Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Trestein skrev (38 minutter siden):

Dette har ikke noe å gjøre med om det er edrive40 x drive 40 eller 50 å gjøre

Her er utalselsen jeg svarte på 

Forøvrig, BMW selger og (lager?) bilene sine på kampanje, så er visstnok flere som prøver å selge sin brukte bil på finn til like dyr eller dyrere enn man plukker opp samme bil splitter ny, og man skal tro på hva som meldes inne på elbil-forum.

Man skal være venldig bevandret i BMWs prisliste for å si noe slikt. Eller mener du at alle skal prises likt som bruktbil? Uansett om du har spandert på lakk til 50 000kr fete sommer og vinterdekk osv osv? Man kan lett få to fully charged M50 til helt ulike priser ny

Du snakker hele tiden gjentatt om din i4 (uten å nevne det er e40 med 17" dekk ,uten m-sport og lite øvrig utstyr) som koster ditt og drar prissammenligninger med i4 M50 fully charged edition modellen som fås på kampanje til 599’.
Det blir å sammenlikne epler og pærer.

Det var opprinnelig 60.000 forskjell på Fully Charged og SuperCharged M50.
19 og 20 tommers s-hjulsett over 18" koster opptil 25-30.000 ekstra ved nybestilling. Utvendig karbonpakke kostet 30.000. De få som har fått 8-900 tusen i 2022 for flip av M50 på finn er ikke sammenliknbare med FC std til 599’

Og nei , om man bestiller ny M50 Fully Charged uten noe ekstra pg tilpasninger av aut. Bmw forhandler (mellom feb-2024 og nå) er kampanjeprisen lik hos alle. Om prisene på to er ulike har de ulikt utstyr utover det FC inkluderer. Eventuelt har person A storkunderabatt og person B ikke. Storkunde rabatt innvilges av bmw Norge og er nå 6% på både bil og utstyr - selv på kampanjer. 

 

Ja , jeg har fulgt ganske nøye med.
Her er nåværende kampanjepris på M50 SC (bilia)

Mange har nok priset sine brukte i4 M50 på finn for høyt med tanke på 2024 kampanje. Enten de er utstyrt med det ene eller andre eller har alt som tenkes + noe attåt.

IMG_1060.jpeg

Endret av Syar-2003
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (20 timer siden):

Goddamn for en vakker bil. Minner om mercedes. 

Og da ser det faktisk ut som vi får den til Norge, tilgjengelig i Europa fra høsten av, som ikke er skrekkelig langt unna!

Blir spennende å se hva slags priser man får! Dog, veldig skuffet over at det i realiteten er en kina-bil i ny drakt, alternativt et samarbeidsprodukt men likevel bygges i Kina. Det er en skikkelig stor nedtur, og gjør at jeg får moralske kvaler!

https://www.tv2.no/broom/bekrefter-na-kommer-den-hit/16916495/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Du snakker hele tiden gjentatt om din i4 (uten å nevne det er e40 med 17" dekk ,uten m-sport og lite øvrig utstyr) som koster ditt og drar prissammenligninger med i4 M50 fully charged edition modellen som fås på kampanje til 599’.
Det blir å sammenlikne epler og pærer.

Det var opprinnelig 60.000 forskjell på Fully Charged og SuperCharged M50.
19 og 20 tommers s-hjulsett over 18" koster opptil 25-30.000 ekstra ved nybestilling. Utvendig karbonpakke kostet 30.000. De få som har fått 8-900 tusen i 2022 for flip av M50 på finn er ikke sammenliknbare med FC std til 599’

Og nei , om man bestiller ny M50 Fully Charged uten noe ekstra pg tilpasninger av aut. Bmw forhandler (mellom feb-2024 og nå) er kampanjeprisen lik hos alle. Om prisene på to er ulike har de ulikt utstyr utover det FC inkluderer. Eventuelt har person A storkunderabatt og person B ikke. Storkunde rabatt innvilges av bmw Norge og er nå 6% på både bil og utstyr - selv på kampanjer. 

 

Ja , jeg har fulgt ganske nøye med.
Her er nåværende kampanjepris på M50 SC (bilia)

Mange har nok priset sine brukte i4 M50 på finn for høyt med tanke på 2024 kampanje. Enten de er utstyrt med det ene eller andre eller har alt som tenkes + noe attåt.

IMG_1060.jpeg

Du bekrefter poenget mitt. 

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Trestein said:

Du bekrefter poenget mitt. 

Påstander du har kommet med: 

i4 har blitt dyrere. Dette er løgn. 
At du ikke kan sammenligne tilsynelatende identisk utstyrte biler på Finn fordi lakk- og interiørvalg kan utgjøre en prisforskjell på over 100k. Løgn. 
At du enkelt kan specce en i4 idag til over 900k. Løgn. 

Og nå påstår du at personen som har motbevist alle løgnene dine bekrefter poenget ditt? 

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (35 minutter siden):

Påstander du har kommet med: 

i4 har blitt dyrere. Dette er løgn. 
At du ikke kan sammenligne tilsynelatende identisk utstyrte biler på Finn fordi lakk- og interiørvalg kan utgjøre en prisforskjell på over 100k. Løgn. 
At du enkelt kan specce en i4 idag til over 900k. Løgn. 

Og nå påstår du at personen som har motbevist alle løgnene dine bekrefter poenget ditt? 

Du får si dette til dem som lager konfigurator hos bmw. Jeg har bare brukt tall derfra. La vel med et foto som viste 913 000. Kom vel opp i 933 000kr for en i4 m50

BMW M50.png

Endret av Trestein
Lenke til kommentar
Trestein skrev (9 minutter siden):

Du får si dette til dem som lager konfigurator hos bmw. Jeg har bare brukt tall derfra. La vel med et foto som viste 913 000. Kom vel opp i 933 000kr for en i4 m50

På BMW i4 M50 er det viktig å legge til pakken Premium Edition, da blir prisen redusert med 98 700

Endret av Ayrton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (10 minutter siden):

Du får si dette til dem som lager konfigurator hos bmw. Jeg har bare brukt tall derfra. La vel med et foto som viste 913 000. Kom vel opp i 933 000kr for en i4 m50

Og jeg ga deg en konfigurasjons lenke du kunne studert alle detaljene på som viste at du hadde brukt den feil. Og du ville aldri måtte betale den summen om du sendte konfig lenken til en av forhandlerene.
Case closed.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ayrton skrev (5 minutter siden):

På BMW i4 M50 er det viktig å legge til pakken Premium Edition, da blir prisen redusert med 98 700

Poenget er at det er utrolig vanskelig å sammenligne bruktpriser på BMW I4 fordi man kan ha dyre hjul,dyr lakk, dyrt interiør osv osv. Min bil er i helt motsatt ende.

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (Akkurat nå):

Og jeg ga deg en konfigurasjons lenke du kunne studert alle detaljene på som viste at du hadde brukt den feil. Og du ville aldri måtte betale den summen om du sendte konfig lenken til en av forhandlerene.
Case closed.

Da er det feil i konfiguratoren

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Trestein said:

Du får si dette til dem som lager konfigurator hos bmw. Jeg har bare brukt tall derfra. La vel med et foto som viste 913 000. Kom vel opp i 933 000kr for en i4 m50

Kjøper du bilen av BMW eller av forhandleren? Og du lar fortsatt være å legge til rabatten selv etter at Syar helt konkret har poengtert at du må gjøre det, bare fordi du nekter å innrømme at du tar feil.  

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (Akkurat nå):

Kjøper du bilen av BMW eller av forhandleren? Og du lar fortsatt være å legge til rabatten selv etter at Syar helt konkret har poengtert at du må gjøre det, bare fordi du nekter å innrømme at du tar feil.  

Jeg bare poengterer at en I4 M50 kan ha ulik pris brukt. Er du uenig i det? Selv om du trekker fra en kampanje  rabatt så vil totalprisen fremdeles være godt over 600 tusen som er grunnprisen på en FC modell. Mener du at bilen under skal selges brukt for det samme som den over?

BMW M50 billig.png

Lenke til kommentar
Trestein skrev (9 minutter siden):

Da er det feil i konfiguratoren

Nei , du glemte å legge til kampanjerabatten smarten (så du har ikke krysset på alt). Uansett bmw konfigurator har alltid kun vært veiledende. Kontakt og pris får du av forhandleren.

Klikk på denne https://configure.bmw.no/no_NO/configid/9airdatk

778.000,-
mangler M stoler .I så fall legg på 9.900,-
Vinterdekk 18" er inkludert av forhandler med kampanjen

 

Oversikt.pdf

Endret av Syar-2003
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 minutter siden):

Jeg bare poengterer at en I4 M50 kan ha ulik pris brukt. Er du uenig i det? Selv om du trekker fra en kampanje  rabatt så vil totalprisen fremdeles være godt over 600 tusen som er grunnprisen på en FC modell. Mener du at bilen under skal selges brukt for det samme som den over?

Kjøper du brukt en M50 eller 40 for like mye eller mer enn du får kjøpt en ny for, med kampanjerabatten?

Jeg tenker som så at det er så godt som ingen som frivillig betaler godt over de andre bilene de kan velge blant, med mindre man lar seg selv blende! Og spesielt ikke om de mangler utstyr som de fleste mener er "obligatorisk" på en BMW.

Nei, nå har du malt deg opp i et hjørne. Flere som prøver å fortelle deg dette, men istedet for å akseptere at du mangler et poeng her, så fossror du fremdeles.

Ergo står det jeg skrev ettpar sider bak her, at man kjøper ikke brukt for det samme eller mer enn man får splitter ny bil for. Endel tror sine private valg, er verdt langt mer enn hva de fleste andre vurderer det til.

Man må ta innover seg at ny i4 M50 FC fås til samme pris eller billigere, og siden man selger brukt, så skal man da enda lengre ned i pris. Ellers blir bilen stående usolgt, og potensielt tap risikerer å bli enda større, spesielt om markedet får nok et prisdropp som det ligger an til.

Om noe, har vel @Syar-2003 bevisst mitt poeng, ikke ditt. Tvert i mot, som du og ser, så er han tydeligvis sterkt uenig med deg i at han har bevisst ditt poeng! 😎😉

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (3 minutter siden):

Nei , du glemte å legge til kampanjerabatten smarten. Uansett bmw konfigurator har alltid kun vært veiledende. Kontakt og pris får du av forhandleren.

Klikk på denne https://configure.bmw.no/no_NO/configid/9airdatk

778.000,-
mangler M stoler .I så fall legg på 9.900,-
Vinterdekk 18" er inkludert av forhandler med kampanjen

 

Oversikt.pdf 1.83 MB · 0 Nedlastninger

Jeg valgte ikke de billige vinterhjula. Her er med alt untatt frakt og levering og uten serviseavtale. Velger du den dyreste all inklusive koster den også noen tusen

BMW M50 med alt premium.png

Lenke til kommentar
Ayrton skrev (25 minutter siden):

På BMW i4 M50 er det viktig å legge til pakken Premium Edition, da blir prisen redusert med 98 700

Forhandlerkampanjen på SC viser innsparingen kundefordel ift bmw konfigurator veiledende på 126.988 (det er de 98700 + vinterhjulene til ~27.000). Så bmw sin konfigurator er ikke så gal som det påstås om den brukes riktig.
IMG_1060.thumb.jpeg.69fc6d83b355059a4ae2414aa257a80e.jpeg

Lenke til kommentar
Trestein skrev (6 minutter siden):

Jeg valgte ikke de billige vinterhjula. Her er med alt untatt frakt og levering og uten serviseavtale. Velger du den dyreste all inklusive koster den også noen tusen

BMW M50 med alt premium.png

Du skal ikke legge til vinterhjul. De er inkludert FRA FORHANDLER. Frakt vises jo. Hos forhandler blir den posten på ca 16.000.

Og til info er det ingen meg bekjent som bestiller BSI Plus avtale på BMW elbil (untatt deg kanskje)

IMG_1062.jpeg

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (5 minutter siden):

Kjøper du brukt en M50 eller 40 for like mye eller mer enn du får kjøpt en ny for, med kampanjerabatten?

Jeg tenker som så at det er så godt som ingen som frivillig betaler godt over de andre bilene de kan velge blant, med mindre man lar seg selv blende! Og spesielt ikke om de mangler utstyr som de fleste mener er "obligatorisk" på en BMW.

Nei, nå har du malt deg opp i et hjørne. Flere som prøver å fortelle deg dette, men istedet for å akseptere at du mangler et poeng her, så fossror du fremdeles.

Ergo står det jeg skrev ettpar sider bak her, at man kjøper ikke brukt for det samme eller mer enn man får splitter ny bil for. Endel tror sine private valg, er verdt langt mer enn hva de fleste andre vurderer det til.

Man må ta innover seg at ny i4 M50 FC fås til samme pris eller billigere, og siden man selger brukt, så skal man da enda lengre ned i pris. Ellers blir bilen stående usolgt, og potensielt tap risikerer å bli enda større, spesielt om markedet får nok et prisdropp som det ligger an til.

Om noe, har vel @Syar-2003 bevisst mitt poeng, ikke ditt. Tvert i mot, som du og ser, så er han tydeligvis sterkt uenig med deg i at han har bevisst ditt poeng! 😎😉

Jeg tro

 

Snowleopard skrev (6 minutter siden):

Kjøper du brukt en M50 eller 40 for like mye eller mer enn du får kjøpt en ny for, med kampanjerabatten?

Jeg tenker som så at det er så godt som ingen som frivillig betaler godt over de andre bilene de kan velge blant, med mindre man lar seg selv blende! Og spesielt ikke om de mangler utstyr som de fleste mener er "obligatorisk" på en BMW.

Nei, nå har du malt deg opp i et hjørne. Flere som prøver å fortelle deg dette, men istedet for å akseptere at du mangler et poeng her, så fossror du fremdeles.

Ergo står det jeg skrev ettpar sider bak her, at man kjøper ikke brukt for det samme eller mer enn man får splitter ny bil for. Endel tror sine private valg, er verdt langt mer enn hva de fleste andre vurderer det til.

Man må ta innover seg at ny i4 M50 FC fås til samme pris eller billigere, og siden man selger brukt, så skal man da enda lengre ned i pris. Ellers blir bilen stående usolgt, og potensielt tap risikerer å bli enda større, spesielt om markedet får nok et prisdropp som det ligger an til.

Om noe, har vel @Syar-2003 bevisst mitt poeng, ikke ditt. Tvert i mot, som du og ser, så er han tydeligvis sterkt uenig med deg i at han har bevisst ditt poeng! 😎😉

Jeg er uenig. Det er vel derfor dette kalles et diskusjonsforum. Jeg bare bruker konfiguratoren til BMW. At ingen velger dyreste kombinasjoner er egentlig ikke relevant. Jeg vil helst ha en xdrive 40 og den er ingen kampanje på

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (3 minutter siden):

Du skal ikke legge til vinterhjul. De er inkludert FRA FORHANDLER. Frakt vises jo. Hos forhandler blir den posten på ca 16.000.

IMG_1062.jpeg

Da fratar du meg et ønske om å ha fete vinterhjul? Hvorfor kjøpe dyre sommerhjul og de billigste vinterhjula? Er ikke utseende viktig halve året?

Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

Da fratar du meg et ønske om å ha fete vinterhjul? Hvorfor kjøpe dyre sommerhjul og de billigste vinterhjula? Er ikke utseende viktig halve året?

Det er jo ditt valg. Men du kan uansett ikke legge til de i konfiguratoren til bmw og få rett sluttsum når 18" vinterhjul er inkludert. Du får bare et mellomlegg påslag fra 18-19 av forhandleren.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...