Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Bjerknez skrev (1 time siden):

Personlig liker jeg midtkonsollen i BMW veldig godt. Faktisk en av hovedpunktene. Når hånden hviler naturlig over dette dreiehjulet som man kan styre alt i menyer etc. med så føler jeg de ter MYE bedre enn å fysisk trykke på skjermen. 

 

Ja godt poeng det. Ser Evil-Duck er enig med deg. Det virker veldig praktisk, det gjør det absolutt. Må nok testes selv før en evt formening. Men hvor er koppholderne da egt? Eller er de fjerna? 🤪

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (5 minutter siden):

Koppholderne er bak luka i midtkonsollen. Riktignok en litt dum plassering da det er litt knødete å få ut mobilen sin fra den trådlåse laderen som og er der om begge koppholderne har flasker/kopper i seg 😅

BMW i4 review (2024): Is the i4 eDrive40 better than the i4 M50? - TotallyEV

Ikke spesielt imponerende løsning det der nei 😆Knotete og upraktisk spør du meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Iterion said:

Ikke spesielt imponerende løsning det der nei 😆Knotete og upraktisk spør du meg. 

Faktisk helt idiotisk. Var slik på både Z4 og M8 som jeg leide for et par uker siden. På roadtrip var det skikkelig irriterende, men kanskje ikke noe man irriterer seg over til daglig.

Lenke til kommentar

Skal jo ikke fikle med mobilen mens man kjører, så kanskje like greit. Men hadde gjerne sett at QI-laderen/holderen kunne vise telefonens skjerm, og vært endel av totalpakka med skjermvisning og mediestyring, fremfor å gjemmes i en "sprekk" der ladeplaten ligger.

Ønsker man en bedre plassering av Telefonen, så må det jo være på en fot/holder som gir full tilgang til å se og trykke på skjermen. Lovlig er det og, til en viss grad, når den står i en holder.

Gjerne en som kan lade telefonen samtidig, og da helst via QI, så det er raskt å røske med seg telefonen når man går ut av bilen igjen! 

Forøvrig, alltid tilfredsstillende og se koppholdere som står på samme rad, fremfor rekke. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (5 timer siden):

 Når man først kjøper en bil i den klassen så hadde jeg følt meg snytt hvis jeg måtte ta til takke med grunnmodellen. 

 

Hvorfor det? Høyere pris betyr ikke nødvendigvis bedre bil, bare annerledes bil. En journalist i CAR spurte flere av testførerene/ingeniørene til Porsche under lanseringen av Taycan hvilken versjon de foretrakk personlig. Svaret var RWD-utgaven med stålfjærer og minste batteripakke.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (26 minutter siden):

Hvorfor det? Høyere pris betyr ikke nødvendigvis bedre bil, bare annerledes bil. En journalist i CAR spurte flere av testførerene/ingeniørene til Porsche under lanseringen av Taycan hvilken versjon de foretrakk personlig. Svaret var RWD-utgaven med stålfjærer og minste batteripakke.

Men svarte de basert på ett leketøy eller en familiebil?

Virker som førstnevnte. Enhver Tysker ønsker såklart stor batteripakke da de bruker mye energi pga høy fart.

Å ha en stiv bil på autobahn er ikke å foretrekke for pendling etc.

Kjenner en del Tyskere med Taycan via jobb, alle har såklart størst mulig batteri og massevis av utstyr da de tilbringer mye tid i bilen. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Men svarte de basert på ett leketøy eller en familiebil?

Virker som førstnevnte. Enhver Tysker ønsker såklart stor batteripakke da de bruker mye energi pga høy fart.

Å ha en stiv bil på autobahn er ikke å foretrekke for pendling etc.

Kjenner en del Tyskere med Taycan via jobb, alle har såklart størst mulig batteri og massevis av utstyr da de tilbringer mye tid i bilen. 

De svarte på hva de synes var den beste bilen og hvilken versjon de foretrakk selv. Ikke unaturlig det, faktisk ganske vanlig. Det er også veldig mange av de dyktigste biljournalistenesom synes i4 er bedre i M40 enn M50. Selv har jeg alltid foretrukket fwd utgavene av Golf og TT fremfor de med 4wd. Mer er ikke alltid bedre.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Syns det er kjempekjipt at BMW går bort fra idrive hjulet på nyere modeller, det er fantastisk å kunne styre alt i infotainment via hjulet uten at du trenger å endre posisjon i setet og lene deg frem for å fingre borti touch skjermen. Definitivt noe jeg kommer til å savne neste gang jeg bytter bil. 

Det hjulet i i vertfall på 2025 modellen (i4 M50). 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Koppholderne er inutgangspunktet fint plassert for min del da jeg uansett har mobilen på innerlomma, eller på meg. Men siden i4 M50 har den "enkle" versjonen av keyless hvor telefonen MÅ ligge der hvis den skal brukes som en nøkkel så blir det litt knotete hvis man også skal ha en eller flere kaffekopper der. 

Men jeg ser ingen grunn til å bruke mobil som nøkkel når man kan nruke selve nøkkelen. Som man får to av.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Høyere pris betyr ikke nødvendigvis bedre bil, bare annerledes bil. En journalist i CAR spurte flere av testførerene/ingeniørene til Porsche under lanseringen av Taycan hvilken versjon de foretrakk personlig. Svaret var RWD-utgaven med stålfjærer og minste batteripakke.

Jeg tenker litt sånn at hvis man er villig til å betale ekstra for at det er en Porsche for så og kjipe ut når det kommer til modellvalg så blir det litt feil. Det blir som å gå til gullsmeden for å handle den billigste gifteringen. På en måte... 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker litt sånn at hvis man er villig til å betale ekstra for at det er en Porsche for så og kjipe ut når det kommer til modellvalg så blir det litt feil. Det blir som å gå til gullsmeden for å handle den billigste gifteringen. På en måte... 

Eller som å gå til gullsmeden å handle en stilren og elegant giftering fremfor noe digert og flashy som hadde passet bedre inn i et Las Vegas bryllup. Men med en viktig forskjell. Det handler mer om egenskaper enn om bling.  Enklere versjoner av enkelte biler kan gi bedre kjøreegenskaper, hvilket gjerne var poenget med bilen i utgangspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

Eller som å gå til gullsmeden å handle en stilren og elegant giftering fremfor noe digert og flashy som hadde passet bedre inn i et Las Vegas bryllup. Men med en viktig forskjell. Det handler mer om egenskaper enn om bling.  Enklere versjoner av enkelte biler kan gi bedre kjøreegenskaper, hvilket gjerne var poenget med bilen i utgangspunktet.

Ikke helt enig, men det er jo greit. Manntrenger ikke alltid å være enig :) 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Evil-Duck said:

Koppholderne er bak luka i midtkonsollen. Riktignok en litt dum plassering da det er litt knødete å få ut mobilen sin fra den trådlåse laderen som og er der om begge koppholderne har flasker/kopper i seg 😅

 

Heldigvis funker ikke ladeplaten til annet enn å overopphete mobilen, så da havner solbrillene der og mobilen i midtarmlenet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (29 minutter siden):

Men jeg ser ingen grunn til å bruke mobil som nøkkel når man kan nruke selve nøkkelen. Som man får to av.

Kan bruke dette som også følger med. 

Dessuten , mobil/keycard må bare være på (nær) nfc reader (ladeplata) i det du starter bilen.

IMG_1299.jpeg

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (18 minutter siden):

Kan bruke dette som også følger med. 

Dessuten , mobil/keycard må bare være på (nær) nfc reader (ladeplata) i det du starter bilen.

IMG_1299.jpeg

Ja, men jeg mener uansett at BMW har driti på draget her. Hvorfor kan jeg ikke bare ha kortet i lommeboka eller på innerlomma? Hvis jeg har kaffekopp i holderen så må jeg liksom fikle det kortet bort til NFC leseren, starte bilen for så og fikle det frem bak kaffekoppen igjen. 

Dem kunne like godt droppet kortet samt den mobile nøkkelen når ikke det fungerer bedre enn dette mener jeg. Da vil jeg heller ha en vanlig nøkkel ekstra evt. 

Hadde den hatt keyless pluss, så hadde det vært helt noe annet. 

Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (34 minutter siden):

Heldigvis funker ikke ladeplaten til annet enn å overopphete mobilen, så da havner solbrillene der og mobilen i midtarmlenet. 

Ja, det har jeg lest. Hvor mange watt lader denne med egentlig? Noen skrev i en test at hvis man lader den trådløst der og bruker Carplay i bilen så bruker telefonen like mye strøm som den lader, og fungerer derfor mest som et varmeelement... 

Her har virkelig BMW gjort seg bort litt synes jeg. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Koppholderne er inutgangspunktet fint plassert for min del da jeg uansett har mobilen på innerlomma, eller på meg. Men siden i4 M50 har den "enkle" versjonen av keyless hvor telefonen MÅ ligge der hvis den skal brukes som en nøkkel så blir det litt knotete hvis man også skal ha en eller flere kaffekopper der. 

Men jeg ser ingen grunn til å bruke mobil som nøkkel når man kan nruke selve nøkkelen. Som man får to av.

Seriøst? Wtf, det er no go for meg. Nøkler droppet jeg på 201X tallet og mobilen skal ligge i lomma når jeg kjører bil, evt på ladeplate når den er lav på batteri. Men i en koppholder? Designeren må jo ha vært dritings 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (10 minutter siden):

Ja, men jeg mener uansett at BMW har driti på draget her. Hvorfor kan jeg ikke bare ha kortet i lommeboka eller på innerlomma? Hvis jeg har kaffekopp i holderen så må jeg liksom fikle det kortet bort til NFC leseren, starte bilen for så og fikle det frem bak kaffekoppen igjen. 

Dem kunne like godt droppet kortet samt den mobile nøkkelen når ikke det fungerer bedre enn dette mener jeg. Da vil jeg heller ha en vanlig nøkkel ekstra evt. 

Hadde den hatt keyless pluss, så hadde det vært helt noe annet. 

Jeg har ikke noe problemer med det. Og er glad muligheten er der.
Folk er også forskjellige blir hele tiden gjentatt her. F.eks er det svært sjelden jeg har kaffekopper eller gud forby flasker i koppholderene (der er flaske plass i dørlommene). Bruker heller ikke denne ladeplata til bmw for å lade telefon da det er raskere lading i usb-c stukket under armlenet. Og mobil ligger fint der eller i lomma når jeg kjører bil da den opereres via infotainment skjermen 😉

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...