Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

AMD skjermkort virker ikke på min pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mitt amd skjermkort virker ikke på min pc men nvidia 560ti virker, men amd virker på en annen pc, hva er kan være feilen?

Sett inn Nvidia-kortet, fjern Nvidea-drivere. Avslutt, sett inn AMD-kortet. Start, installer drivere for AMD-kortet. Hvilken OS benytter du ??

-E

Lenke til kommentar

mitt amd skjermkort virker ikke på min pc men nvidia 560ti virker, men amd virker på en annen pc, hva er kan være feilen?

Sett inn Nvidia-kortet, fjern Nvidea-drivere. Avslutt, sett inn AMD-kortet. Start, installer drivere for AMD-kortet. Hvilken OS benytter du ??

-E

Ja .. DDU gjør vel susen.

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Men uansett burde jo skjermkortet fungert pre OS?

Lenke til kommentar

Windows 10

ASRock Z77E-ITX

i5 2500k

har prøvet med 2 forskillige psu

ja jeg har prøvet driver uninstaller

ikke noget er overklokket

når jeg setter inn amd få jeg slett ikke kontakt med skjemen den er kun sort

Endret av mikkii
Lenke til kommentar

Hvilke PSUer har du brukt? Er du sikker på at du har koblet strømmen riktig? Slik jeg forstår krever de fleste (alle?) HD 7950 to stk 6-pin PCIe-strøm. Bruk PCIe kabler rett fra PSU, ikke molex til PCIe adapter.

Lenke til kommentar

Spec for AMD 7950 er at det anbefales 500W power.

Hvis du er sikker på at andre kort virker og at andre PCer fungerer med AMP 7950 kan konklusjonen være 1) Din PSU er i ferd med å si "takk for seg". 2) Din PSU leverer ikke 500W.3) Kabel/kabler som benyttes til supp power ikke er 6-pin PCI Express supplementary power connector tilpasset. 4) Kortet har den defekt.

Har ingen tro på BIOS - skal tilpasse seg automatisk. Win10 er såpass intelligent at den tilpasser seg sine omgivelser.

-E

Lenke til kommentar

jeg har brukt denne i nesten alle år http://www.corsair.com/en/enthusiast-series-modular-tx850m-80-plus-bronze-certified-750-watt-high-performance-modular-power-supply

og har prøvet denne her også http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817341018

skal da være merkelig hvis begge to skal ta kvelden.

jeg er sikker på at det virker da min nervø har prøvet det i over 3 uker nu. og jeg har brukt hans 560ti

Lenke til kommentar

Ps

Bruker du rett utgang til skjerm ?? Sjekk utgangene. 1) Fra hovedkort skal du kunne få PreOS bilde. 2) Tilsvaende også fra AMD uten driver installert. Du sier at dette uteblir. Hvis ProOS ikke vise bilde med kontakt til hovedkort, ligger feil i videokabel. Sjekk mulige alternativer.

-E

Lenke til kommentar

Ok. 

La oss ta dette helt fra starten :

1 : Om skjermkortet er satt inn , kan du komme inn i bios?

2 : Skjermkortet fungerer i en anen pc?

3 : Den første strømforsyningen er en Corsair 750 og den andre er en Ocz Modxtreme , om disse har noen år på seg kan det være at de begynner å bli ustabile, feks på Newegg sier jo en av de som har eid denne at den tok kvelden etter 5 år , har selv erfart noen problemer med eldre Corsair serien ( 650HX) , fikk til slutt en siste PSU med Gold sertifisering som nå er dønn stabil.

En ting du selvsagt kan prøve ut er å ta med strømforsyningen som brukes i den andre pcen og teste i din , funker det ikke så vet vi at det ikke er selve skjermkortet som er problemet men trolig hovedkortet.

Du kan prøve dette først dog :

Gå inn i bios med det skjermkortet som fungerer ( 560 ti ) og sørg for at du nullstiller denne helt.

I samme slengen sjekker du at skjermen din har de riktige innstillingene sine ( manuelt med knappen på skjermen).

Når du så booter sørger du for å velge riktig innstillinger i bios for Hd og skjermkort, gå inn i Windows og sørg for å bruke DDU for å fjerne både AMD og Nvidia driveren.

Slå av maskinen helt og sett inn AMD skjermkortet.

Gå tilbake til bios og sjekka at alt er riktig (om du nå kommer inn).

La Bios begynne å laste inn mens du tar deg en liten pause, om du har fortsatt svart skjerm prøv å slå av  / på skjermen.

Funket dette ikke så bør du som sagt få testet andre strømforsyninger , det er forskjell på Nvidia som trekker omtrent 170W mot Amd sitt kort som trekker opp mot 250W

Lenke til kommentar

nei kommer ikke inn i bios med amd i maskinen.

ja det virker i en anden pc .

jeg har prøvet å null stille bios og skjerm. og sette riktig innstillinge

jeg skal prøve å låne en strømforsyning og se om det hjelper

men synnes det er mærklig at mine to skal bli defekte samtidige og den Ocz er kun brukt i ca 2 månder

Endret av mikkii
Lenke til kommentar

Et annet tips er at du må passe på at du har satt i Pc speakeren sånn at du hører Beep når alt starter , følg med på HD lyset også på kabinettet , står det og jobber så kan problemet også ligge i skjermen din. Vet om noen som har hatt skjerm som plutselig kun fungerer med noen typer skjermkort (har vel med frekvens å gjøre ) mens andre skjermkort ikke gjør det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...