thomas sergen Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) De som slåss mot IS i Tyrkia/Kurdiske områdene er PKK. Fremdeles så gir USA dem våpen for og kjempe, uten å ta hensyn til den tyrkiske stat, men det er jo ikke noe nytt at Amerika gir våpen til terror organisasjoner. Dette må fås slutt på. Fordi terroren i Tyrkia kommet bare til og stige dersom dette fortsetter Endret 25. mai 2016 av thomas sergen 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 De som slåss mot IS i Tyrkia/Kurdiske områdene er PKK. Fremdeles så gir USA dem våpen for og kjempe, uten å ta hensyn til den tyrkiske stat, men det er jo ikke noe nytt at Amerika gir våpen til terror organisasjoner. Dette må fås slutt på. Fordi terroren i Tyrkia kommet bare til og stige dersom dette fortsetter Er det PKK "vi" væpner? Jeg veit peshmerga-en får støtte, men om PKK får støtte kjenner jeg ikke til. 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Dette er en uløselig problemstilling så lenge vi velger å blande oss inn. I hele imperialismens historie har dagens venner vært morgendagens potensielle fiender og omvendt, og våre fienders fiender pr. definisjon våre venner. Jeg har ingen fornuftig løsning... Geir Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Det eneste som kan besørge fred i de områdene der i overskuelig fremtid vil nok være noe stort og varmt som kommer fallende fra oven. Der er altfor mye fragmentering og gammel mugg mellom altfor stolte ledere. Selv ikke en egen kurdisk stat vil gjøre det fredelig, siden verdens kjeltringer er altfor glade i slike "stammeområder" og mulighetene som ligger der for innflytelse, ly og verving til egen agenda. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 De som slåss mot IS i Tyrkia/Kurdiske områdene er PKK. Fremdeles så gir USA dem våpen for og kjempe, uten å ta hensyn til den tyrkiske stat, men det er jo ikke noe nytt at Amerika gir våpen til terror organisasjoner. Dette må fås slutt på. Fordi terroren i Tyrkia kommet bare til og stige dersom dette fortsetter Meh, like så greit at Tyrkia blir en svakere stat. Tyrkia har nok bare seg selv å skylde på i forholdet til Kurderne. 3 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 I nøden spiser fanden fluer! Jeg hadde alliert meg med Gud, om jeg trodde det ville hjelpe i kampen mot IS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Er det ikke peshmerga gruppen som som får materiell og økonomisk støtte? Ser på wikipedia siden til peshmerga at de har fått flere våpen og artilleri fra USA, Tyskland, Soviet Unionen, og china osv. Peshmerga er vel også forsvaret til irak-kurdistan. Endret 25. mai 2016 av Slettet-aj7hPT Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Peshmerga er i Irak, de har ikke vært veldig aktive i Syria. Der er det hovedsakelig YPG/J (styrkene til syrisk Kurdistan), og senere Syrian Democratic Forces (SDF) som støttes. SDF er en koalisjon av forskjellige folk og grupper, der YPG er størst. YPG er mer eller mindre hæren til PYD, som igjen har visse relasjoner til PKK. Men, PYD er ikke PKK og tar ikke ordre fra PKK. Endret 25. mai 2016 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 De som slåss mot IS i Tyrkia/Kurdiske områdene er PKK. Fremdeles så gir USA dem våpen for og kjempe, uten å ta hensyn til den tyrkiske stat, men det er jo ikke noe nytt at Amerika gir våpen til terror organisasjoner. Dette må fås slutt på. Fordi terroren i Tyrkia kommet bare til og stige dersom dette fortsetter Har stor sympati for Kurderene, som er fratatt landet sitt. At de kjemper for for å få det tilbake, synes jeg er rimelig. Men Tyrkia har jo en stor del av gamle Kurdistan, så de vil nok kjempe med nebb og klør, for å hindre det. Synd stormaktene delte landet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Tja... Jeg stemmer for å kaste Tyrkia ut av NATO og å gi Kurderne så mye våpen som de bare ønsker. Kurderne fortjener egen stat, og Tyrkia trenger å bli sivilisert. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Kommer aldri til å skje. Tyrkia ligger altfor strategisk viktig til. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Kommer aldri til å skje. Tyrkia ligger altfor strategisk viktig til. Ja, jeg vet... Men jeg stememr for å kaste Tyrkia ut av NATO uansett! For ikke så snakke om å kaste Tyrkia ut av Syden-katalogen. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Problemet er ikke kurderne. Problemet er tyrkerne. Tyrkia regjeres i all hovedsak ifra landsbygda, og er et fascistisk og islamistisk land. Det er nesten kun i byene du finner sekulære, opplyste mennesker.Tyrkia har drevet et homogeneringsprosjekt nå siden Islam tok over for Byzantium. Minoriteter er blitt fordrevet og utsatt for folkemord fordi de ikke er tyrkiske. Landet forsøker fremdeles å marginalisere kurderne. Kurdisk kultur og språk har faktisk vært forbudt.Kurderne burde være, og er, våre allierte - ikke tyrkerne. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Det er hovedsakelig irakiske kurdere vestlige makter nå væpner og trener. Irakiske kurdere vil i nær fremtid også erklære uavhengighet ifra Irak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå