L4r5 Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Hva slags samband er det snakk om egentlig?Eeeeeh. Det var grønt? Jeg veit ikke. Så det bare kjapt på snapchat. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Sambandsutstyret broren min brukte seinest i april var produsert på 60-tallet. Men en ny byråkratisk etat, DET trenger vi! At sambandsutstyret (eller hvilketsomhelst annet utstyr) er gammelt er utenfor poenget til de grader. Har du hørt "hvis det funker ikke fiks det"? At vi trenger en ny etat kan diskuteres og antagelig konkluderes med et ravende nei PS; Jeg vet ikke hvor fungerende utstyret var så hvis det var dårlige greier så er det selvfølgelig et godt poeng Har du hørt ordet "informasjonssikkerhet" før? Det er også utenfor poenget da Lars ikke sa noe om det, han bare påpekte alderen på utstyret. En artig sak er egentlig at gammelt utstyr i visse tilfeller er sikrere da ingen prøver å "snike rundt" på de sikkerhetsmekanismene gamle ting har Så dra deg baklengs ned i lenestolen og prøv igjen Jeg nevnte ingenting om sikkerhet bare at alderen på ting ikke er et relevant argument i denne saken. Jo, alderen ER et relevant poeng. Gammelt utstyr er analogt, og vil dermed la seg avlytte mye enklere. Du kan heller ikke utkjempe en effektig krig med artilleri fra 1400-tallet. Som igjen er utenfor poenget basert på det Lars skrev. Han skrev "utstyr fra 60-tallet" uten å spesifisere noen andre ting eller feil. Hvis man ser for seg en fifiktiv situasjon der alt av moderne ammunisjon hadde blitt brukt opp så hadde gutta med fungerende artilleri fra 1400-tallet vunnet så sant alt annet hadde vært likt. Jeg sa aldri at utstyr fra 60-tallet var bra (nok), men alder alene er ikke et poeng i en militær situasjon. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) [...]Hva slags samband er det snakk om egentlig? Det stinker AN-PRC-77 lang vei: En riktig utmerket, høykvalitets, VHF-radio. Men utviklet på '60-tallet og håpløst tung og uhåndterlig. Edit: Det er boksen øverst som er VHF'en Endret 3. juni 2016 av M98kF1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 Sambandsutstyret broren min brukte seinest i april var produsert på 60-tallet. Men en ny byråkratisk etat, DET trenger vi! At sambandsutstyret (eller hvilketsomhelst annet utstyr) er gammelt er utenfor poenget til de grader. Har du hørt "hvis det funker ikke fiks det"? At vi trenger en ny etat kan diskuteres og antagelig konkluderes med et ravende nei PS; Jeg vet ikke hvor fungerende utstyret var så hvis det var dårlige greier så er det selvfølgelig et godt poeng Har du hørt ordet "informasjonssikkerhet" før? Det er også utenfor poenget da Lars ikke sa noe om det, han bare påpekte alderen på utstyret. En artig sak er egentlig at gammelt utstyr i visse tilfeller er sikrere da ingen prøver å "snike rundt" på de sikkerhetsmekanismene gamle ting har Så dra deg baklengs ned i lenestolen og prøv igjen Jeg nevnte ingenting om sikkerhet bare at alderen på ting ikke er et relevant argument i denne saken. Jo, alderen ER et relevant poeng. Gammelt utstyr er analogt, og vil dermed la seg avlytte mye enklere. Du kan heller ikke utkjempe en effektig krig med artilleri fra 1400-tallet. Som igjen er utenfor poenget basert på det Lars skrev. Han skrev "utstyr fra 60-tallet" uten å spesifisere noen andre ting eller feil. Hvis man ser for seg en fifiktiv situasjon der alt av moderne ammunisjon hadde blitt brukt opp så hadde gutta med fungerende artilleri fra 1400-tallet vunnet så sant alt annet hadde vært likt. Jeg sa aldri at utstyr fra 60-tallet var bra (nok), men alder alene er ikke et poeng i en militær situasjon. Jeg gidder ikke diskutere semantikk. Bare innrøm at du tok feil, jeg gjør det relativt ofte. Det føles godt en gang i blant. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 [...]Hva slags samband er det snakk om egentlig?Det stinker AN-PRC-77 lang vei: En riktig utmerket, høykvalitets, VHF-radio. Men utviklet på '60-tallet og håpløst tung og uhåndterlig. Edit: Det er boksen øverst som er VHF'en Den så jo riktig så lekker ut! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 [...]Hva slags samband er det snakk om egentlig?Det stinker AN-PRC-77 lang vei: En riktig utmerket, høykvalitets, VHF-radio. Men utviklet på '60-tallet og håpløst tung og uhåndterlig. Edit: Det er boksen øverst som er VHF'en Den så jo riktig så lekker ut! Og den er like behagelig å bære rundt på som den ser lekker ut..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå