BurtSells Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 1 stk Corsair Carbide 200R Midi Tower Black 1 stk Corsair CX 600M, 600W Modular PSU 1 stk Intel LGA1151 Core i7-6700K 1 stk Gigabyte GA-Z170-Gaming K3, Socket-1151 1 stk HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB (2x8GB) 1 stk Gainward GeForce GTX970 4GB GDDR5 PCI-E 1 stk Crucial® BX200 240GB 2.5” SSD 1 stk Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Cooler 1 stk Akasa AK-CB001 Multi-fan Adapter Jeg lurte på om noen som kan litt mer om pc enn meg kunne ha sjekket om alle disse delene passer Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Ser greit ut det. Ville valgt Corsair RM750 PSU istedenfor, eller enda bedre EVGA SuperNOVA G2 750W. PSU er ikke noe man skimper på. Da er det heller bedre du nedgraderer til i5 6600K CPU, hvis jeg skal gi deg et poeng her (hvis pris er viktig). Har du penger nok, bør du gå for DDR4 3000 minne iallefall (16GB). Vet ikke om du er klar over det, men GTX 1070 kommer i Juni en gang...men den vil koste mer enn 970 da (og være ca 70% raskere). Endret 24. mai 2016 av Betroz Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Enig med Betroz. i5-6600K vil ikke gi deg nevneverdig dårligere ytelse i spill enn i7-6700K, med mindre du skal streame samtidig. GTX 1070 founders edition, som kommer i juni, vil være endel dyrere enn tredjepartsvariantene som kommer litt senere, og vil sannsynligvis være en bedre deal enn hva GTX 970 er i dag. Men så spørs det hvor lenge man er villig til å vente da... 240 GB lagring kan fort bli litt lite nå som visse spill lett kan ta opp 50GB++ alene. GTA V tar ca. 60 GB, mens de fleste andre spill jeg har krever i området 10-30 GB. Når du i tillegg skal ha inn Windows og antageligvis diverse programvare blir det fort svært få spill som får plass. Med mindre du skal spille kun ett eller to spill ville jeg ha slengt med en platedisk der du kan installere spillene du ikke spiller fullt så ofte. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Ja en Samsung 850 EVO 500GB bør vurderes hvis pengene strekker til. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) For å gi et perspektiv: Jeg har en 240 GB SSD som jeg har installert Windows 10, samt endel programvare og tydeligvis StarCraft II på. Den har i skrivende stund 77 GB ledig (145 GB brukt). I tillegg har jeg en 256 GB SSD øremerket spill. Der har jeg installert Borderlands Pre Sequel, CS:GO, CS:S, DayZ, Dying Light, GMod, H1Z1, L4D2, Parallax, Portal 2, Rocket League, Beginner's Guide, Rainbow Six: Siege og FarCry 4. Jeg har ryddet kraftig opp på denne, for den var nesten full. Nå har den 104 GB ledig (133 GB brukt). Resten av spillene mine har jeg på platedisk. Star Citizen, BF 4, GTA V, Payday 2, Warhammer: Vermintide, Killing Floor 2, Arma 3 og en drøss annet som jeg ikke nødvendigvis spiller særlig ofte, men som jeg helst vil slippe å måtte laste ned og installere hver gang det skal spilles. De jeg brydde meg med å liste her tar opp over 230 GB alene. Vel mulig noen vil tørre å påstå at jeg har unødvendig mange spill installert, men det er et herk å måtte sitte og vente på installasjon av et spill når du først finner ut at du vil spille noe du ikke har spilt på lenge. Spesielt når du kan få feks en 1TB disk for rundt 500 kr, som bør være plenty til å romme alle spillene du spiller sjeldent. Samt GTA V, for det er så hysterisk stort og uansett tregt å laste inn pga. synk mot andre spillere når du spiller online, at jeg ikke ser vitsen med å kaste bort SSD-plass på det edit: Forresten vil opptak av spill, hvis du har tenkt å gjøre det, fort kreve litt plass selv om du kun har noen få videosnutter lagret til enhver tid. Endret 24. mai 2016 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå