OddZen Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Hei.Jeg er ute etter ny TV, helst en TV på tilbud så jeg får mest mulig for pengene, jeg har fram til midten av juli på meg til å finne ny TV så jeg har tid til å vente på gode tilbud hvis det ikke er noen aktuelle idag.Jeg tenker 8000 kr bør holde for å få en bra TV innenfor mine krav.Minimum størrelse er 55", maks er 65".Den trenger altså ikke 4K.Den skal brukes til å se på TV via tuner, ala Altibox, Viasat dekoder.Jeg bruke også å se mye innhold fra PCen og har per idag koblet PCen til TV via HDMI og det kan hende jeg gjør dette på neste TV også (skal flytte så usikker om det blir lett å få kablet). Så kanskje en funksjon som gjør at jeg kan strømme innhold fra PC til TV på en god måte uten for mye dill dall er å trakte etter men det er ikke en nødvendighet.Jeg har lest på endel av trådene her og har vell funnet ut at jeg fint klarer meg uten 4K tv, det får komme om noen år når de forskjellige tilbyderne har kommet etter og kan tilby godt innhold i 4K, noe som kan ta sin tid.Jeg er veldig takknemmelig for tips til de beste alternativer jeg kan legge inn på prisovervåkning på prisguide så kan jeg bare sitte på gjerde å vente =) Endret 24. mai 2016 av OddZen Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2016 Var en tur på Elkjøp og så litt på endel TVer.Så f.eks på Samsung UE60J6275XXE, det var en fin full HD tv som gav bra bilder følte jeg. Rett ved stod samme modell men med 4K panel, det var ikke ekstremt stor forskjell på bildene. De skulle selge ut samsungen nå til 13500 men ser på prisguide at de har vært veldig lavt tidligere så slår ikke til på den med den prisen.Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet av Sony KD-55X8505CBAE, den sto rett under en Panasonic TX-55CXC725 og jeg følte Panasonicen var endel bedre en Sonyen, prøvde å stille inn endel med han som jobbet der men vi klarte ikke å få like skarp og detaljert bilde på Sonyen.Det var bra bilde men i forhold var det litt skuff. Mulig det er bakgrunnsbelysning på Panasonicen. Sonyen krasjet også i tillegg...Men bildet på Sony KD-55X9005CBAE var veldig bra, hærlig skjerm rett og slett. Men de andre toppmodellene var minst like bra.Men dette er jo 4K tver, og jeg skulle gjerne sett flere full HD tver, fikk ikke all verdens med tid, men de hadde ikke så mange av dem inne. Men likte godt den jeg nevnte først, men fortsatt for dyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå