Gå til innhold

Donald Trump er kanskje ikkje dum allikevel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har vel noen notater han kikker på. Det er heller ikke så vanskelig å snakke om et felt man vet en del om.

Verden og mange amerikanere frykter Trump fordi han er uberegnelig og kommer med enkle løsninger til kompliserte problemer.

Det er og poenget mitt, han vet mye om finans og økonomi. Jeg har aldri hørt en politiker snakke på den måten før, uten å lese opp fra et manus andre har skrevet for de.

Politikere kommer sjelden med løsninger på problemer, standardsvarene til et problem er "det må vi jobbe med, vi må utrede, vi må bevilge penger" - ingen har nok kompetanse eller guts til å foreslå løsninger

Han forteller hvordan staten har satt kjepper i hjulene på de som skaper verdier og arbeidsplasser, med det resultat at de flytter ut av landet.

Når det kommer til talene hans nå så er inntrykket mitt at han ønsker å komme til makten og er villig til å gjøre det som trengs. Det innebærer å henvende seg til folk flest, språket må da være så enkelt og lettfattelig som mulig. Jeg tror han har kompetanse og nok forretningsforståelse til å bygge opp igjen mye i landet. Forslaget hans om å øke skatten for de rike men gi skattelettelser til de som investerer er like enkelt som det er genialt.

Jeg tror han er ganske misforstått, men jeg er likevel ikke helt overbevist om at han er det landet trenger. Er motivet hans å hjelpe folk flest i USA eller å øke egen makt, rikdom og innflytelse?

Herr Brun, Har du kilde på det? Faren døde vel rundt år 2000?

Jeg visste at Trump ble født rik, det er ikke alle rike arvinger som forblir rike. At avkastning fra fond ville gjort ham rikere tviler jeg litt på, hvilke betingelser baseres det på?

Usikker på om han egentlig vet så veldig mye. Han betraktes som en amatør av insidere på Wall Street. Det siste tiåret har han ikke gjort stort annet enn å selge rettighetene til navnet sitt og etablere feilslåtte selskaper. Trump University, som var en stor flopp, var i tillegg regelrett svindel. Mange tviler også på om han faktisk er dollarmilliardær, noe jeg også gjør. Trump lyver om stort sett alt.
Lenke til kommentar

Han har vel noen notater han kikker på. Det er heller ikke så vanskelig å snakke om et felt man vet en del om.

Verden og mange amerikanere frykter Trump fordi han er uberegnelig og kommer med enkle løsninger til kompliserte problemer.

Herr Brun, Har du kilde på det? Faren døde vel rundt år 2000?

Jeg visste at Trump ble født rik, det er ikke alle rike arvinger som forblir rike. At avkastning fra fond ville gjort ham rikere tviler jeg litt på, hvilke betingelser baseres det på?

Google "Donald Trump index fund".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...