Republic3D Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg har et problem hvor PC'n lar vente på seg under oppstart. Jeg når kode A2, og DVD-rom'en blinker. Sånn blir den stående i et minutt eller noe slikt. Maskinvare: MSI X99S SLI PLUS i7 5820k @ 3,6 ghz 32GB Crucial DDR4 Geforce 780 GTX 240 GB Samsung 840 SSD 120 GB OCZ Agility 3 SSD 2 TB WD HDD TSSTcorp DVD-rom Windows 10 Home 64-bit (Norsk) Problemet begynte etter at jeg prøvde å bruke Hvilemodus. Hvilemodus fungerer helt fint, men etter at jeg brukte det så henger den på A2 hver gang jeg rebooter. Jeg vet at A2 har med DVD-rom å gjøre, at den sjekker boot sequence eller noe sånt. Men det er ingenting i DVD-rom'en. Det er ingenting å vente på. Det jeg har forsøkt er å fjerne DVD-rom som et alternativ under boot sequence. Ingen forbedring. Så resatte jeg BIOS/UEFI, det hjalp ikke. Så flashet jeg BIOS med siste utgave, og installerte nye chipset drivere. Fremdeles samme problemet. Det jeg ikke har forsøkt er å fjerne DVD-rom fysisk, men vil helst ikke det da jeg faktisk trenger den i blant. Og jeg finner ikke gitteret til kabinettet som skal på samme plassen den sitter. Forslag? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Det kan også ha med andre disker og/eller enheter å gjøre, blant annet USB enheter. Forsøk å koble fra tastatur/mus før oppstart? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 Jeg kan prøve det. Har hatt litt trøbbel med å få HTC Vive til å funke på denne PC'n også, virker som den ikke er fornøyd med noen av USB-kontaktene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå