hei321 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Sant konflikten om kommunesammenslåing er en ny skillelinje? Jepp:) Læreren nevnte hvert fall det som aktuelt for oss. 1 Lenke til kommentar
hei321 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Kan flyktningskrisen være med på å påvirke norsk valgatferd? Isåfall hvordan? Kan noen svare på dette? tror dette er relevant Innvandringspolitikken kan være ganske relevant ja. Jeg sliter med å finne gode kilder som informerer om skillelinjene på dette emnet, så hvis noen har funnet noen artikler de vil dele, settes det pris på Lenke til kommentar
hei321 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Liste med eksempler over skillelinjer som kan være aktuelle:- Flyktningskrise/innvandring- Kommunesammenslåing- Miljø, klima, det grønne skiftet- Olje, økonomi- Arbeidsplasser - Søndagsåpne butikker Lenke til kommentar
Tacobossen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Kan flyktningskrisen være med på å påvirke norsk valgatferd? Isåfall hvordan? Kan noen svare på dette? tror dette er relevant Innvandringspolitikken kan være ganske relevant ja. Jeg sliter med å finne gode kilder som informerer om skillelinjene på dette emnet, så hvis noen har funnet noen artikler de vil dele, settes det pris på http://www.aftenposten.no/meninger/sid/--Hvordan-vil-ungdomspartiene-mote-flyktningkrisen-29114b.html http://www.amnesty.no/aktuelt/flyktningkrisen-i-syria-betydning-i-valgkampen Var disse jeg fant forløpig, men ja det er vanskelig å finne tilstrekkelig med kilder om skal trekke flyktningsproblematikken. Lenke til kommentar
hei321 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Kan flyktningskrisen være med på å påvirke norsk valgatferd? Isåfall hvordan? Kan noen svare på dette? tror dette er relevant Innvandringspolitikken kan være ganske relevant ja. Jeg sliter med å finne gode kilder som informerer om skillelinjene på dette emnet, så hvis noen har funnet noen artikler de vil dele, settes det pris på http://www.aftenposten.no/meninger/sid/--Hvordan-vil-ungdomspartiene-mote-flyktningkrisen-29114b.html http://www.amnesty.no/aktuelt/flyktningkrisen-i-syria-betydning-i-valgkampen Var disse jeg fant forløpig, men ja det er vanskelig å finne tilstrekkelig med kilder om skal trekke flyktningsproblematikken. Tusen takk Ja, enig... Jeg finner mange oversiktlige artikler fra 2009 om dette temaet, men føler det kan trekke ned å bruke 7 år gamle kilder som ikke er like aktuelle i dag. Her er noen brukbare kilder jeg fant fra 2013: http://www.rights.no/2014/03/hva-sier-folket-om-innvandringen/ http://www.dagen.no/Samfunn/Dette_mener_de_politiske_partiene-56622 Lenke til kommentar
shibba Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Er det ingen som vil dele hva dere har fått det til så langt, ser at flere sier at de har kontroll så kan noen dele noe med oss som ikke har peiling, altså ikke stikkord men litt mer enn det Lenke til kommentar
Priestley Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Kan noen plis hjelpe en lost soul? Altså greit, jeg vet at jeg må definere litt skillelinjer osv. men hva faen har de med valgadferd å gjøre? Altså min valgadferd påvirkes jo av det jeg mener, og jeg stemmer jo på det partiet jeg er mest enig i. Hva mere er det å si? Jeg skjønner virkelig ikke oppgaven, aner ikke hva jeg bør trekke inn i en drøfting og hva jeg skal gjøre. Håper virkelig noen vil hjelpe en stressa jente som trenger en god karakter på dette. Lenke til kommentar
Summer99 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Kan noen plis hjelpe en lost soul? Altså greit, jeg vet at jeg må definere litt skillelinjer osv. men hva faen har de med valgadferd å gjøre? Altså min valgadferd påvirkes jo av det jeg mener, og jeg stemmer jo på det partiet jeg er mest enig i. Hva mere er det å si? Jeg skjønner virkelig ikke oppgaven, aner ikke hva jeg bør trekke inn i en drøfting og hva jeg skal gjøre. Håper virkelig noen vil hjelpe en stressa jente som trenger en god karakter på dette. Er veldig enig med deg, jeg sliter også med hva slags kilder jeg bør finne og jeg skjønner liksom ikke helt sammenhengen i setningen...så er det noen som plizz kan hjelpe to losts souls? Lenke til kommentar
shibba Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Kan noen plis hjelpe en lost soul? Altså greit, jeg vet at jeg må definere litt skillelinjer osv. men hva faen har de med valgadferd å gjøre? Altså min valgadferd påvirkes jo av det jeg mener, og jeg stemmer jo på det partiet jeg er mest enig i. Hva mere er det å si? Jeg skjønner virkelig ikke oppgaven, aner ikke hva jeg bør trekke inn i en drøfting og hva jeg skal gjøre. Håper virkelig noen vil hjelpe en stressa jente som trenger en god karakter på dette. Er veldig enig med deg, jeg sliter også med hva slags kilder jeg bør finne og jeg skjønner liksom ikke helt sammenhengen i setningen...så er det noen som plizz kan hjelpe to losts souls? 3 lost souls! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) https://www.nrk.no/norge/kaster-terning-pa-flyktningpolitikk-1.6753379 Kan dette være noe? Er den ikke litt for gammel da det er 7 år siden? Nå er det jo flyktningspolitikken ganske annerledes mtp. flyktningstrømmen. Oiii det la jeg ikke merke til :S Flott du gjorde meg oppmerksom på det! 4 lost souls forresten Endret 1. juni 2016 av Slettet-lYlo5C Lenke til kommentar
pol Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Venter på den personen som sa han/hun skulle dele kildelista; du vil være en reddende engel for mange her ser jeg! Lenke til kommentar
cinzah Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hei Jeg har historie privatist eksamen i morgen. Har noen eksempler oppgaver , og hvilke oppgaver skal jeg forberede.... Lenke til kommentar
eksamenshjelp123 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hei Jeg har historie privatist eksamen i morgen. Har noen eksempler oppgaver , og hvilke oppgaver skal jeg forberede.... læreren min sa han nesten var sikker på at det ble noe med flyktningskrisen Lenke til kommentar
Tacobossen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Må si jeg er rimelig glad eksamen begynner 09.00 og ikke 08.00 Lenke til kommentar
Pome Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Må si jeg er rimelig glad eksamen begynner 09.00 og ikke 08.00 Hvorfor det? Lenke til kommentar
Tacobossen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Må si jeg er rimelig glad eksamen begynner 09.00 og ikke 08.00 Hvorfor det? En time lengre søvn Lenke til kommentar
Politikkstryk Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Må si jeg er rimelig glad eksamen begynner 09.00 og ikke 08.00 Hvorfor det? En time lengre søvn Hahaha det er jo ikke det da, alle skal ha 5 timer eksamen Lenke til kommentar
Pome Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Må si jeg er rimelig glad eksamen begynner 09.00 og ikke 08.00 Hvorfor det? En time lengre søvn Skjønner, blir nok en all-nighter på meg Lenke til kommentar
Politikkstryk Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Folkens sjekk ut kapittel 16 i politikk boken Lenke til kommentar
Politikkstryk Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Venter på den personen som sa han/hun skulle dele kildelista; du vil være en reddende engel for mange her ser jeg! Samme her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå