Gå til innhold

Bytte fra Macbook Pro til Mac Mini?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å bytte ut min MBP til en mac mini. Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg ikke har batteri i mac'en, og den er ikke noe tess uten tydeligvis. Har også en defekt shift-knapp. Kjøpte den relativt billig brukt, så er ikke noe kjempetap. Tenker at jeg ikke har så mye behov for laptop lenger heller, da kunne jo en mac mini være grei? Da kan jeg jo flytte den med meg relativt enkelt likevel, i forhold til en iMac f.eks. 

Jeg lurer på ytelsen på mac mini i forhold til min pro, og om en jeg fant på finn kunne være aktuell.

min nåværende macbook pro:

15" tidlig 2011

prosessor: 2,2ghz intel core i7

hukommelse: 16gb 1333 mhz ddr3

grafikk: AMD Radeon HD 6750M 1GB samt Intel HD Graphics 3000 384MB

Mac minien jeg tenker på har:

16 GB DDR3RAM, 
128 GB SSD plus 1 TB HYBRID DISK, 
OS X Yosemite , 
intel i7 3.3 GHz Processor

Jeg bruker mac til musikkproduksjon (logic), ellers for det meste surfing og vanlig bruk

Tips og innspill mottas med takk!

Endret av Agnethe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Mac Mini på jobb, til Adobe CC og litt annet, og er kjempefornøyd. Vesentlig bedre skjerm enn på en bærbar (så lenge skjermkortet takler oppgaven), godt tastatur og god mus. Lett å jobbe med. På jobb har jeg ingen behov for å flytte maskinen, så der er Minien supergrei.

Hjemme har jeg både MBP 15" Retina og Mac Mini, sistnevnte som multimediaserver med bl.a musikksamlingen, tilkoblet TV (som skjerm) og trådløst tastatur med pekeflate (som gjør at Minien kan styres fra sofaen). MBPen flyttes mellom stua og hjemmekontoret, så at den er en bærbar alt-i-ett-maskin som jeg kan ha på fanget er åkei.

Jeg hadde en MBP 15" på jobb tidligere, men det å få et bedre tastatur og en vesentlig større skjerm som sitter høyere oppe gjorde at det er lett å finne en god arbeidsstilling, uten nakkeproblemene som en bærbarmaskin lett gir etter lang tids bruk.

Uansett er det godt å ha en jobb som krever at man reiser seg og beveger seg av og til, å sitte pal foran en dataskjerm i timesvis vil aldri være bra verken for øynene, nakken, armene eller resten av kroppen, uansett hvor god arbeidsplassens ergonomi er. Å sykle til og fra jobb, hele året, er et valg jeg har gjort fordi jeg som designer stort sett har et stillesittende arbeid. Jeg merker at syklingen er bra både for kropp og sinn (sånn, da fikk jeg sagt dét også ;-) ).

Lykke til med valget ditt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...