Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Bjerknez said:

Fikk se denne bilen i dag.

Jeg har sett mye stygt, men dette å være den desidert styggeste bakkenden på en bil som jeg har sett så langt... 🤣

Hyundai-Kona-Electric-40-1024x576.jpg.f15960b2131c6f31d3e43de3b016b9ff.jpg

Helt enig! Noe som er litt merkelig med tanke på at jeg synes både Ioniq 5 og 6 er veldig kule design.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (11 minutter siden):

Utseendet på denne bilen er så ille at jeg jeg har ikke ord. Jeg tror ikke jeg har sett noen plassere baklyktene på bakskjermen siden VW bobla, å sistnevnte KLER faktisk baklyktene på skjermen. Her har Hyundai virkelig bommet fælt. Det blir så feil at jeg nesten blir litt irritert... 😅

Jeg skulle til å påpeke noe randome greier om smak er subjektivt etc.

Så gikk jeg tilbake å så på bildet en gang til, og nå har dette fullt fokus.. 🤦

Hvorfor måtte du påpeke det?!

 

 

Edt* Det sagt er det langt fra den styggeste hekken på en bil, som jeg har sett.

Vi har jo ;

 

 

Pontiac_Aztek_rear.jpg

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jalla21 skrev (22 minutter siden):

Ja, smaken er som baken. 
Ioniq  6 er vel det styggeste som finnes i dag fra alle vinkler.

Dessverre! Du har jo Fiat Multipla...

Heldigvis ikke elbil, og heldigvis ikke noe du får kjøpt nytt. Og sorry, søker du opp en slik for å ville kjøpe den, så bør du oppsøke nærmeste DPS, for da er det noe skikkelig galt med deg! 🏳️

800px-Fiat_Multipla_front_20070605.jpg

Normalt sett ville jeg sagt, som med nye Kona, at det er heldigvis innsiden man ser mest, ikke utsiden. For Fiat Multipla, så er dessverre innsiden like mye katastrofe...

interior-of-the-fiat-multipla-based-zotye-m300-ev-an-early-chinese-ev-photographed-at-the-ev-zone-in-anting-shanghai-china-2HTYAM2.jpg

Endret av Snowleopard
Skriveleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (3 minutter siden):

Multipla, så er dessverre innsiden like mye katastrofe..

What the actual f....!? 🤦‍♂️

 

Du har totalt kaos, og så har du Multipla. (Tenker hovedsaklig interiøret nå, den er stygg utvendig, men.. what??)

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, kremt said:

Det er faktisk ganske kraftig varme på trillingene, tror det var 4.5 eller 6 kw, husker ikke helt. Varmetrådene fungerer, etterhvert. Jeg tror de med vilje har gjort dem trege pga fare for sprekk i ruten. Er det en del is på ruten må du hvertfall ha 5 minutter før det meste er borte, eller klart til å skyves av. De første 1-2 min er veldig trege. 

Men når man setter i gang forvarming fra appen, så bruker den en eller annen ptc varmer eller noe. Lyser en gul lampe i dashboardet. Den er ikke veldig effektiv. I hvert fall ikke sammenlignet med Teslaen. Klarer kun å ta halve frontruta og litt av sidevinduene før den slår seg av igjen. Vet ikke helt hvor lenge den går.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Bjerknez said:

Er det foresten noen her som har Volvo EX30 som kan si noe om hvordan man kan stille inn oppvarming av bil til visse klokkeslett etc.? Eller om det er mulig i det hele tatt? 

Prøvekjlrte EX30 her om dagen, men glemte å teste dette...

Kjapp googling tilsier at Volvo appen støtter Apple shortcuts. Så da kan man automatisere som bare det.

Jeg drar ikke til samme tid hver dag, og har ikke like rutiner på spesifikke dager etc.

Så en automasjon som starter forvarming av bilen 20 minutter etter at jeg slår av vekkerklokka er det som funker best. På den måten trenger jeg bare å huske å stille vekkerklokka, som jeg gjør uansett. Så starter forvarmingen til riktig tid.

Har ikke satt opp dette enda, siden det ikke har vært kaldt, men holder på å teste nå.

https://support.apple.com/no-no/guide/shortcuts/apd932ff833f/ios

 

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (10 timer siden):

Dessverre! Du har jo Fiat Multipla...

 

Det var en grunn til at jeg skrev "finnes i dag" 
Ser vi historisk på det så finnes det mange stygge biler, og første versjonen av Multipla skårer høyt.
Ikke overraskende ble den endret mye på face-lift som kom i 2004.

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (14 timer siden):

Dessverre! Du har jo Fiat Multipla...

Heldigvis ikke elbil, og heldigvis ikke noe du får kjøpt nytt. Og sorry, søker du opp en slik for å ville kjøpe den, så bør du oppsøke nærmeste DPS, for da er det noe skikkelig galt med deg! 🏳️

Tja, de fleste med litt peiling synes at Multiplka har en genial design. Tror absolutt ingen vil si det om Hyundai Kona. Jeg har aldri hatt behov for en flerbruksbil, men hvis jeg hadde hatt det, så ville jeg vært stolt over å ha en pre-facelift Multipla i oppkjørselen.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (22 minutter siden):

Tja, de fleste med litt peiling synes at Multiplka har en genial design. Tror absolutt ingen vil si det om Hyundai Kona. Jeg har aldri hatt behov for en flerbruksbil, men hvis jeg hadde hatt det, så ville jeg vært stolt over å ha en pre-facelift Multipla i oppkjørselen.

Stolt faktisk 🤣

Ikke noe galt med flerbruksbil, men hvorfor må den se helt jæ*** ut? 

hyundai Kona er så absolutt ikke noe bedre den. Litt mer moderne, men der stopper det. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (12 minutter siden):

Stolt faktisk 🤣

Ikke noe galt med flerbruksbil, men hvorfor må den se helt jæ*** ut? 

hyundai Kona er så absolutt ikke noe bedre den. Litt mer moderne, men der stopper det. 

Jepp, stolt. Og nei, den ser ikke for jævlig ut. Du synes den ser for jævlig ut. Det er ti forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...