Gå til innhold

GTX 980 Ti SLI eller GTX 1080?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ytelsen på to GTX 980 TI vil være bedre enn single 1080 i spill som skalerer bra i SLI. 

Enkelte spill skalerer som en dass i SLI, så du vil ikke automatisk få bedre ytelse i ALT.

 

Hvis du får to 980 TI SLI med vannblokk for 7-7,5K så gjør du det godt for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Problemene med 2x 980 ti er at man må ha en god strømforsyning som kan gi stabile spenninger på riktig kurs , økt varmeutvikling og ikke minst problemene som kyrre s. påpeker.

 

Av den grunn anbefaler jeg aldri SLI / Crossfire og det ser faktisk ut som det blir mindre og mindre aktuelt på markedet nå i det siste. Husk at med DX12 så kan man i teorien bruke 2 forskjellige skjermkort til å fordele arbeidsoppgavene og få en ytelseøkning av dette selv om det ene kortet er svakere enn det andre ( noe som også skjer i Opengl med vulkan støtte ) så en lur oppgradering vil trolig være å satse på 1 enkelt kort som du finner til en pris som passer for deg.

Lenke til kommentar

Problemene med 2x 980 ti er at man må ha en god strømforsyning som kan gi stabile spenninger på riktig kurs , økt varmeutvikling og ikke minst problemene som kyrre s. påpeker.

 

Av den grunn anbefaler jeg aldri SLI / Crossfire og det ser faktisk ut som det blir mindre og mindre aktuelt på markedet nå i det siste. Husk at med DX12 så kan man i teorien bruke 2 forskjellige skjermkort til å fordele arbeidsoppgavene og få en ytelseøkning av dette selv om det ene kortet er svakere enn det andre ( noe som også skjer i Opengl med vulkan støtte ) så en lur oppgradering vil trolig være å satse på 1 enkelt kort som du finner til en pris som passer for deg.

Det du nevner er som regel ikke et problem for folk som vurderer 980Ti SLI og har custom loop... Bakdelen er SLI-skalering.

Lenke til kommentar

Det du nevner er som regel ikke et problem for folk som vurderer 980Ti SLI og har custom loop... Bakdelen er SLI-skalering.

 

 

Er ikke alle sammen som kjører på med vannkjøling, men de som har det vil jo som sagt ha mindre ulemper enn de som kjører på luft.

Men man kommer ikke unna det faktum at man trenger en god strømforsyning og SLI problemer i noen spill. Også viktig med riktig vedlikehold av kjøleløsningen da risikoen for totalhavari om noe går galt er der.

Lenke til kommentar

Takk for svar, jeg er klar over at det kan være problem med SLI men jeg kommer fra et crossfire oppsett så problemer er jeg vant med.

Det jeg ville få lit hjelp med var om priset var det samme så er det kanskje vert det uansett problemer med sli profiler i noen spill.

 

Jeg er enig i at det lure valget kanskje er et 1080 uten alle ulemper med SLI og dårlig skalering.

Men så er man ju lit entusiast og det er tiltalende med vannkjøling, ikke minst for et flott utseende i riggen.

 

Jeg var ikke helt objektiv når jeg spurte om hva som er lurest, personlig så lener jeg mot at 2st 980 ti er det bedre valget iht ytelse for pengene men Jeg var ikke klar over at man ev kan blande kort av ulik type med dx12?

 

Jeg får se hva jeg gjør, jeg har uansett lyst på vannkjøling av mine kort, så det 1080 kortet kommer koste en 1500kr ekstra med vannblokk og backplate.

Lenke til kommentar

 

Det du nevner er som regel ikke et problem for folk som vurderer 980Ti SLI og har custom loop... Bakdelen er SLI-skalering.

 

 

Er ikke alle sammen som kjører på med vannkjøling, men de som har det vil jo som sagt ha mindre ulemper enn de som kjører på luft.

Men man kommer ikke unna det faktum at man trenger en god strømforsyning og SLI problemer i noen spill. Også viktig med riktig vedlikehold av kjøleløsningen da risikoen for totalhavari om noe går galt er der.

 

Alle trenger en god PSU :w00t:  OP nevner jo spesifikt at det er 2 kort med vannblokker, vil da anta at han har custom loop :)

Lenke til kommentar

Virker som du har gjort en god del av leksene dine selv, så kommer ikke med en lang forklaring. Hadde jeg fått tilbud om 2x GTX 980ti med vannblokk (+ kvittering og stock kjøler) til den prisen hadde jeg tatt det fremfor et GTX 1080.

 

DX12 kan man mikse kort, til og med AMD og Nvidia, men det forutsetter vel at de som har laget spillet har lagt inn støtte for det(?)

Lenke til kommentar

Virker som du har gjort en god del av leksene dine selv, så kommer ikke med en lang forklaring. Hadde jeg fått tilbud om 2x GTX 980ti med vannblokk (+ kvittering og stock kjøler) til den prisen hadde jeg tatt det fremfor et GTX 1080.

 

DX12 kan man mikse kort, til og med AMD og Nvidia, men det forutsetter vel at de som har laget spillet har lagt inn støtte for det(?)

 

Problemene med 980 ti er Async Compute som ikke er forbedret før Nvidia kom med Pascal. I Pascal tar selve Gpu seg av å plassere oppgavene som så kjøres i gpu'en via Async , i Maxwell måtte dette gjøres manuelt via softwaren , noe som ga store problemer for Nvidia...

 

Sånn sett så hadde jeg hoppet over 980 ti helt og gått for enten 1070 / 1080 eller vurdert et nytt Amd kort om det kommer noe bra fra dem.

Lenke til kommentar

 

Virker som du har gjort en god del av leksene dine selv, så kommer ikke med en lang forklaring. Hadde jeg fått tilbud om 2x GTX 980ti med vannblokk (+ kvittering og stock kjøler) til den prisen hadde jeg tatt det fremfor et GTX 1080.

 

DX12 kan man mikse kort, til og med AMD og Nvidia, men det forutsetter vel at de som har laget spillet har lagt inn støtte for det(?)

 

Problemene med 980 ti er Async Compute som ikke er forbedret før Nvidia kom med Pascal. I Pascal tar selve Gpu seg av å plassere oppgavene som så kjøres i gpu'en via Async , i Maxwell måtte dette gjøres manuelt via softwaren , noe som ga store problemer for Nvidia...

 

Sånn sett så hadde jeg hoppet over 980 ti helt og gått for enten 1070 / 1080 eller vurdert et nytt Amd kort om det kommer noe bra fra dem.

 

Hvem bryr seg om Async nå da  :wee:

 

Det er vel bare jeg som har AOTS her på forumet :p

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om Async nå da  :wee:

 

 

Det er vel bare jeg som har AOTS her på forumet :p

 

 

Problemet ditt er at du ikke forstår nytteverdien Async Compute faktisk utgjør , hadde du gjort det har du også forstått at dette vil brukes på Nvidia sine kort i fremtiden ( spesielt fra og med 1080 serien og oppover ) og når Nvidia forbedrer arkitekturen som støtter det bedre så vil også dette gi skjermkortene deres et kraftig løft i hvordan disse kan utnyttes.

 

Det finnes flere som har tilgang på AOTS forresten , men ikke alle velger å poste her inne på forumet resultatene sine , noen er opptatt med å spille det og kose seg med det da det har vært ute en liten stund. Siden lansering har det fått et par oppdateringer og den siste 1.1 gjør spillet langt mer morsomt å spille.

 

En ting er sikkert, ditt bias er kraftig Padawan Nizzen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem bryr seg om Async nå da  :wee:

 

 

 

 

Det er vel bare jeg som har AOTS her på forumet :p

 

 

Problemet ditt er at du ikke forstår nytteverdien Async Compute faktisk utgjør , hadde du gjort det har du også forstått at dette vil brukes på Nvidia sine kort i fremtiden ( spesielt fra og med 1080 serien og oppover ) og når Nvidia forbedrer arkitekturen som støtter det bedre så vil også dette gi skjermkortene deres et kraftig løft i hvordan disse kan utnyttes.

 

Det finnes flere som har tilgang på AOTS forresten , men ikke alle velger å poste her inne på forumet resultatene sine , noen er opptatt med å spille det og kose seg med det da det har vært ute en liten stund. Siden lansering har det fått et par oppdateringer og den siste 1.1 gjør spillet langt mer morsomt å spille.

 

En ting er sikkert, ditt bias er kraftig Padawan Nizzen.

Jeg skrev nå.

 

Det er ETT spill som det hjelper litt i per dags dato.

 

Ja jeg vet hvordan det funker ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

SLI fungerer stort sett helt topp - og det har det gjort lenge. Tar man sine forhåndsregler mtp kjøling og effekt og aksepterer at det ikke nødvendigvis skalerer i alt så ser jeg ikke på SLI som noe negativt iallfall.

 

Noe må man jo fylle opp PCIE sporene med og bruke alle lanes'a til :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...