Drunkenvalley Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Ser kor våken eg er i dag da. 😂 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) Nye SR+ er jo ganske anneledes enn de gamle. Har en helt annen type batteri som faktisk må lades til 100% med gjevne mellomrom, kontra den gamle SR+ som jo helst ikke burde lades til 100% Det vil nok forvirre en del folk. Endret 19. november 2020 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 En kontroversiell konvertering men syns det var litt stilig 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Haha, eg har vurdert same... men eg trur heller eg kjøper ein Smart Roadster til 40k eller kva dei ligg til no. Lommeboka klare ikkje meir enn det. 😅 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Blodfett. Synes det er dritfett med gamle biler som blir konvertert til elektrisk. Men det er jo som å banne i kirka ifølge entusiaster da... 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Complexity skrev (9 timer siden): Blodfett. Synes det er dritfett med gamle biler som blir konvertert til elektrisk. Men det er jo som å banne i kirka ifølge entusiaster da... La dem banne i kjerka da. Det ER fett å konvertere gamle klassikere til elbil. 👍😌 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Eg har virkelig lyst til å sjå kor mykje ein kan få ut av ein Smart Roadster. Er ein til salgs i Haugesund... lyst å gå sjekke den ut, om enn berre for å sjå om eg fysiskt passer inn. 1 Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 22. november 2020 Del Skrevet 22. november 2020 Hei, Lurer på hvilke hjemmelader til el-bil er best nå fortiden? Hvor eller hos hvem får man best pris på installasjon og lader ? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 22. november 2020 Del Skrevet 22. november 2020 (endret) Elektrikere generelt gjere installasjonen. Men kva pris du får avhenger vel på laderen og kor du kjøper laderen, men eg trur fleste elektrikere no har eit pakketilbud for installasjon for lader. Eg ville berre ha ein enkel lader uten noko ekstra så eg kjøpte eoMini T2 1F 32A. Me betalte ein ganske saftig pris for elektriker, men det var da eit større pakketilbud me fekk som inkluderte mykje meir enn berre laderen, så kva me betalte for installasjon av lader spesifikt hugse eg ikkje. Endret 22. november 2020 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. november 2020 Del Skrevet 22. november 2020 Odin_83 skrev (5 timer siden): Hei, Lurer på hvilke hjemmelader til el-bil er best nå fortiden? Hvor eller hos hvem får man best pris på installasjon og lader ? Best til hva? Har du en bil med et snev av ladekontroll i bilen klarer du deg med en enkel hjemmelader som lader når bilen er plugget til å ber om det. EO-mini nevnt over her er en enkel og dugelig lader til dette formålet, men trenger du en ladestasjon som kan lastdele eller la ladestasjonen bestemme når det skal lades og med hvor mye strøm er Easee eller Zaptec Home gode ladestasjoner. Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 perpyro skrev (14 timer siden): Best til hva? Har du en bil med et snev av ladekontroll i bilen klarer du deg med en enkel hjemmelader som lader når bilen er plugget til å ber om det. EO-mini nevnt over her er en enkel og dugelig lader til dette formålet, men trenger du en ladestasjon som kan lastdele eller la ladestasjonen bestemme når det skal lades og med hvor mye strøm er Easee eller Zaptec Home gode ladestasjoner. Drunkenvalley skrev (19 timer siden): Elektrikere generelt gjere installasjonen. Men kva pris du får avhenger vel på laderen og kor du kjøper laderen, men eg trur fleste elektrikere no har eit pakketilbud for installasjon for lader. Eg ville berre ha ein enkel lader uten noko ekstra så eg kjøpte eoMini T2 1F 32A. Me betalte ein ganske saftig pris for elektriker, men det var da eit større pakketilbud me fekk som inkluderte mykje meir enn berre laderen, så kva me betalte for installasjon av lader spesifikt hugse eg ikkje. Hei, takk for tilbakemelding. Jeg kom på denne i disser tider med black weekend. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/elmateriell/elbillader/180700/wallbox-pulsar-plus-elbillader-plp1-0-2-4-9-002-c-sort Wallbox: som kan lades opp mot 7,4kW i mitt 230V anlegg tenker jeg. Eller vil dere anbefale å gå for EOMini, Easee eller Zaptec? 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Jeg kjenner ikke Wallbox så kan ikke uttale meg om den mens jeg har erfaring med EOmini, Zaptec, Easee og Ecolite både hjemme og gjennom jobben. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Som om ikke dieselgate har økt nok i omfang så kommer nå PHEV-gate. Kortversjon: BMW X5, Volvo XC60, and Mitsubishi Outlander slipper i realiteten ut 28-89% mer CO2 enn annonsert. Det var under ideelle forhold med fulle batterier. Når batteriet var tomt økte utslippene til 3-8 ganger mer enn annonserte verdier. Når batteriene begynte å lade under kjøring økte dette videre til 12 ganger mer enn annonserte verdier. 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Første generasjons phev det er snakk om, stort sett, med rekkevidde på 1-2 mil. Testet etter NEDC, en håpløst urealistisk syklus. Det eneste produsentene har gjort er jo i grunn bare å tilpasse seg regelverket. Det gjør de nå på nytt når phev med 50-75 km realistisk rekkevidde flommet ut på markedet, fra bla VAG, bmw og toyota. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 (endret) Volvo V60 PHEV som kom i 2013 var jeg ganske imponert over og hadde en 2015 modell i 3 år. Kom meg nesten til å fra jobb med den rent elektrisk en fin sommerdag med litt konservativ kjøring (6 mil tur-retur). Når vi fikk ladeplasser på jobben ble det kjørt utelukket elektrisk, bilen hadde og en liten dieselvarmer som gjorde bilen varm å god nesten like kjapt som en elbil, også litt skøy at den hadde dieseldrift på framhjulene og elektrisk drift på bakhjulene så en kunne gjøre den til bakhjulstrekker om en ville leke seg litt i på glatta👼 Uansett, etter 3 år hvor bilen ble brukt til 6 mils pendling hver ukedag hadde bilen ett snittforbruk over 40 000 km på 0,19 liter mila, og da fant jeg vel egentlig ut at det var likegreit å bare gå for elbil . Edit: En PHEV jeg derimot ikke var veldi imponert over var en Hyundai Ioniq jeg hadde 4 uker som leiebil tidligere i år, da den ikke har noen annen måte enn motorvarme på å varme opp bilen eller en mekanisk AC kompressor for å kjøle den måtte en i utgangspunktet nærmest kjøre uten HVAC om en ønsket å kjøre helt elektrisk, og selv da drev motoren å skrudde seg på i tider og utider uten at jeg forsto hvorfor. Endret 23. november 2020 av Evil-Duck 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 @Trestein https://www.tu.no/artikler/test-tesla-model-s-er-en-av-de-beste-elbilene-du-kan-kjope-selv-etter-syv-ar-pa-markedet/502523 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Merko skrev (2 minutter siden): @Trestein https://www.tu.no/artikler/test-tesla-model-s-er-en-av-de-beste-elbilene-du-kan-kjope-selv-etter-syv-ar-pa-markedet/502523 Hadde model 3 vert like bra hadde de nok solgt bedre. Model S ser jo ut som en bil. Den har også minimal konkurranse. Rart den ikke er mere populær. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 (endret) Trestein skrev (57 minutter siden): Rart den ikke er mere populær. Jeg tror de mistet mye av markedet da de kuttet ut de med mindre batteri. 60, 70 og 75 kWh utgavene. Mange antar det ble gjort for å ikke kannibalisere salget av model 3 performance, men jeg tror det handler vel så mye om profittmargin. Model 3 P har nok mye større profittmargin enn en model S 60-70-75 kWh. Jeg mener de har valgt feil løsning. De burde heller laget en model S v2 som kutter produksjonskostnadene vesentlig. Dessuten har model S flere svakheter i dagens bilmarked: ikke mulig med hengerkrok, ingen varmepumpe og den en gang så famøse frunken har nesten krympet bort. Dette bør være mulig å fikse i en v2-utgave, der produksjonen tunes for salg i større volumer. Jeg mener plaid og 3-motor-varianten er feil utviklingsretning. De burde fokusert mer folkelige behov og mer på volum. Endret 23. november 2020 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Trestein skrev (2 timer siden): Hadde model 3 vert like bra hadde de nok solgt bedre At en betydelig billigere bil en "storebror" ikke er like bra burde være selvforklarende. Uansett moro at Tesla Model S har vært best siden 2013. Tesla vet hva de gjør. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Trestein skrev (4 timer siden): Hadde model 3 vert like bra hadde de nok solgt bedre. Model S ser jo ut som en bil. Den har også minimal konkurranse. Rart den ikke er mere populær. Litt merkelig uansett hva linker du mottar så MÅ du trekke inn Model 3. Ingen tvil om hva som er drømmebil nei.. Linker deg en test av Model S, første du svarer med er at Model 3 ikke er like bra. Like what.. Forventer du at den en dyrere bil i en annen kategori fra samme produsent skal være like bra? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå