Skogslik Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Alright, har av en eller anne grunn klart å fucke til pcn så jævlig nå. Jeg har Windows installert på en SSD i pcn, men når jeg prøver å boote fra denne nå så kommer det ''starter windiws'' få sekunder etter blåskjerm i 1 sekund så restarter pcn seg. Prøverj eg å komme meg til gjenopprettingsbehandlingen så er alle valgene der grået ut, så jeg får ikkje gjort noe der heller. Hva faen. Endret 23. mai 2016 av Skogslik Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Kan du fortelle litt om hvilken maskinvare du har? Gjorde du noen endringer i maskivare eller software før dette skjedde? Eller er det noen annen grunn til at du mistenker det er selvforskyldt og ikke noe feil som oppstod av seg selv? Er det et alternativ å bare slette alt og installere Windows på nytt, eller er det noe du vil ta kopi av først? Har du en installasjons-CD/minnepenn tilgjengelig eller en fungerende PC du kan lage dette på? Endret 23. mai 2016 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 Det er en HP Pavilion HPE h 9 series Jeg forandret litt i boot ordren, siden jeg frem til nå har måtte gå i boot menyen ved alle opstarter å velge SSD disken. Prøvd å sette tilbake slikt det var der også men hjelper ikke. Jeg kan godt slette SSD disken å få en ny install der, har egentlig ingenting på den jeg trenger. Har ingen boot disk eller noe slikt, så hvor skal jeg få Windows fra nå? Kan lage til på en annen maskin, men da må jeg jo få tak i ISO fil av Windows 7 først. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hvis det er BIOS-instillinger som gjorde det kan det nok løses uten ny install. Er det et alternativ å bare nullstille BIOS til standardinnstillinger? Husker du hvilke innstillinger du endret? Hvor mange harddisker/SSDer har du med bootloader/operativsystem på? Startet den opp vanlig først før blåskjermen? Har du edret instillinger for AHCI? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 Kan gjerne nullstille bios, har vell ikke så mye å tape. Har to harddisker. En vanlig + en SSD. Er vell egentlig OS på begge to. Startet opp vanlig før ja, men husker jeg hadde samme problemet når jeg la over OS på SSDen, fikk fikset det da men hvordan husker jeg ikke. Fant en XP install cd som jeg puttet i nå, men det går jo i blåskjerm der også etter en stund.... Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Prøv å koble ut HDD for å se om den starter greit med bare SSD Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 Gjorde motsatt å nå kommer jeg inn i gjenopprettings delen! Men da er jeg på feil disk, vill ikke slette noe fra denne. Skal prøve å sette i SSDen å ta ut denne nå. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 Satt i kun SSD nå men da er det likt igjen med blåskjerm. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Kan du si hvilken feilkode det står på blåskjermen? Er det alltid den samme? Foreslår at du kobler til igjen harddisken. Så lager du en *buntu live CD/minnepenn og starter fra den. Deretter åpner du programmet Gparted (må kanskje installeres først). Der får du oversikt over de ulike partisjonene på begge diskene og hvor boot-flagget er plassert. Kan du poste en screenshot fra hver av diskene? Mistenker at du har gjort noe spesiellt ved kopieringa til SSD. Klonet du hele disken eller bare deler av den? Kanskje den fortsatt bruker Boot-partisjonen fra harddisken Windows-ISO får du her. Hvis du vil beholde gjennoppretningspartisjon og slikt på den orginale harddisken kan det være greit å koble den fra under installasjon fordi Windows-installeren er veldig glad i å sabbotere bootloadere. Om du planlegger å installere på nytt, så ville jeg først forsøkt å fikse oppstarten fra windows-CD mens harddisken er koblet fra, det kan spare deg for mye tid. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Jeg la inn xp på en disk jeg hadde liggende, fikk det til fint. Koblet så til den andre harddisken å trodde jeg skulle se den da i min datamaskin? Men det gjør jeg ikke. Når jeg prøver å laste ned OS får jeg denne beskjeden: ''Produktnøkkelen du skrev, ser ut til å være for programvare som er forhåndsinstallert av enhetsprodusenten. Kontakt produsenten av enheten for gjenopprettingsalternativer for programvare'' Yay... Endret 23. mai 2016 av Skogslik Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Beklager veldig sent svar. Hvis du søker på microsoft sitt forum tror jeg du kan finne noen nedlastningslinker som regnes ganske trygge, men vet ikke hvor lovlig det er. Det lureste er nok å installere windows 10 og prøve å aktivere den med Win7-lisensen. Fristen for dette går snart ut tror jeg. Endret 22. juni 2016 av Kongeskipet Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Har du i det hele tatt en fungerende boot-fil på SSD-disken? Edit: Jeg får forøvrig et lignende problem selv hver gang BIOS setter seg til fabrikk-innstillinger. Hos meg er feilen at den velger OnChip SATA Type til ACHI istedenfor IDE. Endret 22. juni 2016 av cuadro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå