Hanhijnn Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Drunkenvalley skrev (39 minutter siden): Model 3 eigere som passerer Aksdal gjere nok ikkje det same, sida dei nye ladestasjonene med CCS står klønete nok eit par hundre meter unna... 😂 Greit å parkere/lade noen hundre meter unna butikker/kjøpesenter. Mindre sjanse for parkeringsbulker da. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 11 minutes ago, Hanhijnn said: Greit å parkere/lade noen hundre meter unna butikker/kjøpesenter. Mindre sjanse for parkeringsbulker da. SuC var allereie i hjørnet av ein stor parkeringsplass. Den nye lokasjonen løste ingenting, og gjorde berre at Model 3 eigere ikkje har god tilgjengelighet til butikken. Gamle SuC er oppe til venstre. Nye er tvers over vegen, store svarte asfalt-plassen i sør. Det er ingen særdeles praktisk måte å krysse over til handlesenteret. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Espen Hugaas Andersen skrev (7 minutter siden): Jeg kjører forbi både 2WD og AWD hver vinter. Folk som feilberegner forholdene havner i grøfta, uansett hva de kjører. Før Model Xen hadde jeg en FWD bil, og det gikk stort sett helt fint. Satte meg aldri fast, men det er jo også til dels fordi man er litt mer forsiktig med hvor man kjører og hvordan man kjører. Noen ganger kan det f.eks være lurt å velge veier der det kjører mange andre biler, og som brøytes/saltes bedre, selv om det skulle finnes kortere, mindre brukte veier, som man normalt sett kjører. Jepp, mange faktorer som spiller inn. Hvor flink de som brøyter er ol. Vil dog ikke ta en omvei pga jeg har 2wd fremfor 4wd 😛 Men bor man I en storby uten at man kjører oppover mot fjell eller hytte så fungerer sikkert 2wd godt nok. Jeg foretrekker 4wd😊 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Drunkenvalley skrev (36 minutter siden): Gamle SuC er oppe til venstre. Nye er tvers over vegen, store svarte asfalt-plassen i sør. Det er ingen særdeles praktisk måte å krysse over til handlesenteret. Huff ja, svært uheldig å måtte krysse veien til fots. Det er ikke bra. 😒 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) Drunkenvalley skrev (1 time siden): SuC var allereie i hjørnet av ein stor parkeringsplass. Den nye lokasjonen løste ingenting, og gjorde berre at Model 3 eigere ikkje har god tilgjengelighet til butikken. Gamle SuC er oppe til venstre. Nye er tvers over vegen, store svarte asfalt-plassen i sør. Det er ingen særdeles praktisk måte å krysse over til handlesenteret. Hva med å bare gå over broen der? Sjekket på Streetview, og det er fortau og fotgjengerfelt.Da er det ikke stort lenger fra denne superchargeren til senteret enn den forrige, Endret 17. november 2020 av Kajac Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Trur dykk ikkje heilt har vurdert at Meny er det einaste attraktive med senteret for daglig handel, så sjølv om avstanden til senteret ikkje er lengre er faktisk avstand til det brukerne er interessert i vesentlig lengre unna... Spesielt om du skal ha med deg handlevogna. 😁 Skrekkelig langt er det ikkje, men eg våge påstå at det ikkje var ein gunst at laderne blei flyttet over vegen. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Drunkenvalley skrev (6 minutter siden): Trur dykk ikkje heilt har vurdert at Meny er det einaste attraktive med senteret for daglig handel, så sjølv om avstanden til senteret ikkje er lengre er faktisk avstand til det brukerne er interessert i vesentlig lengre unna... Spesielt om du skal ha med deg handlevogna. 😁 Skrekkelig langt er det ikkje, men eg våge påstå at det ikkje var ein gunst at laderne blei flyttet over vegen. Ja, det er jaggu meg krise 🤣 Tenke seg til å måtte gå litt ekstra mot gratis/billig drivstoff til bilen 😛 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Det er kanskje litt langt å gå, men det er mange dårligere plasserte superladere. F.eks den originale superladeren i Mosjøen. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Just now, Kajac said: Ja, det er jaggu meg krise 🤣 Tenke seg til å måtte gå litt ekstra mot gratis/billig drivstoff til bilen 😛 Vel, om du har med deg handlevogna må du jo gjerne no labbe tilbake til gamle parkeringensplassen uansett... 🤔 Når Tesla-eigere skryt av at dei knapt rekk å gå til butikken byrje avstandsforskjellen å tilsynelatende telle litt i mot å følge same praksis som før. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå): Det er kanskje litt langt å gå, men det er mange dårligere plasserte superladere. F.eks den originale superladeren i Mosjøen. Supercharger-nettverket er jo ikke laget for å være lett tilgjengelig i hverdagen, men for å gjøre det enkelt å kjøre tesla rundt om kring i hele europa. De er egentlig veldig strategisk plassert for langkjøring. Så i den konteksten er det rivende likegyldig hvor langt i fra Meny den laderen er. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Fleste SuC eg passerer er plassert nær lokale'ish tjenester. For eksempel er nye laderne i Aksdal betre plassert no mtp Aksdal Kro og Shell bensinstasjonen, skjønt om du skal kjøre dit med bilen etterpå må du likevel kjøre sirkel rundt heila sulamitten for å komme deg fram... 😂 At ikkje alle SuC er velplasserte er vel ikkje akkurat eit sterkt punkt for å argumentere at dei burde vera dårlig plassert. Nye plassen er da ikkje særdeles strategisk den heller sida einaste ruta inn og ut er den lille brua, som typiskt er ekslusivt brukt for trafikk som kjem frå hovudvegen. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Tipper det ikke er barebare å få lov til å bygge der det er mest strategisk heller. Jobben min driver å skal utvide med å bygge litt rundt om kring i norden (noe helt annet dog), men det er utrolig mye motstand å finne blandt folk over alt, med de rareste grunner og. Folk liker ikke at det skal komme noe nytt. Bare å se på saken om laderne i Finnmark. Mye tull der. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Complexity skrev (18 minutter siden): Tipper det ikke er barebare å få lov til å bygge der det er mest strategisk heller. Jobben min driver å skal utvide med å bygge litt rundt om kring i norden (noe helt annet dog), men det er utrolig mye motstand å finne blandt folk over alt, med de rareste grunner og. Folk liker ikke at det skal komme noe nytt. Bare å se på saken om laderne i Finnmark. Mye tull der. Folk liker ikke byggeaktivitet rundt seg, med støy, støv og anleggstrafikk. Blir kanskje sprenging med sprengingsuhell og stein som flyr gjennom luften o.s.v. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Noen som har formening om bruktbilmarkedet fremover? Mtp. Kommende id4, enyaq, tmy. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 YourBestFriend skrev (4 timer siden): Noen som har formening om bruktbilmarkedet fremover? Mtp. Kommende id4, enyaq, tmy. Ser for meg at prisene for model 3 kan synkes en del fremover. Kommer jo en "refresh" utgave av model 3, så da kan det jo tenkes man kan få inn noen Gode kjøp 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) 3 hours ago, Merko said: Ser for meg at prisene for model 3 kan synkes en del fremover. Kommer jo en "refresh" utgave av model 3, så da kan det jo tenkes man kan få inn noen Gode kjøp Begynner vel å komme gode priser på dem ja. Alle vil jo ha den nye utgaven selvfølgelig og vil ikke betale like mye for de gamle. Men det betyr jo ikke at den gamle er dårlig. Det kommer nok enda en større reduksjon på alle Model 3 når de kommer med de nye og større batteriene. Men det skjer vel ikke før om ett år eller tre. Ellers er det veldig vanskelig å spå brultbilmarkedet. ID.4 og Enyaq er jo ikke noe revolusjon akkurat så tror ikke man ser så mye forsjell der. Endret 19. november 2020 av Complexity 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Complexity skrev (1 time siden): Men det betyr jo ikke at den gamle er dårlig. Enig. Model 3 ble absolutt ikke noe dårligere bil over natten. Fortsatt en av de bedre kjøpene man kan gjøre i den prisklassen etter min mening. 2 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 SR+ ligger ute til 385 med vinterdekk og hengerfeste. Mye bil for penge spør du meg. Selv om det ikke er langt unna de mange betalte for den ny... Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) 385k? Eg får 414k før eg har vald noko. 440k med vinterdekk og hengerfeste. 😕 Eller, dykk snakker om brukt dykk kanskje. Endret 19. november 2020 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) Drunkenvalley skrev (16 minutter siden): 385k? Eg får 414k før eg har vald noko. 440k med vinterdekk og hengerfeste. 😕 Eller, dykk snakker om brukt dykk kanskje. Tror nok at https://www.diskusjon.no/profile/184893-wisd0m/ snakket om brukt ja. Siden han avsluttet med: Wisd0m skrev (53 minutter siden): Selv om det ikke er langt unna de mange betalte for den ny... Endret 19. november 2020 av Hanhijnn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå