frohmage Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Forøvrig har amerikanske muskelbilprodusenter alltid sammenlikned seg med Porsche og Ferrari fordi de går like fort 0-60. Likevel har den opplevde kvaliteten derfra aldri vært i nærheten. 1 1 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Iterion skrev (1 time siden): Stemmer. Tviler ikke på at EQS SUV er en vanvittig smooth bil å kjøre. Og det er helt sikkert BMX IX xDrive 50 også. Hvordan var Model X'en i forhold da synes du? Helt elendig? 😆 Haha nettopp, målgruppe pensjonister si 😂 Joda det er vel sant nok, men hvor lenge siden er ikke dette nå? Hva er det Toyota har i dag av biler som er noe særlig bra utenom Land Cruiser egentlig? RAV4? 😆 Syns Model X absolutt ikke er elendig, og som en elbil er den jo (som alle Tesla) helt fantastisk. Ekstremt bra ingeniørarbeid, enkelt og genialt! Men på kvalitetsfølse, komfort og støynivå når den ikke opp ifht prisklassen, etter min mening. Ang Toyota i dag, så kommer det jo an på hva du legger i bra Bra elbiler har de jo ikke, som kjent. Men hybridene deres kan man argumentere for er de beste på markedet. Rav4 plugin var jo lenge anerkjent som markedets beste plugin hybrid. Ikke så relevant her i Norge, eller i denne tråden, men de selger jo vesentlig mer globalt enn hva Toyota klarer produsere (har vært lange ventelister i årevis). Også lager de en av markedets desidert mest driftssikre biler. Ekstremt viktig for noen, totalt uinteressant for andre. Men skikkelig traust tror jeg alle er enig i at det er. Det er jo litt av kilden til driftsikkerheten; å være konservativ og avventende, ikke kaste seg på det nyeste hele tiden. Endret 2 timer siden av Elgen-Hansi 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Elgen-Hansi skrev (3 timer siden): Men globalt går jo elbilsalget dårlig, og hybrid er i stor vekst. Så de sitter vel på hendene så lenge de slipper unna med det Det gjør jo ikke det? Økning på 22% i første halvår i år, mot 2023. I Europa har PHEV-salget falt i år, mot 2023. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Jens Kr. Kirkebø skrev (13 minutter siden): Det gjør jo ikke det? Økning på 22% i første halvår i år, mot 2023. I Europa har PHEV-salget falt i år, mot 2023. Ser ut som du har rett i at EV markedet fortsatt har vekst globalt. Den bare er tregere enn man håpet/estimerte. Det er jo veldig bra! Jeg er nok farget av alt som er skrevet om fabrikkene som legges ned, strategier som justeres pga "sviktende salg", osv. Ser det er en del statistikk som omtaler elektrifisering (feks opp 22% fra i fjor) hvor de har slått sammen EV og PHEV. Klarer ikke finne konsistente tall på at Plugin har tilbakegang i Europa dog? Virker å variere litt med kilder. Men globalt er det fremgang (+37% i første tertial ifht året før). Men uansett, veldig bra det går bedre med rene EVs globalt enn jeg hadde inntrykk av! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå