Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Nå var det ikke fartsskilt jeg refererte til, det var egentlig alt som skjer i videoen. 

Igjen, har du noen eksempler på andre som er i nærheten? 

Setter du deg inn i en autonom taxi skjer nok det samme. Se noen waymo videoer. De kjører nok vesentlig lenger enn 400km før de krasjer. (Ikke fullt så underholdene som Tesla FSD videoer)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

Setter du deg inn i en autonom taxi skjer nok det samme. Se noen waymo videoer. De kjører nok vesentlig lenger enn 400km før de krasjer. (Ikke fullt så underholdene som Tesla FSD videoer)

Igjen, private biler. Waymo har ingen private biler. Filmen jeg refererer til er eid og kjørt av en privatperson.

Meg bekjent klarer ikke engang "de andre" ta svingen engang, selv om krysset var helt åpent.

Men du kan kanskje vise til at det ikke stemmer?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Igjen, private biler. Waymo har ingen private biler. Filmen jeg refererer til er eid og kjørt av en privatperson.

Meg bekjent klarer ikke engang "de andre" ta svingen engang, selv om krysset var helt åpent.

Men du kan kanskje vise til at det ikke stemmer?

Aner ikke . Vet bare at alle andre kjører dette kun i simulatorer og får visstnok like bra trening av systemene som tesla uten å sette uskyldige motorsyklister og andres liv i fare. Hvor langt de har kommet aner jeg ikke. Bare at de leverer nivå 3 og 4 systemer ,mens tesla lar føreren ta ansvar for feil programmeringer programmererne gjør

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (Akkurat nå):

Aner ikke . Vet bare at alle andre kjører dette kun i simulatorer og får visstnok like bra trening av systemene som tesla uten å sette uskyldige motorsyklister og andres liv i fare. Hvor langt de har kommet aner jeg ikke. Bare at de leverer nivå 3 og 4 systemer ,mens tesla lar føreren ta ansvar for feil programmeringer programmererne gjør

Ja det er ingen tvil om at Tesla ligger langt bak ift compliance og godkjenning. Men nå var det ikke det som var tingen da.

Tesla har jo kjørt simulert i iallefall 10 år med kunde data..

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja det er ingen tvil om at Tesla ligger langt bak ift compliance og godkjenning. Men nå var det ikke det som var tingen da.

Tesla har jo kjørt simulert i iallefall 10 år med kunde data..

Så lenge ikke Tesla tar ansvar for hva bilen gjør er systemet totalt verdiløst. Man ender opp med å være barnevakt for en datamaskin

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (4 minutter siden):

Så lenge ikke Tesla tar ansvar for hva bilen gjør er systemet totalt verdiløst. Man ender opp med å være barnevakt for en datamaskin

Det er dine ord, du spørte om tech Tesla leverte som ikke de andre leverte. Jeg viste deg.

Meg bekjent er det ingen dødsfall ved bruk av FSD og den har kjørt milliarder av km...

 

Forøvrig disser du nå systemet i din egen bil, bmw tar ikke ansvar og den kjører i grøfta om du ikke passer på... Same same, but different(dårlig)

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Det er dine ord, du spørte om tech Tesla leverte som ikke de andre leverte. Jeg viste deg.

Meg bekjent er det ingen dødsfall ved bruk av FSD og den har kjørt milliarder av km...

https://www.theverge.com/2024/4/26/24141361/tesla-autopilot-fsd-nhtsa-investigation-report-crash-death

Som sagt så er tec ting som lys systemer, oppvarming med IR, automatisk parkering og rygge med henger funksjoner, glasstak som man gjør ugjennomsiktlige med et tastetrykk, HUD kontroll ved håndbevegelser , synkronisering med telefon funksjoner, ratt sensorer for å se at hendene er der, hengerfester som kan skules 100% med et tastetrykk, regnsensorer som virker, radarer som ser etter trafikk, fot sensorer for bakluke, masasjeseter, bremser som blender regenerering og friksjonsbremser sømløst osv osv. Det er tec for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (3 minutter siden):

https://www.theverge.com/2024/4/26/24141361/tesla-autopilot-fsd-nhtsa-investigation-report-crash-death

Som sagt så er tec ting som lys systemer, oppvarming med IR, automatisk parkering og rygge med henger funksjoner, glasstak som man gjør ugjennomsiktlige med et tastetrykk, HUD kontroll ved håndbevegelser , synkronisering med telefon funksjoner, ratt sensorer for å se at hendene er der, hengerfester som kan skules 100% med et tastetrykk, regnsensorer som virker, radarer som ser etter trafikk, fot sensorer for bakluke, masasjeseter, bremser som blender regenerering og friksjonsbremser sømløst osv osv. Det er tec for meg. 

Etter hva jeg kan se handler dødsfallene i din link bare om autopilot. Det finnes såklart tusenvis av tilfeller der andre bilmerker har hatt tilsvarende hendelser med kjølesystemer som cruise control og annen form for styring. Igjen, kjenner ikke til dødsfall fra fsd.

Hva "tec" er for deg er ikke så veldig relevant for meg. Jeg snakker om ny teknologi, det meste du nevner der er gjort i mange tiår. 

Jeg er interessert i ny teknologi.

At du mener det ikke er teknologi er ikke veldig relevant for folk flest. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Salvesen. said:

Men har du fått oppdateringen da? Ser også ut som Y ikke har IR i Norge. Så, tror ikke du kan få den oppdateringen engang. 

Men testet om kameraet kunne se hvor jeg hadde blikket. Det bør det vel kunne skjelne når jeg ikke har på briller i hvert fall. Men virker ikke som den ser etter hvor man har blikket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Etter hva jeg kan se handler dødsfallene i din link bare om autopilot. Det finnes såklart tusenvis av tilfeller der andre bilmerker har hatt tilsvarende hendelser med kjølesystemer som cruise control og annen form for styring. Igjen, kjenner ikke til dødsfall fra fsd.

Hva "tec" er for deg er ikke så veldig relevant for meg. Jeg snakker om ny teknologi, det meste du nevner der er gjort i mange tiår. 

Jeg er interessert i ny teknologi.

At du mener det ikke er teknologi er ikke veldig relevant for folk flest. 

https://cybernews.com/news/tesla-full-self-driving-mode-confirmed-cause-fatal-motorcycle-crash/

Det finnes en masse kjøretøy som er autonome. Også tog ,båter droner osv. Det har eksistert lenge. 

Hadde autonome roboter på jobben for 30år siden. De gikk ikke så raskt men kjørte rundt med paller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (Akkurat nå):

Men testet om kameraet kunne se hvor jeg hadde blikket. Det bør det vel kunne skjelne når jeg ikke har på briller i hvert fall. Men virker ikke som den ser etter hvor man har blikket.

Det er nok utfordrende uten IR ja. Jeg har sett data fra dette i tidlige tester og da var det tracking av øyne. 

Skulle gjerne gjort en test selv, men er ikke veldig gira på å ta øynene av veien i lengre perioder.

Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 minutter siden):

https://cybernews.com/news/tesla-full-self-driving-mode-confirmed-cause-fatal-motorcycle-crash/

Det finnes en masse kjøretøy som er autonome. Også tog ,båter droner osv. Det har eksistert lenge. 

Hadde autonome roboter på jobben for 30år siden. De gikk ikke så raskt men kjørte rundt med paller.

"autopilot or “Full Self-Driving”"

 

Igjen, det var autopilot.

 

Jobber selv med roboter som har vært autonome siden 90 tallet, hva er poenget? 

Du spørte etter tech Tesla hadde som resten ikke hadde.

Jeg svarte. 

Etter det har det bare vært svada og hat.

Du er ekstremt vanskelig å diskutere med og har ekstreme boomer tendenser.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

"autopilot or “Full Self-Driving”"

 

Igjen, det var autopilot.

 

Jobber selv med roboter som har vært autonome siden 90 tallet, hva er poenget? 

Du spørte etter tech Tesla hadde som resten ikke hadde.

Jeg svarte. 

Etter det har det bare vært svada og hat.

Du er ekstremt vanskelig å diskutere med og har ekstreme boomer tendenser.

Just days after Tesla CEO and founder Elon Musk touts the latest release of an updated Full Self-driving (FDS) software, Washington State Police confirm that a Tesla sedan involved in a fatal April crash had FDS on when it crashed into the motorcyclist.

Syntes du er vanskelig. Hva står det over i linken jeg ga deg?  Er FSD  autopilot? Eller omvent?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (2 timer siden):

Elbiler har eksistert siden 1830-tallet, og ble masseprodusert mot slutten av 1800-tallet. De var på den tiden foretrukket fremfor bensinbiler.

Ok men hvorfor kjørte de ikke på el biler på 1800 tallet da? Hvorfor er det det STORE nå? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...