*F* Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Hei.På jobb trenger jeg å skaffe meg serienummer på en rekke PC-er, denne fungerer fint dersom man er logget inn med en administrativ bruker: Get-WmiObject Win32_Bios -ComputerName (Get-Content C:\Remote_sn_liste\liste.txt) | Select-Object __SERVER, SerialNumber Har funnet dette som lar meg åpne et nytt vindu med valgt bruker, her kan man kjøre "administrative kommandoer". Start-Process powershell.exe -Credential "domene\" -NoNewWindow -ArgumentList “Start-Process powershell.exe -Verb runAs” Problemet er at det åpnes (til tross for -NoNewWindows) nytt vindu, og da følger ikke et eventuelt script med. Dette virker f.eks ikke: Start-Process powershell.exe -Credential "domene\" -NoNewWindow -ArgumentList “Start-Process powershell.exe -Verb runAs” Get-WmiObject Win32_Bios -ComputerName (Get-Content C:\Remote_sn_liste\liste.txt) | Select-Object __SERVER, SerialNumber Såå. hva gjør jeg? Endret 24. mai 2016 av Evelen! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Sjekk ut New-CimSession og Get-CimInstance, dette krevert at du har aktivert powershell remoting på serveren/pcen du kjører kommandoen mot. Du kan sette inn flere navn på servere i computername attributten, disse må skilles med komma, eller du kan gjøre som du gjør i Get-WmiObject kommandoen din, da blir det noe slikt som dette. $Session = New-CimSession -ComputerName (Get-Content C:\Remote_sn_liste\liste.txt) -Credential (Get-Credential domene\bruker) Get-CimInstance win32_bios -CimSession $Session Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå