Yob tvaya mat' Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Har en boks med 0,5 liter Battery, regner med frysern går fortest men hvor lenge kan/skal egentlig en boks ligge i fryseren? Husker jeg la en 24 pk red bull i frysern og da hadde halvparten sprekt Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 putt boksen i en bolle med vann, isbiter og salt. rør så rundt. nyt kald battery. 1 Lenke til kommentar
E Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 en boks 0,5 i frysern i 15min-30 min funker fett. det jeg bruker å gjøre Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Helle flytende nitrogen over boksen i en jevn strøm Funker hver gang Nest beste er nok å ha boksen under kaldt rennende vann. Endret 24. mai 2016 av Nizzen 3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Helle flytende nitrogen over boksen i en jevn strøm Funker hver gang This^ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tørris, enklere å få tak i og man kan legge boksen i det og vente uten at det fryser med en gang Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vått tørkepapir rundt boksen før du hiver den i frysern i 15 minutt så er den kald å god. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tar den bare ut av kjøleskapet så er den kald med en gang. trenger hverken styre med det ene eller det andre. Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2016 Tar den bare ut av kjøleskapet så er den kald med en gang. trenger hverken styre med det ene eller det andre. Huh? Ikke hvis den er romtemperert fra før? Da tar det vel en stund før den blir kald? I kjøleskap Lenke til kommentar
ozone Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Han var bare ironisk Impliserte at han satte den i kjøleskapet i god tid før han skulle drikke den... EDIT: Ellers blir en romtemperert boks fortest passe drikkekald slik: (Hvis vi ser bort i fra flytende nitrogen) Fortest: Bolle med kaldt springvann med isbiter. Nest fortest: Bolle med kaldt springvann. Tredje fortest: Fryseren. Fryseren er tregest fordi luft i minus 20 grader tar lenger tid å bringe boksen ned til 10 grader enn vann på 10 grader. Endret 25. mai 2016 av ozone Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Sett boksen under rennende kaldt vann fra springen, og vend boksen opp ned hver 10. sekund. Da tar det ca 90 sekunder å få den tilnærmet kjøleskapskald. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hvordan kjøle ned en boks fortest mulig? Ta den med til CERNs MGB2-superleder. Det er vell det kaldeste stedet det er realistisk å reise til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå