Complexity Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 4 hours ago, Trestein said: Og tesla sparte ca 600kr pr bil? Totalt sett har de nok spart veldig mye mere på å utvikle software som gjør at de ikke trenger sånne sensorer igjen på noen biler. Men de var litt tidlig ute med å ta de bort. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Complexity skrev (1 time siden): Totalt sett har de nok spart veldig mye mere på å utvikle software som gjør at de ikke trenger sånne sensorer igjen på noen biler. Men de var litt tidlig ute med å ta de bort. Tror det trengs mye software for å se hva som er i kameraenes blindsoner. Rett foran lyktene er vel en. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Trestein skrev (4 minutter siden): Tror det trengs mye software for å se hva som er i kameraenes blindsoner. Rett foran lyktene er vel en. Ja, dette håndterer Tesla FSD med å rygge en liten klatt bak før en kjører frem. Tesla sin løsning er også mye bedre rundt bilen enn sensorer, så en gir og tar. Jeg har kjørt med dette systemet lenge nå og har ingen problemer med det. Er gjerne litt mer sensitivt enn med USS men det er jo rette veien å gå. I tillegg leverer Tesla en 3d løsning som er helt overlegen, når jeg stopper på grunn av lys/kryss/kø kan jeg bare ta en titt på skjermen og jeg vet om alt som skjer rundt meg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden (endret) uname -i skrev (7 timer siden): Endret 1 time siden av Salvesen. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Ja, dette håndterer Tesla FSD med å rygge en liten klatt bak før en kjører frem. Tesla sin løsning er også mye bedre rundt bilen enn sensorer, så en gir og tar. Jeg har kjørt med dette systemet lenge nå og har ingen problemer med det. Er gjerne litt mer sensitivt enn med USS men det er jo rette veien å gå. I tillegg leverer Tesla en 3d løsning som er helt overlegen, når jeg stopper på grunn av lys/kryss/kø kan jeg bare ta en titt på skjermen og jeg vet om alt som skjer rundt meg. Fra teslas manual Warning Never depend on Park Assist to inform you if an area you are approaching is free of objects and/or people. Several external factors can reduce the performance of Park Assist, causing either no readings or false readings (see Limitations and False Warnings). Therefore, depending on Park Assist to determine if Model 3 is approaching an obstruction can result in damage to the vehicle and/or objects, and can potentially cause serious injury. Always inspect the area with your own eyes. When reversing, perform shoulder checks and use all mirrors. Park assist does not detect children, pedestrians, bicyclists, animals, or objects that are moving, protruding, located too far above or below the cameras, or too close or too far from the cameras. Park Assist is for guidance purposes only and is not intended to replace your own direct visual checks. It is not a substitute for careful driving. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden (endret) Trestein skrev (25 minutter siden): Fra teslas manual Warning Never depend on Park Assist to inform you if an area you are approaching is free of objects and/or people. Several external factors can reduce the performance of Park Assist, causing either no readings or false readings (see Limitations and False Warnings). Therefore, depending on Park Assist to determine if Model 3 is approaching an obstruction can result in damage to the vehicle and/or objects, and can potentially cause serious injury. Always inspect the area with your own eyes. When reversing, perform shoulder checks and use all mirrors. Park assist does not detect children, pedestrians, bicyclists, animals, or objects that are moving, protruding, located too far above or below the cameras, or too close or too far from the cameras. Park Assist is for guidance purposes only and is not intended to replace your own direct visual checks. It is not a substitute for careful driving. Og hva sier manualen til de med sensorer? Edit: her er hva bmw sier om saken... Endret 1 time siden av Salvesen. Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden "Sensorer"? Når andre biler nå har 360 kamera så er det en patent. Tesla betaler av prinsipp ikke for noen patent så derfor har de en annen løsning. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 47 minutter siden Rapporter Del Skrevet 47 minutter siden Mag ne skrev (22 minutter siden): "Sensorer"? Når andre biler nå har 360 kamera så er det en patent. Tesla betaler av prinsipp ikke for noen patent så derfor har de en annen løsning. Jepp og de store selskapene er allerede i diskusjoner med Tesla om å lisensiere FSD/vision teknologien. Lykkes Tesla blir dette en ekstrem reise, nok engang. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå