Rafterman Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hei. Jeg er netop flyttet fra danmark til Kristiansand med min kæreste og lille gut og vi har fået et fint rækkehus at bo i. Jeg skal til at bestille bredbånd, men jeg kender stort set intet til de norske udbydere. I vores midlertidige bolig har vi haft "get" og det har ikke været en god oplevelse. Er der nogen der kan pege mig i den rigtige retning i valg af Internet Service provider? Jeg har kigget på både Canal digital og Telenor og de har vældig dårlig rating på Trustpilot. Vi kan desværre ikke få fiber på adressen da vores udlejer har valgt ikke at få lagt ikke at få det lagt ind, selvom Altibox i øjeblikket har gravet hele gaden op for at ligge fiber ind andre steder På forhånd tak! Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 http://www.bredbandsguiden.no/ Skriv inn adressen din så vil du få en oversikt over leverandører som leverer til området ditt. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Kan du ikke ta kontakt med altiboks (eller hvem det nå enn er som graver) og høre med de om du kan få lagt inn fiber likevel? Lenke til kommentar
Rafterman Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2016 Kan du ikke ta kontakt med altiboks (eller hvem det nå enn er som graver) og høre med de om du kan få lagt inn fiber likevel? Problemet er at min udlejer ikke vil betale for det, og det koster 1900,- Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Betal for det selv. Verdt hver krone. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Det hadde jeg glatt betalt for selv. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg bestilte fiber i min forrige leiebolig, men flyttet ut før det ble noe av. Hadde kostet meg 3000 kroner, men det var ikke noe å tenke på. Å gå fra vanlig bredbånd til fiber er som å gå fra harddisk til SSD. Lenke til kommentar
Rafterman Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2016 Haha, jeg har aldrig fortrudt mit valg at opgradere til SSD Jeg har lige snakket med min udlejer igen og nu afventer han et tilbud fra Altibox Jeg kan godt forstå i syntes jeg selv skal betale, men det burde jeg ikke når det er ham der ejer boligen tænker jeg. Jeg håber på det bedste, for jeg kan ikke trække mere end 5/0.5 ADSL på adressen føj! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Det beste alternativet er selvsagt at han spanderer, men det nest beste er at du betaler selv, ikke at du går for DSL. Kanskje dere kan dele regningen? Fiber øker jo verdien på boliger. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Altibox er fantastisk og verdt hver krone - for min del kommer jeg aldri til å vurdere et hus uten fiber om jeg noen gang skulle finne på å flytte. Men ja, det er naturligvis noe huseier skal/bør betale for - det burde han ikke ha noe problem med når vi snakker såpass lave summer som under 2000,- Som Isbilen påpeker så får han det tilbake flere ganger bare i økt boligverdi. Lenke til kommentar
Rafterman Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Tak for al jeres respons! ? Min udlejer har sagt ja til tilbuddet og vi får leveret fiber inden et par måneder. Juhuuu! Nu skal jeg bare finde ud af hvad jeg gør med Internet i mellemtiden. Jeg kan se at mange norske udbydere har 12 måneders binding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå