mikkii Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) mitt amd skjermkort virker ikke på min pc men nvidia 560ti virker, men amd virker på en annen pc, hva er kan være feilen? Endret 25. mai 2016 av mikkii Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Oppdatert BIOS? Har du flere PCIE spor du kan prøve? Post info om de to maskinene. Plattform og PSU iallfall. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Bytter du kortene uten å re-installere OS? ser du kortet i 'enhetsbehandling'? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Bytter du kortene uten å re-installere OS? Mener du driver? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Bytter du kortene uten å re-installere OS? Mener du driver? Jepp, jeg har hatt noen rare problemer med bytte av AMD - AMD kort, så jeg liker å starte 'fresh' med nytt hardware. Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 det er et amd 7950 som har sittet i min maskinen i 4 år som slutte å virke litt etter litt. Jeg få slet ikke på noget bilde med det fra amd i min maskine med i andre virker det fint Lenke til kommentar
EriX Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 mitt amd skjermkort virker ikke på min pc men nvidia 560ti virker, men amd virker på en annen pc, hva er kan være feilen? Sett inn Nvidia-kortet, fjern Nvidea-drivere. Avslutt, sett inn AMD-kortet. Start, installer drivere for AMD-kortet. Hvilken OS benytter du ?? -E Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 mitt amd skjermkort virker ikke på min pc men nvidia 560ti virker, men amd virker på en annen pc, hva er kan være feilen? Sett inn Nvidia-kortet, fjern Nvidea-drivere. Avslutt, sett inn AMD-kortet. Start, installer drivere for AMD-kortet. Hvilken OS benytter du ?? -E Ja .. DDU gjør vel susen. http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html Men uansett burde jo skjermkortet fungert pre OS? Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Windows 10 ASRock Z77E-ITX i5 2500k har prøvet med 2 forskillige psu ja jeg har prøvet driver uninstaller ikke noget er overklokket når jeg setter inn amd få jeg slett ikke kontakt med skjemen den er kun sort Endret 25. mai 2016 av mikkii Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Hvilke PSUer har du brukt? Er du sikker på at du har koblet strømmen riktig? Slik jeg forstår krever de fleste (alle?) HD 7950 to stk 6-pin PCIe-strøm. Bruk PCIe kabler rett fra PSU, ikke molex til PCIe adapter. Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) corsair tx750 ja jeg har husket å sette inn strøm stikket men min maskine har jo virket i over 4 år med amd 7950 Endret 25. mai 2016 av mikkii Lenke til kommentar
EriX Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 mitt amd skjermkort virker ikke på min pc men nvidia 560ti virker, men amd virker på en annen pc, hva er kan være feilen? Spec for AMD 7950 er at det anbefales 500W power. Hvis du er sikker på at andre kort virker og at andre PCer fungerer med AMP 7950 kan konklusjonen være 1) Din PSU er i ferd med å si "takk for seg". 2) Din PSU leverer ikke 500W.3) Kabel/kabler som benyttes til supp power ikke er 6-pin PCI Express supplementary power connector tilpasset. 4) Kortet har den defekt. Har ingen tro på BIOS - skal tilpasse seg automatisk. Win10 er såpass intelligent at den tilpasser seg sine omgivelser. -E Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 jeg har brukt denne i nesten alle år http://www.corsair.com/en/enthusiast-series-modular-tx850m-80-plus-bronze-certified-750-watt-high-performance-modular-power-supply og har prøvet denne her også http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817341018 skal da være merkelig hvis begge to skal ta kvelden. jeg er sikker på at det virker da min nervø har prøvet det i over 3 uker nu. og jeg har brukt hans 560ti Lenke til kommentar
EriX Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Ps Bruker du rett utgang til skjerm ?? Sjekk utgangene. 1) Fra hovedkort skal du kunne få PreOS bilde. 2) Tilsvaende også fra AMD uten driver installert. Du sier at dette uteblir. Hvis ProOS ikke vise bilde med kontakt til hovedkort, ligger feil i videokabel. Sjekk mulige alternativer. -E Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 ja jeg er sikker på at jeg bruker rett utgang da jeg har brukt denne pc/kort i 4 år, bruker samme kabel, men skal prøve å skite kabel å se om det hjelper. Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 har prøvet å bytte skjermkabel nå men det hjalp ikke Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ok. La oss ta dette helt fra starten : 1 : Om skjermkortet er satt inn , kan du komme inn i bios? 2 : Skjermkortet fungerer i en anen pc? 3 : Den første strømforsyningen er en Corsair 750 og den andre er en Ocz Modxtreme , om disse har noen år på seg kan det være at de begynner å bli ustabile, feks på Newegg sier jo en av de som har eid denne at den tok kvelden etter 5 år , har selv erfart noen problemer med eldre Corsair serien ( 650HX) , fikk til slutt en siste PSU med Gold sertifisering som nå er dønn stabil. En ting du selvsagt kan prøve ut er å ta med strømforsyningen som brukes i den andre pcen og teste i din , funker det ikke så vet vi at det ikke er selve skjermkortet som er problemet men trolig hovedkortet. Du kan prøve dette først dog : Gå inn i bios med det skjermkortet som fungerer ( 560 ti ) og sørg for at du nullstiller denne helt. I samme slengen sjekker du at skjermen din har de riktige innstillingene sine ( manuelt med knappen på skjermen). Når du så booter sørger du for å velge riktig innstillinger i bios for Hd og skjermkort, gå inn i Windows og sørg for å bruke DDU for å fjerne både AMD og Nvidia driveren. Slå av maskinen helt og sett inn AMD skjermkortet. Gå tilbake til bios og sjekka at alt er riktig (om du nå kommer inn). La Bios begynne å laste inn mens du tar deg en liten pause, om du har fortsatt svart skjerm prøv å slå av / på skjermen. Funket dette ikke så bør du som sagt få testet andre strømforsyninger , det er forskjell på Nvidia som trekker omtrent 170W mot Amd sitt kort som trekker opp mot 250W Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) nei kommer ikke inn i bios med amd i maskinen. ja det virker i en anden pc . jeg har prøvet å null stille bios og skjerm. og sette riktig innstillinge jeg skal prøve å låne en strømforsyning og se om det hjelper men synnes det er mærklig at mine to skal bli defekte samtidige og den Ocz er kun brukt i ca 2 månder Endret 26. mai 2016 av mikkii Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Et annet tips er at du må passe på at du har satt i Pc speakeren sånn at du hører Beep når alt starter , følg med på HD lyset også på kabinettet , står det og jobber så kan problemet også ligge i skjermen din. Vet om noen som har hatt skjerm som plutselig kun fungerer med noen typer skjermkort (har vel med frekvens å gjøre ) mens andre skjermkort ikke gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå