AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei alle sammen. En gutt i slutten av tenårene her. Vært slutt med eksen nå i sikkert snart 5mnd (husker ikke når det var, men var en stund siden). Jeg og eksen krangla mye etter bruddet (jeg prøvde å få henne tilbake, tragiske greier). Tiden gikk og jeg begynte snart å leve mitt eget liv og ikke tenke på den situasjonen der mer. Hun har ved jevne mellomrom kontaktet meg igjen av de rareste grunner og nå siden jeg ikke får blokkert nummeret hennes s fikk hun tak i meg igjen. Det burde også nevnes at hun hele tiden har sagt hun ikke vil bli sammen osv, bare så det er klart. Her om dagen satt jeg i bilen og fikk plutselig en telefon fra eksen, jeg tok den og det hørtes ut som hun gråt, jeg ble litt nervæs og spurte hva som var galt og om noe hadde skjedd, men hun avga ikke noe svar, ble enige om at jeg skulle plukke henne opp, så det gjorde jeg. (klokka var nå ganske mye egentlig, var vel klokka 11.30 på en lørdag). Da hun kommer ut er hun slettes ikke lei seg, hun smiler og ler, jeg hadde visst misforstått, hun ''kjedet'' seg bare. Vi kjørte litt rundt og snakket som venner og alt var veldig hyggelig, snakket litt om russetiden osv, så begynte vi å snakke litt om tng som angikk det som pleide å være forholdet vårt. Mens jeg kjørte så styrte hun musikken, plutselig legger jeg merke til at det er mye snakk om sex i sangene og hun sang voldsomt høyt under segmentene som handlet om sex. Etter den samme sangen hadde kommet på seks ganger så slang jeg ut på kødd; er du kåt nå eller? Så fikk jeg slengt tilbake et; har aldri vært så kåt som jeg er nå tror jeg. Og jeg bare satt der, for hjeg har fucket opp før. Så begynte hun å nevne f*ckfriends og jeg ble veldig usikker. Så kjørte vi hjemover og hun ville jeg skulle ta på... ja. Under hele turen var hun veldig interessert i om jeg hadde hatt sex med noen og det er gøy å høre om. Jeg fortalte sannheten og sa jeg ikke har gjort det med noen. Har tidligere fortalt henne at jeg ikke likte å høre på henne fortelle om det, eller å snakke om det selv. Da jeg kjørte henne hjem sa hun på en nesten framtvunget måte at hun hadde pult noen, hun måtte liksom si det. Hun visste jeg ikke ville høre det og begynte umiddelbart å spørre om jeg var sur osv, det ble jeg ikke. Til slutt dro jeg hjem, La meg på senga, det med ligget kom opp og jeg sa jeg ikke skjønte vitsen med å si det osv, ble ferdig med saken. Så begynner hun å fortelle hun er alene hjemme osv, og er så.... ja. Så hun sendte meg koden til å komme inn døra. Hun var veldig nervøs for at foreldrene skulle komme hjem tidlig, men hun gjorde det allikevel. Jeg gikk bort og da jeg sto ved døren sa hun at hun trodde det ikke var en god idé pga følelser osv. Hun mente jeg ville utviklet følelser hvilket jeg sa det ikke var noen fare for, men jeg respekterte det hun sa og tuslet hjem igjen. Hun var tilsynelatende keen på å være venner, men var litt mer usikker på f*ckfreinds aspektet. Er det bare jeg ikke som ikke skjønner hva som skjer her, eller var det rett og slett så enkelt som at hun var litt kåt? Begynte å lure litt når hun mimret til forholdet osv. Anonymous poster hash: daa8f...440 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) hoida, du får bare ta dette som det kommer gutt. Spør du meg er du helt under skosålen hennes slik du oppfører deg nå. Grunnen til at hun kontaktet deg var fordi du tok avstand, plutselig ble hun bekymret for at du ikke lengre var oppnåelig for henne.... så hun tok kontakt, dro deg tilbake inn på matta.... hun behøvde ikke engang ta av seg trusa for å få bekreftelse nok til å stenge deg ute nok en gang. Dere blir nok ikke sammen igjen, men at du kan få knullet henne kan hende, med mindre hun allerede har fått det hun ville oppnå. Hvis du skal ha noen som helst sjans nå så må du kjøre hard linje, enten kutte all kontakt evt hinte litt til at du driver og brygger på ei anna dame... Når du snakker med henne snakk som om du er en kompis, vik bort fra å snakke som "exen som bare vil ha henne tilbake".... Endret 23. mai 2016 av guest_anon 4 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 'får ikke blokkert nummeret' heh, ja, vondt i viljen. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 'får ikke blokkert nummeret' heh, ja, vondt i viljen. hahaha, nei jeg snakker faktisk sant. Forrige telefonen gikk fyken så har måttet gå tilbake til en høyst dysfunksjonell gammel windowsmobil, er ikke mulighet til å blokke nummre på den, ikke etter mange timers leting ihvertfall haha. Men er ganske også underbevisst noe med viljen også, for jeg liker ikke å blokke ute, tror det er mer fordi vi egentlig er veldig gode venner. Anonymous poster hash: daa8f...440 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 hoida, du får bare ta dette som det kommer gutt. Spør du meg er du helt under skosålen hennes slik du oppfører deg nå. Grunnen til at hun kontaktet deg var fordi du tok avstand, plutselig ble hun bekymret for at du ikke lengre var oppnåelig for henne.... så hun tok kontakt, dro deg tilbake inn på matta.... hun behøvde ikke engang ta av seg trusa for å få bekreftelse nok til å stenge deg ute nok en gang. Dere blir nok ikke sammen igjen, men at du kan få knullet henne kan hende, med mindre hun allerede har fått det hun ville oppnå. Hvis du skal ha noen som helst sjans nå så må du kjøre hard linje, enten kutte all kontakt evt hinte litt til at du driver og brygger på ei anna dame... Når du snakker med henne snakk som om du er en kompis, vik bort fra å snakke som "exen som bare vil ha henne tilbake".... Ja vet jeg kan se litt tøffel ut, men la meg si det ikk er tifellet. Da vi satt i bilen pratet vi som kompiser liksom, bare kødda og prata skit. Der jeg dret på draget var å dra bort og grunnen til jeg dro dit hadde ikke no med et forhold å gjøre for å si det slik. Men ser poenget og skal ikke være needy ex, for vil egentlig ikke bli sammen igjen. Anonymous poster hash: daa8f...440 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 Tøffel... Dæven. Ditt forslag er? Anonymous poster hash: daa8f...440 1 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Hahaha, jeg tror ikke du er klar for henne ennå... Hun manipulerer deg flatt.* Gråt på telefon for å få kontakt med deg. Alt HELT ok når du dukker opp. Du "misforstod".* Skrur opp lyden i sangene når de synger om sex? Hahaha* Prater om sex. Sier hun er kåt. Dette er for å gjøre deg usikker. Som du selv konstaterte at du ble. Mission accomplished for henne.* Spør om du har pult noen andre, men vet/antar at du ikke har det. Du mister posisjon fordi du ikke har hatt sex med andre.* Hun forteller at hun har pult andre fordi 1) hun vet at du ikke vil høre om det pga følelser (som du har. Ellers ville du ikke brydd deg), og 2) fordi hun selv får posisjon over deg ved å si at hun har andre når du ikke har det.* Hun ga deg koden til husdøra, og lokket deg med sex. Da du stod utenfor ga hun deg en bullshit unnskyldning for å ikke slippe deg inn. Hahahaha Om hun en gang skulle la deg få dyppe snabben i henne igjen, så vil hun lage så forbanna mye drama rundt det, at du vil bare ønske at du kunne svelge deg selv og bli borte *POFF* For din egen skyld, dropp henne. Ikke svar på meldinger eller anrop. Ikke prat med henne om du "tilfeldigvis" møter henne. Den dama må ut av livet ditt. Endret 23. mai 2016 av Løgn 8 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Jeg pleier ikke å leke hobbypsykolog her på forumet, men: For å gjøre en lang historie kort: 1. Ex'en kontakter deg og "narrer" deg over. 2. Hun bruker kjøreturen på å friste deg med uforpliktende sex. 3. Vel hjemme ber hun deg over, på sex, for å se om kroken har feste. 4. Når du kommer sier hun nei allikevel, og får det til å være dine følelser som er grunnen. Mitt forslag er: Tenk deg om. Så lenge du henger med henne, som "bare venner som kanskje, muligens, kunne hatt sex om du bare ikke klenger for mye og får følelser for henne igjen...", så får du deg ikke noen annen dame. Det er ditt valg, men dette kommer det neppe noe ut av. Geir Edit: Løgn postet før meg, og i mer direkte ordelag... Endret 23. mai 2016 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 hmmm. ja jeg så det ikke sånn, men det er nok det som skjer ja, får trekke meg unna..... igjen... Anonymous poster hash: daa8f...440 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 hmmm. ja jeg så det ikke sånn, men det er nok det som skjer ja, får trekke meg unna..... igjen... “The problem is, God gave man a brain and a penis and only enough blood to run one at a time.” ― Robin Williams Geir 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 Vel, jeg prøvde å være hyggelig og være venner. Hun sa hun hadde null følelser for meg osv, hun mente dette var naturlig etter 4mnd når vi var sammen i to år, det er jo som det er. SIden jeg er litt usikker av meg så ble jeg også litt usikker på hva jeg tenkte mens vi var sammen. Vi har vært sammen hver dag i det siste. Men etter siste gang vi var sammen så har stemningen virket litt laber. Prøvde å si vi bare burde kutte kontakten igjen, da ble hun sint for det også. Men virker ikke altfor interessert i å snakke heller -_- Sa også at hun mente jeg burde ligge med noen andre for å prøve det, da hun vet jeg har fått forespørseler. Grunnen til at jeg SA at vi burde kutte kontakten er at jeg får faktisk ikke kuttet kontakten nå med mindre hun er enig, fordi telefonen jeg har klarer ikke blokkere nummeret. JEg er lite fristet av å få meldinger og telefonsamtaler og at jeg må ignorere dem. Hun vil ikke bli sammen, hun vil kanskje ligge med meg og hun skal faen ikke kutte kontakten -_-. Hun har også spurt om jeg vil flytte sammen med hun og en venninne til høsten (vet faktisk ikke om det var en spøk eller ei). Og hun sa på en måte at hun var hypp på å telte med meg på en festival jeg skal på. Folkens, hva er dette for noe? Anonymous poster hash: daa8f...440 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Hva var det med "får trekke meg unna" som ikke virket for deg? Vi prøvde vel å antyde at hun roter med hodet ditt, du trenger ikke hjelpe henne med det. Kanskje på tide med en ny mobiltelefon? Geir 1 Lenke til kommentar
hsdhsfhsf Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Du lyver, du vil ikke kutte konakten. du er svak og hun kommer til å stikke deg i hjertet til du blir sterk. dette blir en vond tid fremover. lykke til. 1 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Du kan faktisk bare ta situasjonen i dine egne hender, og kutte henne ut. Du vil ikke ignorere meldinger og anrop? Smak litt på den. Grunnen til at du har kontradiktoriske tanker i hodet er at hun kødder til følelsene dine. Du føler at du må ha kontakt med henne, og du vil være sammen med henne. Men du vet, rasjonelt sett, at du ikke vil være involvert med henne. Det riktige valget er å kutte henne ut fordi hun er manipulerende. Hun vil få deg til å føle deg frustrert og til slutt deprimert så lenge du henger med henne. Hun vil kontrollere deg, og hun gjør det akkurat nå. Det hjelper kanskje om du begynner å hate henne for det. Ta styring over følelsene dine, eller ta deg en kald dusj og gjør det rasjonelt riktige valget: Dump henne. Forøvrig bør du også ligge med noen andre. Umiddelbart. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 Du lyver, du vil ikke kutte konakten. du er svak og hun kommer til å stikke deg i hjertet til du blir sterk. dette blir en vond tid fremover. lykke til. Ljuger på ingen måte, har ikke kjempelyst til å kutte kontakten nei, men har gjort det flere ganger på alle måter jeg kan. Men nå er det faktisk en utrolig dårlig telefon som hindrer meg fra å blokke henne helt ute, men du har rett i at det ikke er det jeg vil. Du kan faktisk bare ta situasjonen i dine egne hender, og kutte henne ut. Du vil ikke ignorere meldinger og anrop? Smak litt på den. Grunnen til at du har kontradiktoriske tanker i hodet er at hun kødder til følelsene dine. Du føler at du må ha kontakt med henne, og du vil være sammen med henne. Men du vet, rasjonelt sett, at du ikke vil være involvert med henne. Det riktige valget er å kutte henne ut fordi hun er manipulerende. Hun vil få deg til å føle deg frustrert og til slutt deprimert så lenge du henger med henne. Hun vil kontrollere deg, og hun gjør det akkurat nå. Det hjelper kanskje om du begynner å hate henne for det. Ta styring over følelsene dine, eller ta deg en kald dusj og gjør det rasjonelt riktige valget: Dump henne. Forøvrig bør du også ligge med noen andre. Umiddelbart. Jeg vet vel kanskje det, er bare så ille når ting faktisk går greit noen ganger så tenker man; dette kan jo funke. Vet ikke helt om jeg kommer til å ligge med noen, alle maser om at jeg skal kjøre på, men jeg har aldri vært så gira på ligg utenfor forhold, er litt klisjé på den måten... Men da får det bli totalblokk da Anonymous poster hash: daa8f...440 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Jeg vet vel kanskje det, er bare så ille når ting faktisk går greit noen ganger så tenker man; dette kan jo funke. Vet ikke helt om jeg kommer til å ligge med noen, alle maser om at jeg skal kjøre på, men jeg har aldri vært så gira på ligg utenfor forhold, er litt klisjé på den måten... Men da får det bli totalblokk da @Bold: Det er nettopp dette jeg mener med at hun kødder med følelsene dine. Når alt virker perfekt en gang i blant, mens det er et helvete andre ganger, og du likevel vurderer å beholde henne i livet ditt, så er det et tegn på at du er i ferd med å se deg blind på situasjonen fordi hun manipulerer deg. Alt er "perfekt" så lenge du gjør som hun vil. Alt er et helvete når du prøver å gjøre noe som faller utenfor rammene hun fastsetter. Du må la deg bli dominert av henne om du skal unngå spetakkelet. De fleste ville ikke taklet et slikt forhold. Det er imidlertid ikke uvanlig at slike forhold kan vare lenge dersom den ene parten er narsissistisk (henne) og den andre er dependent (evt. deg), altså et co-dependent forhold (aka "relationship addiction"), der de to tærer på hverandres energi. Du bør ligge med noen andre for å endre din posisjon i forhold til eksen. Eventuelt bør du rett og slett legge ned noe tid i å bli kjent med andre jenter, og deretter ligge med dem. Hvis du ikke vil ha sex utenfor et forhold, så leit heller etter ei jente du liker godt nok til å kunne ha et forhold med. Men dropp eksen. Hun dominerer deg, og vil tråkke på deg til du ikke har ryggrad igjen. Hun er ikke bra for deg fordi du lar henne spille på din egen usikkerhet. Du har vært ærlig med henne om hvem du er, emosjonelt sett. Dermed har hun kloa i deg, og bruker det mot deg for å kontrollere deg. Dette fungerer kanskje ikke på henne siden hun allerede kjenner deg for godt. Men måten å "vinne" over slike mennesker er å gi dem falske emosjonelle ankerpunkt fra deg, slik at de tror de har taket på deg når de spiller på de emosjonelle tingene du forer dem, mens disse tingene egentlig ikke har noe emosjonelt feste. På den måten kan den manipulerende parten overbevise seg selv om at hun har bundet deg fast, og har fullstendig taket på deg med sitt nettverk av emosjonelle ankerpunkt. Dette er målsetningen hennes. For eksempel, hvis du forteller om hvordan du en gang hadde en god venn eller venninne som var deprimert og pratet om å ta livet sitt, og du forteller hvordan dette var tungt for deg, og hvordan du hele tiden prøvde å hjelpe denne personen, så vil hun høyst sannsynlig skryte på seg sine egne selvmordstanker for å kontrollere deg. Eventuelt vil hun konstruere en alternativ offerrolle for seg selv for å spille på sympatien du har gitt uttrykk for at du har. Hun tror da at hun har taket på deg, mens historien din egentlig ikke er sann. Siden du egentlig ikke har et emosjonelt arr i forbindelse med en tidligere selvmordsrelasjon, og du vet at hennes "depresjon" er et resultat av din presenterte historie, er det du som har posisjon når hun tror hun kontrollerer deg. Du ser henne for hvem hun er, og du er fri til å gjøre hva du vil. Når hun tror hun har kontroll, er hun sårbar for et angrep. Du kan benytte denne anledningen til å løsne fundamentet på alle de falske ankerpunktene samtidig, slik at hele det illusoriske nettet hennes revner. Du vil da se et helvete av drama og hysteri hos henne fordi hun plutselig mister kontroll, men du trenger ikke å reagere emosjonelt på dette selv. Observer henne, og lær av henne. Om du ikke reagerer emosjonelt, vil hun bli desto ytterligere frustrert og sårbar. Hun vil også være defensiv. Men når hun er genuint emosjonell har hun lettere for å gi deg ekte opplysninger som ikke er en del av spillet hennes. Om du vil, har du nå en mulighet til å såre henne, eller bygge ditt eget nettverk rundt henne fordi du nå ser hennes følelser og usikkerhet. Eller du kan benytte anledningen til å forlate henne, som den sterkeste parten, og la henne sitte igjen med en følelse av tap og mindreverd. Dette vil hjelpe deg å komme deg videre, og det vil redusere sannsynligheten for at du lar deg manipulere av andre senere. Det er ikke særlig hederlig å spille slike spill mot hverandre. Men slike mennesker vil uansett spille mot deg, enten du innser det eller ikke. Å gjøre seg bevisst på spillet, og ta opp kampen mot dem er ufattelig lærerikt, og det vil åpne øynene dine for manipulative mennekser i fremtiden. Men du må også være obs på at det er et spill du kan tape, og det kan koste deg alt fra verdighet, selvfølelse, stress, hus, hjem, jobb og familie - avhengig av den aktuelle personen, og din egen finesse. Hold alltid hodet kaldt. Utsett alltid respons, ikke handle på impuls. Vær obs på at hver gang hun får deg til å føle noe negativt, er dette en del av spillet og en strategi for å kontrollere. Det er også et tegn på at du har vært åpen med henne, og vist henne en genuin svakhet. Det må du aldri gjøre når du mistenker at du har med et manipulativt menneske å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Tøffel... Bli litt Mann for helvete og be drama dra til helvete. Du virrer rundt som en ynkelig fjott og koser deg i din egen misère. Gi beng i å svare på hennes meldinger. Slett dem uten å lese dem. Gro litt ryggrad og si hvor skapet skal stå. Alt annet er tøffel. Du skylder ikke henne en dritt, og det er ingen her i verden som stiller opp for deg om du ikke stiller opp for deg selv. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hun hun hun - På tide å styre eget liv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg