Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Marzo skrev (1 minutt siden):

Importørene kjøper differansen på rentekampanjen så du bør få med vinterdekk eller pris hvis du ikke går for rentekampanje.

Kort fortalt er slike rentekampanjer alltid lagt på bilens pris..

Tror ikke det gjelder Mazda. De hadde i alle fall 66 000kr i avslag og svært gunstig rente kombinert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Trestein said:

Tror ikke det gjelder Mazda. De hadde i alle fall 66 000kr i avslag og svært gunstig rente kombinert

Mazda Norge tjener mindre på bilen hvis de selger den med rentekampanje, så jeg tipper de beste prisene får man uten. 
 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Trestein said:

Husk at BMW kan kjøpes med et utall ulike opsjoner. Det er svært vanskelig å sammenligne bilpriser fordi den du sammenligner mot kan ha spesiell lakk spesielt skinn i seter, selvkjøringsfunksjoner, parkeringspakker, osv osv. Prisen på to like biler kan være 150 000kr i forskjell pga dette. Går utifra at du har nøye sjekket dette før du kommer med slike påstander. Kampanjebilene mener jeg var ganske enkelt utstyrt.

Fully Charged til 600k inkluderer praktisk talt alt unntatt oppgradert lydanlegg, soltak, drive assist pro og noen estetiske detaljer. Du får også vinterhjul. 

Med serviceavtale og nevnte anlegg og soltak endte min bestilling på 620k, og det er uten noen storkunderabatt, som jeg har inntrykk av at de fleste som er litt smartere enn meg klarer å forhandle seg frem til. 

Og hvis du ser på Finn er de fleste i4 speccet veldig likt. Dette er ikke Porsche. 

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (1 time siden):

Fully Charged til 600k inkluderer praktisk talt alt unntatt oppgradert lydanlegg, soltak, drive assist pro og noen estetiske detaljer. Du får også vinterhjul. 

Med serviceavtale og nevnte anlegg og soltak endte min bestilling på 620k, og det er uten noen storkunderabatt, som jeg har inntrykk av at de fleste som er litt smartere enn meg klarer å forhandle seg frem til. 

Og hvis du ser på Finn er de fleste i4 speccet veldig likt. Dette er ikke Porsche. 

Da har du ikke tatt med noe fra induvidual lista på skinntyper og lakktyper

Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (10 minutter siden):

Du skal scrolle langt på Finn før du finner en i4 med individual lakk.

For ikke å snakke om setetrekk. Eller ekte M seter.Det er ingen problem å komme over 900 000 for en sølvgrå bil med alt av utstyr. Fikk ikke lagt til service pakke. Den koster også litt. Så får man frakt og levering. Du kommer nok fort opp i 950 000kr om du gjør som mange av de første som bestilte. De krysset av for alt.

Lenke til kommentar
Trestein skrev (32 minutter siden):

For ikke å snakke om setetrekk. Eller ekte M seter.Det er ingen problem å komme over 900 000 for en sølvgrå bil med alt av utstyr. Fikk ikke lagt til service pakke. Den koster også litt. Så får man frakt og levering. Du kommer nok fort opp i 950 000kr om du gjør som mange av de første som bestilte. De krysset av for alt.

Tullball . Med kampanje som grunnlagsmodell pluss alt mulig i tillegg på SuperCharged kommer man ikke over 800
Du må krysse av Premium edition i konfigurator så du får ca 100.000 i rabatt enten det er Fully Charged eller Super Charged i4-M50.

I4M50 SuperCharged med lakk 0,- og 18" felger 0,-
Feil konfigurert 793.275,-
Rett konfigurert 669.900,- 

Mulig tillegg
Individual lakk 40.000 (frozen gray eller blå)
Merino individual skinnseter 11.000
Ekte M seter (Merino ind bortfaller) 9.900
Carbon innvendig 6.000
20" 868 hjul 24.000
Galvaniske  bryterpanel dør 1.000
Avtive Protection 3.500
BSI (std bsi serviceavtale) 4 år ca 9.000


Forhandleres kampanjemodell SC/FC med vinterdekk inklusive gis kun hos forhandler. Ikke i BMW Norge sin  konfigurator. 

Denne SC har alt tillegg nevnt over med M seter fremfor sportsseter med Merino (inkl rabatt). Langt fra 900 og 950 tusen 🙂
Total 778.400
https://configure.bmw.no/no_NO/configid/9airdatk
 

IMG_1054.jpeg

IMG_1055.png

IMG_1056.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (45 minutter siden):

Ligger etpar ute, sorter på høyeste pris så scroller du nesten ikkenoe :) 

Jeg har selvfølgelig valgt en M50 med individual lakk samt røde skinnseter. Her avbildet med 19" vinterhjul. Men den er ikke til salgs 🙂
IMG_7762.thumb.jpeg.43029c4424d0ec7adfe8a03689dc2c56.jpeg

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (38 minutter siden):

Tullball . Med kampanje som grunnlagsmodell pluss alt mulig i tillegg på SuperCharged kommer man ikke over 800
Du må krysse av Premium edition i konfigurator så du får ca 100.000 i rabatt enten det er Fully Charged eller Super Charged i4-M50.

I4M50 SuperCharged med lakk 0,- og 18" felger 0,-
Feil konfigurert 793.275,-
Rett konfigurert 669.900,- 

Mulig tillegg
Individual lakk 40.000 (frozen gray eller blå)
Merino individual skinnseter 11.000
Ekte M seter (Merino ind bortfaller) 9.900
Carbon innvendig 6.000
20" 868 hjul 24.000
Galvaniske  bryterpanel dør 1.000
Avtive Protection 3.500
BSI (std bsi serviceavtale) 4 år ca 9.000


Forhandleres kampanjemodell SC/FC med vinterdekk inklusive gis kun hos forhandler. Ikke i BMW Norge sin  konfigurator. 

Denne SC har alt tillegg nevnt over med M seter fremfor sportsseter med Merino (inkl rabatt). Langt fra 900 og 950 tusen 🙂
Total 778.400
https://configure.bmw.no/no_NO/configid/9airdatk
 

IMG_1054.jpeg

IMG_1055.png

IMG_1056.png

IMG_3520.thumb.png.cde8e4340cae61f92195ca2629511e44.png

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (42 minutter siden):

Det er ikke kampanjer hos noen BMW forhandlere på eDrive40. Ingen som kjøper de med en slik spec når M50 har kampanje og kommer ut mere enn 100k under dette.

Akkurat den bilen var et dårlig valg. Trodde jeg hadde valgt xdrive 40

Poenget er at det kan være folk som har kjøpt i4 til 900 000 før kampanjen kom og som ønsker å selge til 600 000. 

Det samme som man kan kjøpe en ny for. Det syntes ikke jeg er verken rart elle umoralsk.

En annen side er jo at det ikke er særlig sannsynlig at du finner en kjøper som ønsker nøyaktig samme farge og interiør  som du har betalt 100 000kr ekstra for

Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 time siden):

Akkurat den bilen var et dårlig valg. Trodde jeg hadde valgt xdrive 40

Poenget er at det kan være folk som har kjøpt i4 til 900 000 før kampanjen kom og som ønsker å selge til 600 000. 

Det samme som man kan kjøpe en ny for. Det syntes ikke jeg er verken rart elle umoralsk.

En annen side er jo at det ikke er særlig sannsynlig at du finner en kjøper som ønsker nøyaktig samme farge og interiør  som du har betalt 100 000kr ekstra for

Tror du må begynne å skille på e40 ,x40 og M50 i inleggene dine.
Det er ikke eller har vært kampanjer på hverken eDrive40 eller xDrive 40.
 
Jeg er overbevist om at det er ingen som har kjøpt en e40 til 900k.
M50 derimot - når det var leverings problemerog lang ventetid  tilbake i 2022 er blitt omsatt på finn til utolmodige til over 850 (da SuperCharged med de støste hjulene og utvendig karbon ++ altså en god del mere utstyr enn den som nå selges ny til 600').
SuperCharged i dag har som sagt kampanjepris på 675' men det er fremdeles en pris med std lakk og 18" sommerhjul og uten M seter, karbon interiør/ekteriør, Merino skinn, Active protection, BSI, etc.

Det er også få har kjøpt M50 med individual lakk. Uansett vil jeg påstå at disse vil være lettere å omsette brukt da de skiller seg ut fra den "vanlige" hopen av i4M50.
Og man har ikke betalt 100.000 for farge og interiør, i værste fall 50.000 for lakk fra en av de 150 fargene hos bmw-individual og 20 -30.000 for merino lær. Flere individual farger var på et tidlig tidspunkt priset til 30.000.


Kampanjene på i4 M50 har vart lenge nå og blir stadig fornyet (siden februar 2024 ). 

Man skal være ganske rar for å velge e40 eller x40 til en dyrere pris enn M50.
Har man 18" hjul på M50 får man 509km WLTP mot 530km på x40. Noe som jeg mener ikke forsvarer å betale ekstra for x40.

 

 

De fleste som bestilte M50 biler i 2021 (fra juni til november) hadde gjerne leveranse fra  siste halvår av 2022 og utover. 
Dvs at de er 2023 modeller og kjøpt/kontrakstskrevet til prisene under (uten ekstrautstyret).
Prisøkningene etter 2.Julni.2021 på M50 var 
1/11 2021 40.000,-
1/6-2022 40.000,-
1/1-2023 60.000,-
e40 har vært helt uinteressant for min del og den har jeg ikke prishistorikken på.

i4m50-e40priser.png.ab9050ed87bfc3c59500a6601e7f8861.png 

Det er 8.stk e40 annonsert på finn og 174.stk M50 
Den dyreste i4 eDrive40 solgt fra forhandler (Bavaria) er en 2023 modell med 1000km til 578' i fully charged edition M-sport pakke 19"sommerhjul, Harman Kardon ,360 kamera. Ny x40 prises fra 589 ex vinterhjul (uten rabatter eller kampanje), så i praksis fra >610’ om man skal ha ett sett v.hjul. Legger man FC på denne øker det med 80-100’ og man er på 700’ ish. 

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Tror du må begynne å skille på e40 ,x40 og M50 i inleggene dine.
Det er ikke eller har vært kampanjer på hverken eDrive40 eller xDrive 40.
 
Jeg er overbevist om at det er ingen som har kjøpt en e40 til 900k.
M50 derimot - når det var leverings problemerog lang ventetid  tilbake i 2022 er blitt omsatt på finn til utolmodige til over 850 (da SuperCharged med de støste hjulene og utvendig karbon ++ altså en god del mere utstyr enn den som nå selges ny til 600').
SuperCharged i dag har som sagt kampanjepris på 675' men det er fremdeles en pris med std lakk og 18" sommerhjul og uten M seter, karbon interiør/ekteriør, Merino skinn, Active protection, BSI, etc.

Det er også få har kjøpt M50 med individual lakk. Uansett vil jeg påstå at disse vil være lettere å omsette brukt da de skiller seg ut fra den "vanlige" hopen av i4M50.
Og man har ikke betalt 100.000 for farge og interiør, i værste fall 50.000 for lakk fra en av de 150 fargene hos bmw-individual og 20 -30.000 for merino lær. Flere individual farger var på et tidlig tidspunkt priset til 30.000.


Kampanjene på i4 M50 har vart lenge nå og blir stadig fornyet (siden februar 2024 ). 

Man skal være ganske rar for å velge e40 eller x40 til en dyrere pris enn M50.
Har man 18" hjul på M50 får man 509km WLTP mot 530km på x40. Noe som jeg mener ikke forsvarer å betale ekstra for x40.

 

 

De fleste som bestilte M50 biler i 2021 (fra juni til november) hadde gjerne leveranse fra  siste halvår av 2022 og utover. 
Dvs at de er 2023 modeller og kjøpt/kontrakstskrevet til prisene under (uten ekstrautstyret).
Prisøkningene etter 2.Julni.2021 på M50 var 
1/11 2021 40.000,-
1/6-2022 40.000,-
1/1-2023 60.000,-
e40 har vært helt uinteressant for min del og den har jeg ikke prishistorikken på.

i4m50-e40priser.png.ab9050ed87bfc3c59500a6601e7f8861.png 

Det er 8.stk e40 annonsert på finn og 174.stk M50 
Den dyreste i4 eDrive40 solgt fra forhandler (Bavaria) er en 2023 modell med 1000km til 578' i fully charged edition M-sport pakke 19"sommerhjul, Harman Kardon ,360 kamera. Ny x40 prises fra 589 ex vinterhjul (uten rabatter eller kampanje), så i praksis fra >610’ om man skal ha ett sett v.hjul. Legger man FC på denne øker det med 80-100’ og man er på 700’ ish. 

Dette har ikke noe å gjøre med om det er edrive40 x drive 40 eller 50 å gjøre

Her er utalselsen jeg svarte på 

Forøvrig, BMW selger og (lager?) bilene sine på kampanje, så er visstnok flere som prøver å selge sin brukte bil på finn til like dyr eller dyrere enn man plukker opp samme bil splitter ny, og man skal tro på hva som meldes inne på elbil-forum.

Man skal være venldig bevandret i BMWs prisliste for å si noe slikt. Eller mener du at alle skal prises likt som bruktbil? Uansett om du har spandert på lakk til 50 000kr fete sommer og vinterdekk osv osv? Man kan lett få to fully charged M50 til helt ulike priser ny

Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (4 minutter siden):

Spent på hvor mye de omsetter av LCI. Prisene er som du sier tilbake på det nivået hvor i4 solgte som om det var en Golf, men betalingsviljen er neppe den samme nå selv om det i praksis har blitt en billigere bil. Vil jo ikke se flere enn nødvendig med samme bil! 

I4 ligger på 14 plass i elbilstatistikk for Juli med 137 biler og 25 plass med 33 biler hittil i august. Nå er nok noen av disse er LCI om man beregner 3 uker fra prod dato til levering. Hører at de alle fleste som har bestilt ny i4 i år ber selger om å vente med å tildele/bestille produksjon til juli slik at de får LCI/facelift utgaven. Har dukket opp eiere med bilder av LCI alt på face. Det var salgsstart for LCI 30.mai.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...