msvar Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Hei! Byttet nylig hovedkort i en eldre maskin, det gamle røk. Når jeg starter maskinen ser det ut som alt tikker og går som det skal, men jeg har sort skjerm. Ingenting skjer. Monteringsmessig skal alt være i orden, har gått gjennom det frem og tilbake. Trodde først grafikkortet var gåent, men testet det i en annen maskin, og det fungerte fint. Samme med minne. Har jeg fått et dødt hovedkort? Hva er fornuftig troubleshooting her? Har dessverre ikke noen annen maskin prosessoren passer i, men kan ikke skjønne den skal være problemet. Her er specs: CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB) AMD ATHLON II X3 450 3.2GHZ 1.5MB SOCKET AM3 BOX ASUS GEFORCE GTX 460 DIRECTCU TOP 768MB DDR5 PCI-E DVI/HDMI ASUS M4A87TD USB3 AM3 ATX Byttet til ASUS M5A97 S-AM3+ ATX OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU Det skal vel ikke være noen kompatibilitetsproblemer her..? Dette er en god gammel traver jeg bruker som kontormaskin, hadde vært godt å få den tilbake På forhånd takk! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Det skal fungere fint. Er du sikker på at det faktisk var hovedkortet som var gåent? Har du koblet alle strømkabler riktig, både til HK og GPU? Er du sikker på at minne sitter skikkelig på plass? (dette har du forsåvidt allerede indirekte svart på) Minnet ditt står selvsagt ikke på M5A97 sin QVL, men det er forsåvidt som forventet. CMX8GX3M2A1333C9 står blant annet der, så om du har noe slikt som CMX4GX3M2A1600C9 (som er samme modell, men 4 GB kit på 1600 MHz istedenfor 8 GB 1333 MHz) ser jeg ingen grunn til at ikke det skulle fungere. Er du sikker på at du har valgt riktig input på skjermen, og at skjermkabel fungerer? Er du sikker på at strømforsyningen fungerer? Har du evt. mulighet til å teste en annen? Endret 26. mai 2016 av srbz Lenke til kommentar
msvar Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Takk for svar! Helt sikker på hovedkortet var gåent, ødela det selv når jeg skulle bytte kabinett. Hrm.. Testet PSU på en annen maskin, fungerte som tusan. Samme med skjermer og kabler, veksler disse mellom maskinene. Har også testet med CMZ8GX3M2A1600C9(XMP) som står på qvl, så kan ikke skjønne feilen ligger der. Maskinen starter og går, men that's it. Skjermen er sort, men napper jeg ut kabelen skifter den til "no signal", så det virker jo som den mottar noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå