Gå til innhold

Har jeg blitt lurt?


haavaf

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en HP ze5530 som skal ha en P4 prosessor med 2.66Ghz hastighet. Når jeg sjekker systemegenskaper står det der: Genuine Intel CPU 2.66Ghz - under står det "956 Mhz".

 

Hva betyr dette? Hva er "Genuine Intel"? Skal det ikke der stå Intel P4?

 

I tillegg lå Blaster viruset inn på maskina ved første oppstart!! Dette er en bærbar som jeg har kjøpt ny av en større nettbutikk.

 

Hjelp mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså Blaster "viruset" er en bug i MS sin programvare.

Eh.... Hallo...? Tror du skal tilegne deg litt kunnskap før du uttaler deg. Blaster er ikke et virus, det er en orm som utnytter en tjeneste i Windows. Det er ikke en "bug" som er der men man kan få den om man kobler seg til nettet uten de siste sikkerhetsoppdateringene. Blasterfixen er tilgjengelig svært mange steder så man rekker alltids å laste ned den før maskinen restarter (sikkert symptom på Blaster).

Lenke til kommentar
Altså Blaster "viruset" er en bug i MS sin programvare.

Eh.... Hallo...? Tror du skal tilegne deg litt kunnskap før du uttaler deg. Blaster er ikke et virus, det er en orm som utnytter en tjeneste i Windows. Det er ikke en "bug" som er der men man kan få den om man kobler seg til nettet uten de siste sikkerhetsoppdateringene. Blasterfixen er tilgjengelig svært mange steder så man rekker alltids å laste ned den før maskinen restarter (sikkert symptom på Blaster).

Da er det jo en BUG dah :roll:

Endret av nikkor
Lenke til kommentar
Er jeg helt på bærtur? eller er ikke dette grunnet Intel's Speedstep teknologi! da vil den justere opp og ned CPU hastighet etter hva applikasjonene trenger. Trodde dette var helt normal!

Ja.

 

Men hvorfor begynte folk å snakke om MS Blaster? :roll:

LOL :lol:

-------------------------------

Fordi det ble nevnt over...

Lenke til kommentar

Det øverste viser hvilken cpu du har. Det nederste viser hvilken hastighet den faktiskt sviver på. Det vil si at den ikke er stilt inn optimalt i bios.

 

 

Edit: Fikk ikke med meg det som var skrevet om speedstep. sorry. Det kan jo selvfølgelig også være en mulighet.

Endret av Nerd_fx
Lenke til kommentar
Da er det jo en BUG dah :roll:

Og vi prøver igjen siden ikke alle tydeligvis klarer å skille snørr fra bart ;) : Blaster er ikke en orm som ligger i Windows i utgangspunktet, det er en orm som utnytter en tjeneste i Windows. Alle operativsystemer har slike hull som kan utnyttes (behøver ikke sette i gang en diskusjon om hva som er best og dårligst av OS etc.).

Lenke til kommentar

Hvis en først skal være pirkete her, så har ikke en P4 2,66 SpeedStep teknologi... Mulig den kan bytte mellom hastigheter med det er ikke en -M (Mobile) cpu med SpeedStep.

 

En annen ting er at hvis man (som han beskrev..) får beskjed om at man har blaster ormen på sin PC ved oppstart så har man sannsynligvis et virusprogram innstallert, og et en ny maskin bør jo uansett være testet slik at man ikke får slike meldinger ved oppstart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...