Gå til innhold

Myndighetenes nye overvåkningsmetoder

Anbefalte innlegg

1. Du surfer på nett - alt blir lagret av google og underliggende selskap. [..]

2. Politiet bruker info for å ta kriminelle.[..]

3. Dine reiser, banktransaksjoner, og myyye mer er lagret.

4. Men ja, når de får rettslig kjennelse til å overvåke deg/noen andre, får ikke du vite om det. Info blir lagret. Hvem du snakket med, kva du sa, kva du gjor, kas side du besøkte, kor lenge du var på den, osv osv osv. De sitter på enormt mengde av denne info i dag. Og det kan vare de har all den info om deg. 100% lovlig.

1. Nei, den blir ikke nødvendigvis det. Man kan velge andre nettlesere. Og for å gjemme trafikken fra ISP bruker man Tor og/eller VPN.

2. Politiet bruker infoen for å ta de som de tror er kriminelle.. De er nemlig ikke synske.

3. Reiser med fly: Ja. Banktransaksjoner: Ja. Ellers vet de ikke så mye, og det er slik det bør være!

4. Så med andre ord blir den som er uskyldig kartlagt mest, for den som pønsker på terror plaprer vanligvis ikke om dette via telefon..

Gjesp.

Politiet TAR ikke de som er kriminelle. Politiet kan ta ut tilltale, så er det opp til retten å vurdere om det er tilstrekkelig med bevis og om bevis holder mål.

Om du trur at VPN og tor hjelper, så sliter du. Eller jo, selvfølgelig det HJELPER, men det er fortsatt meget enkelt å tracke deg. Finst mange ulike måter, alt etter ved å bruke størrelse av vinduene dine, om du maksimerer tor, til så enkelt som å tracke brøkdeler av datoen som tor sender/mottar. Det kan godt gå gjennom vpn, trenger ikke dekode den, identiteten din blir fortsatt avslørt.

Om du ønsker å vare anonym, vil jeg anbefale deg å skaffe deg ny data, kjøre linux og boote windows virtuelt på den. Du kjører selvfølgelig tor og vpn. Vpn betaler du med vouchere som du kjøper kontakt på 7/11. Nettverket bør vere åpent nettverk, kaffe o.l. Du besøker INGEN sider som kan kobles til deg. Og du bør ikke ha med telefon med deg, så det blir vanskeligere å finne ut om DU var der og då.

Då er du rimelig sikra, men ikke 100%. Kommer ann på kva du skal gjøre på nett. 

Det er fortsatt mulig å hive inn en virus på maskina (om du har en pattern, der du gjør det same) og ta kontroll over alt du skriver ned, ta bilder av deg via kamera, ta opp lyden. 

Du kan, igjen, fysisk fjerne mikrofon og webkamera, det hjelper på.

Men ja, som du ser, 99.99999% vil ikke gjøre det. Og då er ikke du så sikker. Om politiet vil skaffe info om deg, så hjelper det fint lite med tor eller vpn. Så slapp av. Nye lover fjerner byrokrati og sparer skattepenger.

Endret av cefey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Politiet TAR ikke de som er kriminelle. Politiet kan ta ut tilltale, så er det opp til retten å vurdere om det er tilstrekkelig med bevis og om bevis holder mål.

2. Om du trur at VPN og tor hjelper, så sliter du. [..] det er fortsatt meget enkelt å tracke deg. [..]

3. Om du ønsker å vare anonym, vil jeg anbefale deg å skaffe deg ny data, kjøre linux og boote windows virtuelt på den. Du kjører selvfølgelig tor og vpn. Vpn betaler du med vouchere som du kjøper kontakt på 7/11. Nettverket bør vere åpent nettverk, kaffe o.l. Du besøker INGEN sider som kan kobles til deg. Og du bør ikke ha med telefon med deg, så det blir vanskeligere å finne ut om DU var der og då.

4. Det er fortsatt mulig å hive inn en virus på maskina (om du har en pattern, der du gjør det same)

5. Om politiet vil skaffe info om deg, så hjelper det fint lite med tor eller vpn.

1. Ja, også skaper de bryderi for alle andre som faktisk er uskyldige.

2. OK!  Da tar jeg sikkert feil. Selv om jeg har holdt på med data, datanettverk, og Internett, hver dag i over 15 år. Og i tillegg er utdannet drifter samt dataingeniør og har sterk interesse for kryptering.. Om du vil ha meg eller andre til å tro at Tor og VPN ikke hjelper får du hoste opp nyhetsartikler som viser at folk er blitt tatt direkte p.g.a. svakheter i de nevnte teknologier/verktøy.

3. Ny data.., Linux.., blabla, også Windows faktisk. Virker som du bare har lest en guide uten å forstå hvordan ting fungerer. Et hint: Windows som er et Microsoft-produkt har lukket kildekode. Er det da smart tror du å bruke dette operativsystemet når ønsket er anonymitet? Svaret er nei.

4. Hæ?

5. De ønsker jo nettopp sånt som dataavlesning fordi kryptering er blitt et problem. Så i tillegg måtte man hatt krypterte harddisker, et OS basert på åpen kildekode, igjenlimte USB-porter, o.s.v. Har man litt mellom ørene vil ikke politiet ha nubbsjanse i helvete på å få digitale beviser mot deg.

Si meg, er du i den alderen hvor du leser Ole Brumm før du har leggetiden din?  :) Jeg bare lurer.

• Liker 6
Lenke til kommentar

5. De ønsker jo nettopp sånt som dataavlesning fordi kryptering er blitt et problem. Så i tillegg måtte man hatt krypterte harddisker, et OS basert på åpen kildekode, igjenlimte USB-porter, o.s.v. Har man litt mellom ørene vil ikke politiet ha nubbsjanse i helvete på å få digitale beviser mot deg.

Vel ..... https://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-hose_cryptanalysis

Lenke til kommentar

Personlig driter jeg i om noen med taushetsplikt eller jeg aldri vil møte hadde både sett meg naken å få lese mine villeste tanker men dette vet jeg ikke er universalt og effekten av slike tiltak begrenset. Når slikt kommer gjennom vil det også nesten alltid eskalere. Personlig drone som følger med på eventuelle lovbrudd hadde vært effektivt men jævla irriterende i lengden. 

Føler ikke vi trenger dette men for min egen del er det driter jeg i det.

"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say."

- Edward Snowden.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Når det gjelder passord, dersom det er et ord, så tror jeg ikke en datamaskin trenger mange sekundene på å knekke den, uten noe behov for å knekke fingre.

Det avhenger av passordets lengde samt noen andre detaljer, men ingen som tar tema halvveis seriøst vil bruke ett passord som du finner i noen ordbok for å si det slik.

Mao, politiet vil trolig kunne åpne det du ikke vil at ungene dine skal se, men neppe klare å åpne det ungene dine ikke vil at du skal se. ;)

Lenke til kommentar

Fungerer egentlig tortur? Sitter ikke på noen tall personlig, men har hørt at det er en særdeles dårlig måte å tilegne seg relevant informasjon på.

Behander man folk bra er de mye mer tilbøyelig til å dele slik info. Gullerot istedet for pisk.

Lenke til kommentar

2. OK!  Da tar jeg sikkert feil. Selv om jeg har holdt på med data, datanettverk, og Internett, hver dag i over 15 år. Og i tillegg er utdannet drifter samt dataingeniør og har sterk interesse for kryptering.. Om du vil ha meg eller andre til å tro at Tor og VPN ikke hjelper får du hoste opp nyhetsartikler som viser at folk er blitt tatt direkte p.g.a. svakheter i de nevnte teknologier/verktøy.

1. det gjør det i dag også da? La oss avvikle politiet. Jeg er spent å se deg hyle som ei lita jenta, når du blir voldtat av ranara. De kommer til å nyte hylinga di.

2. Om du er utdanna innen det og har jobba med det i 15 år, så bør du i alle fall vite at vpn hjelper meget lite. Så slutt med BS om utdannelse/erfaring. Eller slutt å komme med påstander at "tor er løsningen". Les om "0day exploits", blant annet.

VPN - da holder med meg enkleste java-script for å avsløre deg.

Lenke til kommentar

1. det gjør det i dag også da? La oss avvikle politiet. Jeg er spent å se deg hyle som ei lita jenta, når du blir voldtat av ranara. De kommer til å nyte hylinga di.

2. Om du er utdanna innen det og har jobba med det i 15 år, så bør du i alle fall vite at vpn hjelper meget lite. Så slutt med BS om utdannelse/erfaring. Eller slutt å komme med påstander at "tor er løsningen". Les om "0day exploits", blant annet.

VPN - da holder med meg enkleste java-script for å avsløre deg.

1. Bare du som babler om å avvikle politiet. Ingen andre her som hevder at dette er best.

2. Enda mer guidelesing skjønner jeg.. For din informasjon: Det er vanlig å deaktivere JavaScript når ønsket er å være så anonym som mulig. I tillegg har man gjerne beskyttelse i flere lag (f.eks. TAILS med nettilkobling over VPN satt opp av host-OS som går over et gjeste-WIFI) så selv om det skulle være en svakhet man kan utnytte her eller der blir det likevel svært vanskelig å trenge i gjennom og til slutt finne gode referansepunkter så man vet hvem bruker er. Og selv om det kanskje kanskje kanskje er mulig vil det være langt utenfor evnene til politiet som ikke eier nåla i veggen.

EDIT: Dette er ikke så mye mer å diskutere, la oss gå tilbake til trådtemaet.

Endret av nightowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Bare du som babler om å avvikle politiet. Ingen andre her som hevder at dette er best.

Veeel .... :)

Om valget er STASI eller ikke ha STASI ....

Foretrekker en ting sånn ca midt i mellom jeg. Sånn som det er nå.
Som det er nå innebærer en overvåkning som Stasi bare kunne drømme om
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...