Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (1 time siden):

Men alle kan bruke tesla appen til å lade hos tesla. 

Med dobbel og trippel understreking på KAN. Mitt poeng, om du ikke forstod det, er at man KAN (med dobbel og trippel understreking der og) klare seg med noe annet enn Tesla-appen som sin eneste app.

Den er blitt litt lite interessant når man får billigere lading hos en operatør som mer enn godt nok dekker de områdene man farer rundt i, OG Ionity-appen dekker relativt bra i svært store deler av Europa, og etterhvert også i de nordligste områdene av Skandinavia/Norden/Europa.

:thumbs:

Endret av Snowleopard
Skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snowleopard skrev (8 minutter siden):

Med dobbel og trippel understreking på KAN. Mitt poeng, om du ikke forstod det, er at man KAN (med dobbel og trippel understreking der og) klare seg med noe annet enn Tesla-appen som sin eneste app.

Den er blitt litt lite interessant når man får billigere lading hos en operatør som mer enn godt nok dekker de områdene man farer rundt i, OG Ionity-appen dekker relativt bra i svært store deler av Europa, og etterhvert også i de nordligste områdene av Skandinavia/Norden/Europa.

:thumbs:

Joda, var ikke meningen å si den var best eller noe. Men som en person som kun lader på disse laderene foruten den tilfeldige sms laderen en gang i skuddåret så tenker jeg den er en av flere gode alternativer for de som ønsker en app å forholde seg til. Mulig jeg formulerte meg selv, ikke best men ett av flere alternativ som vill fungere for folk flest(tror jeg).

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (3 minutter siden):

Sist jeg var på tur lasta jeg ned BK-appen fordi vi ville ha burger King. Stort sett alltid en lader i nærheten av slikt, men ikke alltid Tesla.

Jo om burger king er målet så er kanskje ikke tesla best, den oversikten har jeg ikke lett tilgjengelig i skallen 😛 

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (40 minutter siden):

Synes det er mistenkelig lite Tesla laderstasjoner mellom Stavanger og Kristiandsand. Gjerne markedet der allerede er mettet.

Det er merkelig lite el biler generelt på sørlandet? Finnes det stattestikk?

Bare synsing fra min side at det er tettere med elbiler rundt bergen enn område øst og vest for kristiandsand

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Trestein said:

Det er merkelig lite el biler generelt på sørlandet? Finnes det stattestikk?

Bare synsing fra min side at det er tettere med elbiler rundt bergen enn område øst og vest for kristiandsand

 

Kommet ny tjeneste som man kan sjekke det på. 28% i kr.sand, de vanligste insentivene for å velge el har jo vært bommer og lite av dem øst og vest for kr.sand i motsetning til andre store byer. Sørlandet ellers er jo yndet sted for elbiler, mildere klima som gir som regel mindre tap av rekkevidde om vinteren.

https://www.vegvesen.no/fag/fokusomrader/baerekraftig-mobilitet/nullutslippsmalene/

image.thumb.png.79f30ee299e8cbc5466a76f659b9bc5b.png

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (9 minutter siden):

Kommet ny tjeneste som man kan sjekke det på. 28% i kr.sand, de vanligste insentivene for å velge el har jo vært bommer og lite av dem øst og vest for kr.sand i motsetning til andre store byer. Sørlandet ellers er jo yndet sted for elbiler, mildere klima som gir som regel mindre tap av rekkevidde om vinteren.

https://www.vegvesen.no/fag/fokusomrader/baerekraftig-mobilitet/nullutslippsmalene/

image.thumb.png.79f30ee299e8cbc5466a76f659b9bc5b.png

Totalt ulikt fra bergen. Der var 95% av alle nye biler el samt 40% av alle biler var el. Så stattestikken jeg dannet meg ved observasjon stemte bra med virkeligheten

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 minutt siden):

Jeg er glad jeg slipper å hurtiglade så ofte. Dødtid og en BK i nærheten aiai, BMIen hadde gått amok. 

 

Kjørte 540km i går. Ladet 6 min når den kom under 20% etter 470km. Kunne faktisk kjørt helt frem uten å lade. 

Har regnet mye på hvor mye batteriet har tap seg etter 45000km. Prøvde å unngå forvarming og stillstand. Havnet på 78,8kwh kapasitet omtrent hver gang jeg kalkulerte. Tok et bilde hver gang den tippet hele 10% og regnet ut forbruk. 78.8kWh er ikke langt unna 80.4kWh bilen er oppgitt til

Lenke til kommentar
Trestein skrev (13 minutter siden):

Kjørte 540km i går. Ladet 6 min når den kom under 20% etter 470km. Kunne faktisk kjørt helt frem uten å lade. 

Har regnet mye på hvor mye batteriet har tap seg etter 45000km. Prøvde å unngå forvarming og stillstand. Havnet på 78,8kwh kapasitet omtrent hver gang jeg kalkulerte. Tok et bilde hver gang den tippet hele 10% og regnet ut forbruk. 78.8kWh er ikke langt unna 80.4kWh bilen er oppgitt til

Akkurat.

Jeg forsøkte å spøkefullt si at det å hurtiglade etpar ganger i uka gjerne hadde ført til noen ekstra kilo på kroppen min da jeg innehar kombinasjonen elendig batteristørrelse og en forkjærlighet for alt BK tilbyr omtrent.

 

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (1 time siden):

Synes det er mistenkelig lite Tesla laderstasjoner mellom Stavanger og Kristiandsand. Gjerne markedet der allerede er mettet.

Kristiansand, Lyngdal, vikeså to i Stavanger. Hvordan i alle dager skal man trenge flere på strekningen?

Lenke til kommentar
Trestein skrev (54 minutter siden):

Det er merkelig lite el biler generelt på sørlandet? Finnes det stattestikk?

Bare synsing fra min side at det er tettere med elbiler rundt bergen enn område øst og vest for kristiandsand

 

Uten å sjekke vil eg anta det er samme med Stavanger. Høy tetthet....

Husker i sin tid når finnfast kom. Da hadde Finnøy kommune dengang høyest Tesla tetthet i landet. De betalte ned bilene sine på svært kort tid i besparte bompenger i et svært dyrt samband.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...