Nikkor Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Da er det jo en BUG dah Og vi prøver igjen siden ikke alle tydeligvis klarer å skille snørr fra bart : Blaster er ikke en orm som ligger i Windows i utgangspunktet, det er en orm som utnytter en tjeneste i Windows. Alle operativsystemer har slike hull som kan utnyttes (behøver ikke sette i gang en diskusjon om hva som er best og dårligst av OS etc.). Okey okey, peace out Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 "Fenomenet" her har jeg hatt på alle mine laptop'er, hvorvidt det er speedstep eller ei. Når det gjelder p4 og laptop bios (som xp kan detektere, mobile cpu eller ei), vil det være en innstilling for hastighet der. Om den er i bruk eller skjult eller aktiv er ikke nøye, xp vil, de fleste gangene, rapportere denne hastigheten som en alternativ hastighet og stappe nummeret inn under cpu-info'en i visningen. Du kan jo forsåvidt starte opp 10-15 programmer og ett par lyd/bilde/film-filer og så se om hastigheten vist der går opp.. Gjør den det er innstillingen aktiv, hvis ikke kan du nok regne med den er deaktivert og cpu'en går på reell hastighet. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 GenuineIntel er korrekt. Det er Intels merke for en "ekte Intel". Litt merkelig at de kaller den det egentlig. AMD kjører en annen linje, de foretrekker "AuthenticAMD". Merkelige folk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 En annen ting er at hvis man (som han beskrev..) får beskjed om at man har blaster ormen på sin PC ved oppstart så har man sannsynligvis et virusprogram innstallert, og et en ny maskin bør jo uansett være testet slik at man ikke får slike meldinger ved oppstart.. Scenario: han kjøper ny pc, kobler seg på nett uten å oppgradere først, får viruset (noe som virusprogrammet ikke hindrer automatisk såvidt meg bekjent, siden du får blaster uten å gjøre noe aktivt (som feks hente ned en fil), programmet oppdager det og gir beskjed. Da var pcen i god stand når den kom ut av butikken. AtW Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Er med på den, vet allerede hvordan blaster-viruset funker... Det jeg først og fremst rettet setningen mot var forslag om å innstallere Antivirus, noe som måtte ha vært tilstede fra før dersom han skulle få beskjed om at han hadde blaster ormen. Ser uansett nå at maskinen sikkert var i god stand når han fikk den. Lenke til kommentar
haavaf Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 "Fenomenet" her har jeg hatt på alle mine laptop'er, hvorvidt det er speedstep eller ei. Når det gjelder p4 og laptop bios (som xp kan detektere, mobile cpu eller ei), vil det være en innstilling for hastighet der. Om den er i bruk eller skjult eller aktiv er ikke nøye, xp vil, de fleste gangene, rapportere denne hastigheten som en alternativ hastighet og stappe nummeret inn under cpu-info'en i visningen. Du kan jo forsåvidt starte opp 10-15 programmer og ett par lyd/bilde/film-filer og så se om hastigheten vist der går opp.. Gjør den det er innstillingen aktiv, hvis ikke kan du nok regne med den er deaktivert og cpu'en går på reell hastighet. Zettie skrev: "Du kan jo forsåvidt starte opp 10-15 programmer og ett par lyd/bilde/film-filer og så se om hastigheten vist der går opp.. Gjør den det er innstillingen aktiv, hvis ikke kan du nok regne med den er deaktivert og cpu'en går på reell hastighet." jeg prøvde å kjøre igang endel programmer for å teste dette - og hastigheten "under" økte fra ca 900Mhz til 1.59Ghz, så jeg antar da at innstillingen er aktivert. Men samme hvor mye jeg belastet cpu'en så ville den ikke øke over dette...antar jeg bør gå inn på BIOS innstillingene og forandre på innstillingene, skal teste ut dette nuh!! Lenke til kommentar
haavaf Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Hmmmmm....kommer meg inn i BIOS-settingen ved oppstart, men der var det bare begrensede muligheter til å justere ting - cpu innstillinger glimret med sitt fravær...noen som har peil på andre måter å gjøre dette på? Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Å forandre hastigheten eller låse den skal ikke være noe problem, nei:) http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html burde være til god hjelp for deg Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 De fleste, mobile eller ikke, cpu'ene per i dag støtter speedstepping, "Intel Speedstep" er som alt annet bare ett hypenavn som skal få folk til å velge mobile fremfor non-mobile cpu'er. Dell støtter cpu-klokking på basis av batteri, HP gjør det, IBM gjør det, etc, det kalles rett og slett bare ikke "Intel Speedstep", koster halvparten så mye og er ikke "støttet" av vanlige kommersielle programmer. Xp håndterer disse klonene uten problem, men med begrensete muligheter. Google kan være til meget god hjelp Lenke til kommentar
haavaf Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Å forandre hastigheten eller låse den skal ikke være noe problem, nei:)http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html burde være til god hjelp for deg Glimrende! Det var et snedig program ja....det står fremdeles 1.59 Ghz på systemegenskaper, så det er jo litt merkelig. Men ifølge Speedswitch så kjører maskinen på full pinne, så da regner jeg med ting er i orden. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Vil anbefale å bruke dynamisk switching i speedswitch fordi prosessoren utvikler mer varme når den går på full pinne hele tiden. Dermed går viften også mye mer, noe som resulterer i mer støy. Maskinen vil ikke være tregere i dynamisk switching fordi du skjelden bruker 100% prosessorkraft, men når du har behov for det økes prosessor hastigheten automatisk. Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Er helt enig med Orjanp, det beste ved normal bruk er å holde dynamisk switching, både med tanke på lyd og med tanke på varme. Hvis du vet du skal bruke større/tyngre programmer, spesielt visuelle eller spill vil jeg anbefale å låse av styrken. Switchingen vil merkes såvidt under spill, film eller 3d og spesiellt når det gjelder nettopp film kan dette forårsake desynch mellom lyd og bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå