Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Trestein skrev (1 time siden):

2000kr natta har vert ganske vanlig men om alternativet er å sove i bilen kan man sikkert få seng og frokost billigere.

Klarer du Resturant besøk til 500kr for to personer med øl/vin til maten tror jeg du må google og kjøre langt for å klare.

Har intrykk av at en hovedrett ofte koster 300-400kr pluss minimum en hundre lapp for forrett og en til for dessert. En halvliter øl og et glass vin er  gjerne 250kr

Gir man 10-15% tips blir det lett over 1500kr

Øl og vin drikker vi praktisk talt ikke, så det slipper vi å betale for. Ikke hadde det vært veldig aktuelt på bilferie heller, går jo generelt dårlig sammen med bilkjøring ;)

Hovedrett ligger typisk på 169-259,- etter min erfaring. Sikkert mer om du er av indrefilet-typen, men jeg foretrekker annen mat. Porsjoner på norske restauranter er som regel så store at jeg ikke har sjanse til å spise både forrett og hovedrett og få i meg alt sammen. Så forrett har vi aldri bestilt. Dessert noen få ganger, men som regel har vi vært for mette etter hovedretten. Så normalt har vi spist hovedrett (169-259,-) og drikke (40-50 kroner). 10% tips er ganske standard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jens Kr. Kirkebø skrev (39 minutter siden):

Øl og vin drikker vi praktisk talt ikke, så det slipper vi å betale for. Ikke hadde det vært veldig aktuelt på bilferie heller, går jo generelt dårlig sammen med bilkjøring ;)

Hovedrett ligger typisk på 169-259,- etter min erfaring. Sikkert mer om du er av indrefilet-typen, men jeg foretrekker annen mat. Porsjoner på norske restauranter er som regel så store at jeg ikke har sjanse til å spise både forrett og hovedrett og få i meg alt sammen. Så forrett har vi aldri bestilt. Dessert noen få ganger, men som regel har vi vært for mette etter hovedretten. Så normalt har vi spist hovedrett (169-259,-) og drikke (40-50 kroner). 10% tips er ganske standard.

Pleier som regel spise middag om kvelden. Da går det fint med en øl eller vin til maten. 
 

Når er jeg sikkert litt større enn gjennomsnitt så ofte må både forrett ekstra brød og dessert til for å bli mett.

Hadde vert greit å klart seg med en barnemeny

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (27 minutter siden):

Ref. Multipla diskusjonen for noen sider siden. Snublet over denne

Denne er postet 2x allerede i denne tråden. Den andre er editert bort, etter at jeg påpekte at den var postet bare noen få innlegg tidligere!

Er totalt unødvendig å fylle opp tråden her med en 3. posting av samme bildet, så kort etter at den ble lagt ut første gangen! 

@Salvesen. var den første!

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (13 timer siden):

Denne er postet 2x allerede i denne tråden. Den andre er editert bort, etter at jeg påpekte at den var postet bare noen få innlegg tidligere!

Er totalt unødvendig å fylle opp tråden her med en 3. posting av samme bildet, så kort etter at den ble lagt ut første gangen! 

@Salvesen. var den første!

Såg en lignende her et sted

Edit: oisann. Var postet den.

multipla.jpg.81f7d9554c1e8c6524c6e664cfce1ff1.jpg

Endret av Jotun
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (5 timer siden):

Poenget er vel heller et stikk til noen som også skaper unødvendige poster med å oppføre seg som selvutnevnt forumpoliti her :nei:

Og i den sammenheng, så opptrer du og som forumpoliti.

Det er tydeligvis helt greit å ikke se hva andre poste og derved poste det samme, men det er helt forferdelig om noen skulle påpeke dette. Og om noen er så dumme å gjøre det, så er det tydeligvis helt greit å harselere og latterliggjøre vedkommende.

Kan ikke akkurat si at jeg blir imponert over logikken her.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (Akkurat nå):

Ingen slår originale Johnny Cab fra Total Recall. 😅

Ikke så fin den heller, nei!

Er mange "kreative farkoster" som kommer fra folk som ønsker å bygge/moderere noe for spesielle hendelser eller rett og slett bare vil lage noe spesielt. Synes dog det er værre når antatt seriøse produsenter viser total mangel på estetisk sans.

Men skjønner at jeg er i mindretall om det, på dette forumet! 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...