jarmush Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Har en ca 4 år gammel Samsung Galaxy S4 mini og bruker mobilen stort sett til å ringe, sende sms og sjekke nyheter på nettet av og til. Normalt må jeg lade mobilen 1 gang pr døgn til mitt bruk. Men så har jeg hatt enkelte perioder der jeg kan bruke mobilen i ca 3 dager før den må lades igjen. Hvis jeg lader mobilen til 100% på kvelden før jeg legger meg, vil batterikapasiteten neste morgen normalt sett være redusert til ca 80-85%. Men så er det de periodene hvor batterikapasiteten holder lengre. Da vil ikke batterinivået være redusert med mere en 3-4% i løpet av natta. Noen som har en god forklaring på hvorfor batterikapasiteten er så ulik i perioder. Bruken av mobilen er stort sett den samme hele tiden så det har ingenting med mitt bruksmønster å gjøre. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg ser to sannsynlige forklaringer. 1. Det er noe program som av og til kjøres i bakgrunnen som tapper batteriet mer. Dette kan du se på batteribruk et sted under innstillinger. 2. De gangene batteriet varer lengre har du brukt en annen lader som lader saktere. Men batteriet må nok være svært slitt for at dette skal kunne utgjøre så stor forskjell. Dekning og instillinger for mobildata og wifi kan også påvirke litt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Når batteriet blir gammelt øker den interne resistansen (motstanden). Dvs. at ved lite strømtrekk virker alt normalt men ved høyere strømtrekk (dårlig dekning, bakgrunnsapp e.l.) så vil batteriet tappes fortere enn på et nytt batteri. Edit: Hadde en gammel S2 med samme symptomene. Nytt batteri (uoriginalt) løste det problemet. Endret 24. mai 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Kjøp deg nytt batteri på Ebay elns, der kan du som regel finne et med større kapasitet også Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Vær forsiktig med å kjøpe batterier med stor kapasitet på nett, det er MYE juks der ute. Sjekk at det er en seriøs forhandler som ikke bare rebrander kjipe batterier! Endret 30. mai 2016 av MrMastodon 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Hør på siste taler. Billige batterier, til mobil eller hva som helst annet, er typisk fra kinesiske produsenter som gjerne oppgir 100-200% større kapasitet enn den faktiske. I tillegg har de gjerne kun en brøkdel av levetiden til et batteri av god kvalitet og kan i ytterste konsekvens være direkte livsfarlige pga dårlig konstruksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå