Complexity Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Litt av sjarmen med Yaris GR er jo at den er liten å lett og "gammeldags" med manuelt gir. Mister litt av det med å slenge inn batteri.. Får kansje heller ikke den fine firehjulstrekken om man begynner å blande drivverk. Om man ikke har elmotoren på samme drivverket da. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 (endret) Simen1 skrev (26 minutter siden): Javisst, der har du den! Har ikke hørt gromlyden men antar den er bra nok. En PHEV-utgave kunne blitt fantastisk. Veldig enig! Lyden får du hørt på YT og den er godkjent imo. Den trur jeg allerede blir en klassiker, og med hjelp av elmotorer så hadde den blitt uforglemmelig. Siste WRC tvangsbilen vi vil se I denne formen. Spørsmålet nå er hvordan de neste versjonene vil se ut? Da blir det faktisk naturlig å forvente mer og mer elektriske drivlinjer pga 2022 kravene der. WRC skal jo elektrifiseres så flere slike spesialmodeller på 30,000 stk kommer jo. Jeg håper flere OEMs hopper på slik at man får WRC anno 1980 igjen. Da fløy det jo spesialmodellee ut nesten årlig, og en haug av dem ble klassikere og drømmebiler for entusiastene. Endret 22. desember 2020 av oophus Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Rich Rebuilds har startet prosjekt nå med å sette en V8er i en Tesla, sånn siden vi snakker om fossilmotorer. https://youtu.be/Odq9E92DAJk Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Odin_83 skrev (3 timer siden): Jeg må muligens bytte ut hele skapet for å kunne installere sikring til elbil lader på 32A kurs Det er ingen som får lov av nettselskapet til å installere 32A kurs for lading av elbil. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Hvor har du det fra? Så vidt jeg vet har ikke nettselskapet noe med hvordan man bruker strømmen etter måleren og hovedsikringa. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Man kan få 32A, men 24A og 32A er søknadspliktig. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Simen1 skrev (1 time siden): Hvor har du det fra? Det er dette som formidles fra installatørene jeg har snakket med. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Dette varierer fra leverandør til leverandør. Noen steder må man søke om 32A. 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 10 hours ago, Odin_83 said: Hei, lurer på hva koster det å bytte ut sikringskapet og installerer en ny skap? Jeg må muligens bytte ut hele skapet for å kunne installere sikring til elbil lader på 32A kurs. Det skapet jeg har nå er for trang/lite plass til de nye sikringene som trengs for å koble til elbil lader. Det fikk jeg vite på befaring av elektriker. Hele jobben og material kom på ca. 40.000,- ink. mva. Sjekke her så får du et ca. estimat: http://argon.no/priskalkulator/rehab-sikringsskap/ Hørtes ut som estimatet du har fått var relativt dyrt, uten å vite nøyaktig hva som trengs. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 7 hours ago, Simen1 said: Hvor har du det fra? Så vidt jeg vet har ikke nettselskapet noe med hvordan man bruker strømmen etter måleren og hovedsikringa. Det er jo ikke sant. Haugaland Kraft krever søknad på kurser over 20A beregnet til elbillading, nettopp på grunn av lastbalansering. Vil tippe det er mye det samme rundt om i landet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 (endret) Tensio som er netteier i Trondheim krever søknad for enfaselading over 20A og kravet for å få lov til dette er kortslutningsytelse på 1,4KA eller mer på inntaket. Det de er redde for er for stor skje belastning av strømnettet. Endret 23. desember 2020 av perpyro Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 Heisann Har nettopp kjøpt min andre elbil. Så skal få meg lader i garasjen. Anbefaler dere dobbel stasjon eller to enkle som f.eks easee? Er en eldre Leaf og Mustang. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 On 12/23/2020 at 1:24 AM, mobile999 said: Det er dette som formidles fra installatørene jeg har snakket med. Da har han isåfall feil. Nettselskapet har leveringsplikt og kan ikke nekte, de kan kun kreve anleggsbidrag hvis det ikke er ledig kapasitet i nettet. Nekter nettselskapet installatøreren kan du klage til NVE. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 (endret) 5 hours ago, GnilreG said: Heisann Har nettopp kjøpt min andre elbil. Så skal få meg lader i garasjen. Anbefaler dere dobbel stasjon eller to enkle som f.eks easee? Er en eldre Leaf og Mustang. Edit: Missforsto spørsmålet totalt, så bare å ignorere. Trodde du lurte på om du trengte to ladere eller ikke. Endret 24. desember 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 6 hours ago, GnilreG said: Heisann Har nettopp kjøpt min andre elbil. Så skal få meg lader i garasjen. Anbefaler dere dobbel stasjon eller to enkle som f.eks easee? Er en eldre Leaf og Mustang. To stk. Easeee koster 16 000. Tipper en "duo" løsning er dyrere. Jeg vil påstå at to enkeltstående som snakker sammen er best, men om det billigere kan du vurdere en dobbel stasjon. Basert på dette ville jeg anbefalt to stk Easee. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 GnilreG skrev (10 timer siden): Heisann Har nettopp kjøpt min andre elbil. Så skal få meg lader i garasjen. Anbefaler dere dobbel stasjon eller to enkle som f.eks easee? Er en eldre Leaf og Mustang. Hvilken ladestasjon har du fra før. Noen stasjoner er forberedt for lastdeling og er den du har det er det potensiale for å kjøpe deg en til. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 (endret) perpyro skrev (12 timer siden): Hvilken ladestasjon har du fra før. Noen stasjoner er forberedt for lastdeling og er den du har det er det potensiale for å kjøpe deg en til. Har ikke ladestasjon fra før, så er på tide å få Går sikkert for to stk easee da. Viss begge disse fungerer fint med disse bilene så Endret 25. desember 2020 av GnilreG Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 GnilreG skrev (35 minutter siden): Har ikke ladestasjon fra før, så er på tide å få Går sikkert for to stk easee da. Viss begge disse fungerer fint med disse bilene så Så lenge du går for ladestasjon med type 2 uttak i boksen og ikke en med ledning med type 1 eller 2 uttak på vil du kunne lade hvilken som helst elbil med den. For eksempel har jeg Nissan E-NV200 og en Maxus der nissan bruker type 1 mens maxus type 2 og med ladestasjon med type 2 uttak kan jeg lade begge fordi Nissan har egen kabel med type 2 i ene enden og type 1 i den enden som skal i bilen. Og går du for Easee så er du sikker for det er en god lader og den kan lastdele slik at du ikke trenger å legge opp 2 kurser men ha 1 kurs som fordeleler lasta mellom bilene når begge lader. Zaptec ladestasjoner kan også det samme om du skulle få problemer med å få tak i Easee. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 GnilreG skrev (På 24.12.2020 den 3.05): Heisann Har nettopp kjøpt min andre elbil. Så skal få meg lader i garasjen. Anbefaler dere dobbel stasjon eller to enkle som f.eks easee? Er en eldre Leaf og Mustang. Mustang er nice Men er det nødvendig med to ladere? Vi lader to biler på vanlig stikkontakt (annenhver natt), og det holder stort sett. En gang i blant tar vi en hurtiglading om vi skal på langtur. I helgene kjører vi ikke all verden og får toppet batteriene da. Mustangen vil kanskje klare seg noen dager uten lading, men den gamle Leafen trenger vel strøm hver dag, og jeg ser det blir litt tungvint å flytte ladingen i løpet av kvelden/natten fra den ene bilen til den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå