , prøv å rengjør pci sporene også og sjekk at skjermkortet også er rent i tilkoblingene.

Lenke til kommentar

nei først måtte jeg en gang i mellom starte maskinen på og av for å få bilde og etter ca 2 månder fikk jeg ikke bilde

jeg tror det er ca 2 år siden jeg opdaterte bios

Endret av mikkii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...