Jotun Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Ja åsså var jo prisforskjellen på takluke noe snodig, all den tid på den elektriske skulle det vært ca 4k etter boka. Takluken er ikke dyrere på den elektriske varianten. Men der stakk i momsfritaken i sin egen lomme. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Jalla21 skrev (5 timer siden): Kanskje Hyundai putter gull i setene også? For det må de gjøre i frontruten på Ionic 5. Den koster 43.000 kroner før moms, og så kommer selvsagt arbeid, lim og kalibrering i tillegg. Det tilsvarer prisen for en frontrute til en Bentley, men forskjeller er at der forventer du faktisk at ruten er dyr ettersom bilen koster 2,5 til 4 mill. Poenget er at flere merker fra Asia har delepriser som ikke ligner grisen. Som regel har man vel kasko forsikring å da dekkes ruta med egenandel, så null stress. Jeg jobber sammen med ei som nettopp har fått en sprekk i ruta. 2.500 i egenandel. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Aldrack skrev (6 timer siden): Viktig med noen prinsipper også Godt mulig vi utsetter det en stund til ennå, I håp om at Toyota/lexus får på plass bedre batterier om et år eller to! Fikk en 11 år gammel Auris i retur fra pkk i dag, uten anmerkninger. På en måte bra, men betyr også at det blir vanskelig å argumentere for ny bil Prinsipper har jeg også. Å en av dem er at når jeg først må kjøre bil, så skal det vertfall være gøy. Typisk "Japanske" biler står ganske langt ned på listen min hvis jeg skal ha noe gøy. jeg tror også det er ganske missoppfattet det med at BMW skal være så flott slik at man blir oppfattet som "klyse". Da regner jeg med at du også tror at alle som kjlrer BMW oppfatter alle som kjører japansk elbil som bomser? Det med at enkelte velger å kjøpe BMW eller en annen "premium" bil gjøres nok ikke for å håne andre. Det kan være at mange TROR det, men det handler vel da mer om hva man selv føler. dem som kjører er kanskje mer bilinterreserte og kjører kanskje mer bil (generelt sett) og ønsker den noe økte opplevde kvaliteten en BMW gir. Alt handler om å ta egne valg og stå for det. Om folk koser seg i en e-up eller en Rolls Royce er meg klinkende likegyldig så lenge jeg er fornøyd selv. Så handler det selvsagt om økonomi også. Vi har alle være preferanser og budsjetter, men du oppgir en sum som fint tillater kjøp av en BMW i4 M50 eller en toppspec'et Tesla Model 3 Perfomance. To forskjellige biler med forskjellige kvaliteter til to forskjellige kundegrupper. Min mening er at med en Tesla så mener jeg ikke du bør være så redd for å få klyse stempelet. Det er vel den rimeligste el-bilen du kan få tak i i forhold til rekkevidde og prestanda. Hvis alle som kjlrer BMW og Tesla er klyser i ditt hode finnes det ekstremt mange klyser. Da synes du sikkert dem som kjlrer Audi og Mercedes er klyser også? Da har du (eller dama di da) bommet litt tror jeg. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november (endret) Ikke at eg heller forstår argumentet. Men la nå fyren få velge å ikke kjøpe BMW da.... Hvem i alle dager bryr seg? His loss på en måte. Har aldri helt forstått det der "eg har noe du ikke vil ha, derfor må eg overbevise deg om at du tar feil" greiene. Endret 12. november av Jotun 2 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Jotun skrev (1 minutt siden): Ikke at eg heller forstår argumentet. Men la nå fyren få velge å ikke kjøpe BMW da.... Hvem i alle dager bryr seg? His loss på en måte. Har aldri helt forstått det der "eg har noe du ikke vil ha, derfor må eg overbevise deg om at du tar feil" greiene. For all del 😅 Da kan jeg anbefale en Hyndai Kona. Bakenden på den bilen gjør at de førreste vil se opp til deg og eller like bilen din. Så vidt jegbhar lest så dekker den også de andre behovene som nevnes. Penger til overs har du også Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Hvorfor skal man på kona for å finne biler som gir deg en annen følelse enn BMW? Hvorfor kan ikke noen bare ikke like BMW? Eller Tesla? Eller Hyundai? Hva er forskjellen? Hvis eg får en dårlig følelse av å sette meg inn i en BMW, men føler meg som en konge i en Audi. Er det virkelig noe noen kan si at den følelsen er feil? Men å si at man ikke vil ha en BMW for det er en rævva bil. Da sier man noe som åpenbart er feil. Bil er mye følelse. Det ser vi vitterlig daglig her i denne tråden. Og det å kjøre rundt i en bil som man ikke føler seg vel i fordi en obskur fyr på internett sier at det du føler er feil gir liten mening for min del. 3 3 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Bjerknez skrev (33 minutter siden): For all del 😅 Da kan jeg anbefale en Hyndai Kona. Bakenden på den bilen gjør at de førreste vil se opp til deg og eller like bilen din. Så vidt jegbhar lest så dekker den også de andre behovene som nevnes. Penger til overs har du også Klyse-betegnelsen kommer ikke av bilen(e) i seg selv, men av enkelte eieres oppførsel! Og trenger man eksempler, er det jo bare å lese her. Et slikt behov for å rakke ned på en bil og eierne, er jo ganske selvforklarende! Hilsen eier av en Kona. Riktignok ikke den siste versjonen, men en tidligere! Nei, får snu rævva til! PS! Er egentlig glad i BMW, så skulle gjerne hatt en selv, selv om jeg ikke liker at BMW på flere modeller må lage dritsvær grill på en bil som ikke trenger grill. Sagt det før, se til gammel 8-serie, så finner man en grill som hadde gjort seg på elbil-utgavene! Jotun skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal man på kona for å finne biler som gir deg en annen følelse enn BMW? Hvorfor kan ikke noen bare ikke like BMW? Eller Tesla? Eller Hyundai? Hva er forskjellen? Hvis eg får en dårlig følelse av å sette meg inn i en BMW, men føler meg som en konge i en Audi. Er det virkelig noe noen kan si at den følelsen er feil? Men å si at man ikke vil ha en BMW for det er en rævva bil. Da sier man noe som åpenbart er feil. Bil er mye følelse. Det ser vi vitterlig daglig her i denne tråden. Og det å kjøre rundt i en bil som man ikke føler seg vel i fordi en obskur fyr på internett sier at det du føler er feil gir liten mening for min del. Takk! Bra noen klarer å se forskjellen! 4 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Jotun skrev (18 minutter siden): Hvorfor skal man på kona for å finne biler som gir deg en annen følelse enn BMW? Hvorfor kan ikke noen bare ikke like BMW? Eller Tesla? Eller Hyundai? Hva er forskjellen? Hvis eg får en dårlig følelse av å sette meg inn i en BMW, men føler meg som en konge i en Audi. Er det virkelig noe noen kan si at den følelsen er feil? Men å si at man ikke vil ha en BMW for det er en rævva bil. Da sier man noe som åpenbart er feil. Bil er mye følelse. Det ser vi vitterlig daglig her i denne tråden. Og det å kjøre rundt i en bil som man ikke føler seg vel i fordi en obskur fyr på internett sier at det du føler er feil gir liten mening for min del. Tror du må lese det jeg skriver en gang til. Liker su ikke BMW i form av egenskaper, utseende etc. så er jo det helt innafor. Jeg fikk intrykk av at BMW ikke var aktuelt fordi kona hans var redd for å bli sett på som klyse. Så selv om BMW potensielt kanskje kan være den beste bilen for TS så blir den ikke valgt grunnet fordommer. Det er DET jeg synes var litt spesielt. Derfor annefalte jeg en bil som jeg har sett mange ikke liker utseendet på. Da er sjansen mindre for at man blir ansett som en klyse og dermed har man eliminert den frykten. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Man kan kjøre stygge BMW'er og fortsatt være klyse..... 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november (endret) Snowleopard skrev (17 minutter siden): Klyse-betegnelsen kommer ikke av bilen(e) i seg selv, men av enkelte eieres oppførsel! Netopp. Det er hele poenget mitt. Er man ikke en klyse og ikke vil fremstå som en, så kjøp en BMW og la vær og oppfør deg som klyse. Eller en hvilken som helst annen bil forøvrig. Er du fornøyd med din Kona er jo det veldig bra. Det er poenget. Endret 12. november av Bjerknez 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november (endret) Men hun vil jo ikke ha BMW? Uansett årsak så fatter eg ikke behovet for å prakke på henne en BMW når hun sier hun ikke vil ha det. Uansett årsak. Det er jo mildt sagt utrolig. Det bilmerket som nå heftigst blir anbefalt her, er det ene av to merker vedkommende spesifikt sa at ikke var ønske om å få anbefalt. Rett og slett litt fascinerende. Endret 12. november av Jotun 3 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november (endret) Jotun skrev (4 minutter siden): Men hun vil jo ikke ha BMW? Uansett årsak så fatter eg ikke behovet for å prakke på henne en BMW når hun sier hun ikke vil ha det. Uansett årsak. Jeg blåser da i hvilken bil ho velger jeg. Jeg henger meg bare opp i klyse argumentet. Det hadde jeg gjort om det gjaldt Mercedes, Opel eller en hvilken som helst annen bil også. Men det er greit det... jeg gir meg jeg. Forventer vel ikke akkurat at disse fordommene forsvinner i løpet av en forumtråd uansett Endret 12. november av Bjerknez Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Eg har ikke de fordommene. Kjenner faktisk en helt allright BMW eier. Er vel like enkelt å gå inn i en mobiltråd og spesifik be om ikke å få anbefalt iphone fordi man syns det er femi å ha iphone. 1 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Jotun skrev (2 minutter siden): Eg har ikke de fordommene. Kjenner faktisk en helt allright BMW eier. Er vel like enkelt å gå inn i en mobiltråd og spesifik be om ikke å få anbefalt iphone fordi man syns det er femi å ha iphone. En mobiltelefon koster 10-15.000 kroner og valg av telefon påvirker ikke resten av familien. En bil skal dekke et større behov og krever en litt mer fornuftig saksgang hvor man skal betale langt over en halv million for hærligheten. jeg er selv klar over ryktet enkelte BMW eiere har. Jeg har aldri vært noe BMW mann selv. Men når jeg nå har blitt overbevist så bryr jeg meg svært lite om hva andre mener om meg. Om en eller annen forbipasserende skulle tenke at jeg var en klyse så får dem ta det på sin egen kappe. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Ja sier ikke at det er mer eller mindre vrient. Men kampen om å overbevise om at iphone is the shit vil komme umiddelbart. Akkurat som nå. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Aldrack skrev (15 timer siden): Får dårlige vibber av det merket Litt sånn klessetryne-faktor Takk! Skal sjekke disse. Ioniq 5 og 6, går det for det samme når det gjelder komfort? Sjekker denne også, takk! Ioniq 5 har jeg sittet i. Setene i den bilen er noe av de bedre jeg har sittet i. Dem har til og med leggstøtter som kan slås opp. Baksetet kan justeres elektrisk i lengderetningen for å få bedre plass til passasjerer etc. den kan fåes med masse utstyr. Elektroniske sidespeil etc. en veldig fin bil synes jeg. Ikke direkte billig når utstyrslisten er krysset av, men den er innenfor budsjettet ditt. Litt personlige preferanser helt på tampen må være at interiøret generelt kan virke litt plastikk noen steder. Men ellers tror jeg dette er en veldig fin bil. God plass i den også. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november (endret) Jotun skrev (5 minutter siden): Ja sier ikke at det er mer eller mindre vrient. Men kampen om å overbevise om at iphone is the shit vil komme umiddelbart. Akkurat som nå. Jeg har dog anbefalt flere andre biler her jeg. Hvilke biler har du anbefalt? Endret 12. november av Bjerknez Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november (endret) Ingen. Min diskusjon gikk på hvorfor det var så viktig å overbevise om at BMW er bilen for han og hans fru. Har ikke finlest reglene for tråden. Var ikke klar over at det var krav til å delta i alle diskusjonene. Trodde det gikk an å kun ta det man ønsket... Sorry. Endret 12. november av Jotun 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Jotun skrev (27 minutter siden): Ingen. Min diskusjon gikk på hvorfor det var så viktig å overbevise om at BMW er bilen for han og hans fru. Har ikke finlest reglene for tråden. Var ikke klar over at det var krav til å delta i alle diskusjonene. Trodde det gikk an å kun ta det man ønsket... Sorry. Målet mitt var som sagt ikke å overbevise om at BMW eller Tesla er best, men å hvite HVORFOR den var utelukket. Så ble det en diskusjon rundt det og "klyse" og i mellomtiden anbefalte jeg flere andre biler. Jeg anbefaler dermed han som lurer å ta med seg dama og prøve flere biler og gjøre opp noen meninger selv. De fleste forhandlere tilbyr både prøvekjøring og uforpliktende samtaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå