Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Det åpenbart etiske riktige er og blir å kjøpe biler fra produsenter som ikke også produserer fossilbiler som ødelegger planeten... 

Å kjøpe elbil og samtidig gi penger til organisasjoner som ødelegger miljøet bevisst ved å selge fossilbiler, er som å gi til penger en anti-kreftorganisasjon som også handler i tobakk...

Så Tesla er utvilsomt det mest etiske valget for min del, de andre produsentene kommer ikke i nærheten engang. '

Endret av PgUp
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i4 M50 får man nå i Fully Charged-versjon, med oppgraderte felger, soltak, Harman Kardon-anlegg og ferdig levert på vinterhjul, til 630k. Det er vel rundt der prisen lå i 2021, da annenhver nordmann plutselig bestilte seg en. Det slår meg umiddelbart som et veldig godt tilbud, men er det grunn til å tenke noe annet?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Lord Britishface said:

i4 M50 får man nå i Fully Charged-versjon, med oppgraderte felger, soltak, Harman Kardon-anlegg og ferdig levert på vinterhjul, til 630k. Det er vel rundt der prisen lå i 2021, da annenhver nordmann plutselig bestilte seg en. Det slår meg umiddelbart som et veldig godt tilbud, men er det grunn til å tenke noe annet?

Annenhver nordman? Er jo bare solgt 6000 i4 fram til nå, sjeldent jeg ser en i4 og jeg bor i Oslo men ikke på vestkanten 🤣

Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (29 minutter siden):

i4 M50 får man nå i Fully Charged-versjon, med oppgraderte felger, soltak, Harman Kardon-anlegg og ferdig levert på vinterhjul, til 630k. Det er vel rundt der prisen lå i 2021, da annenhver nordmann plutselig bestilte seg en. Det slår meg umiddelbart som et veldig godt tilbud, men er det grunn til å tenke noe annet?

Vurderer selv, men er desverre avhengig av bil jeg kan skli inn i, eller opp i, ikke klatre ned i. 😵‍💫 Getting older sucks!

Lenke til kommentar
PgUp skrev (58 minutter siden):

Det åpenbart etiske riktige er og blir å kjøpe biler fra produsenter som ikke også produserer fossilbiler som ødelegger planeten... 

Å kjøpe elbil og samtidig gi penger til organisasjoner som ødelegger miljøet bevisst ved å selge fossilbiler, er som å gi til penger en anti-kreftorganisasjon som også handler i tobakk...

Så Tesla er utvilsomt det mest etiske valget, de andre produsentene kommer ikke i nærheten engang. Hvis man bryr seg om ting som barnas fremtid da...

Man handler den mest effektive elbilen produsert i et demokrati, utvilsomt. 

Gratulerer. Dagens dummeste.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 time siden):

Det åpenbart etiske riktige er og blir å kjøpe biler fra produsenter som ikke også produserer fossilbiler som ødelegger planeten... 

Å kjøpe elbil og samtidig gi penger til organisasjoner som ødelegger miljøet bevisst ved å selge fossilbiler, er som å gi til penger en anti-kreftorganisasjon som også handler i tobakk...

Så Tesla er utvilsomt det mest etiske valget, de andre produsentene kommer ikke i nærheten engang. Hvis man bryr seg om ting som barnas fremtid da...

Man handler den mest effektive elbilen produsert i et demokrati, utvilsomt. 

Trodde tesla tok seg betalt for at andre fabrikanter skal kunne selge fossilbiler?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (1 time siden):

i4 M50 får man nå i Fully Charged-versjon, med oppgraderte felger, soltak, Harman Kardon-anlegg og ferdig levert på vinterhjul, til 630k. Det er vel rundt der prisen lå i 2021, da annenhver nordmann plutselig bestilte seg en. Det slår meg umiddelbart som et veldig godt tilbud, men er det grunn til å tenke noe annet?

Det er ett veldig godt tilbud, må bare forsikre seg om at HK og soltak  faktisk følger med da det ikke er en del av Fully Charged :). Er det LCI eller "gamle" modellen? 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Evil-Duck said:

Det er ett veldig godt tilbud, må bare forsikre seg om at HK og soltak  faktisk følger med da det ikke er en del av Fully Charged :). Er det LCI eller "gamle" modellen? 

Fikk det satt opp av selger, med HK og soltak som ekstrautstyr. Det er LCI, ja. Endringene innvendig virker så som så, men digger den nye grillen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (10 minutter siden):

Fikk det satt opp av selger, med HK og soltak som ekstrautstyr. Det er LCI, ja. Endringene innvendig virker så som så, men digger den nye grillen. 

Nye grillen på LCI er noe jeg kunne tenkt å fått på min egen ja liker at den er helt sort, elsker og de nye Laser baklysene som en kan få på LCI som ekstrautstyr 😏 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
PgUp skrev (4 minutter siden):

Han sa gratulerer for å være snill? Lol

Han kommenterte innlegget for å være det dummeste, ikke personen for å være den dummeste. Det er en betydelig forskjell.

Ikke det at jeg synes noe om det innlegget i det hele tatt, og ikke så jeg det i utgangspunktet heller ikke før du siterte det, fordi den personen har jeg blokkert. Men rett skal være rett. og det er ikke innenfor definisjonen av personangrep!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (4 minutter siden):

Han kommenterte innlegget for å være det dummeste, ikke personen for å være den dummeste. Det er en betydelig forskjell.

Ikke det at jeg synes noe om det innlegget i det hele tatt, og ikke så jeg det i utgangspunktet heller ikke før du siterte det, fordi den personen har jeg blokkert. Men rett skal være rett. og det er ikke innenfor definisjonen av personangrep!

kanskje ikke, du har nok rett. Bare blir sliten av å hele tiden bli møtt av samme bruker med slike motsvar, som aldri er sakelige eller konstruktive. Forsurer diskusjonen her.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 timer siden):

elsker og de nye Laser baklysene som en kan få på LCI som ekstrautstyr

De nye laser baklyktene er vel standard på M50 fully charged premium edition og opp. FC premium er det kampanje på til 599’

 

Kampanje Fully Charged Premium edition varer til 30.09.2024
Kampanjepris inkl. vinterhjul 599 900,-Kundefordel 124.188,-

Kampanje Super Charged varer til 30.09.2024
Kampanjepris inkl vinterhjul 674 900,-
Kundefordel 128 188,-

 

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
7 hours ago, Duriello said:

Vurderer selv, men er desverre avhengig av bil jeg kan skli inn i, eller opp i, ikke klatre ned i. 😵‍💫 Getting older sucks!

Det er et behov for biler som kan heves ved inn- og utstiging tydeligvis. Så kunne man sluppet å slite med den ekstra luftmotstanden til en SUV.

Det overrasker meg forresten hvor lave sofaer mange SUV kjørere har hjemme. Her må det være et marked. SUS?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (8 timer siden):

kanskje ikke, du har nok rett. Bare blir sliten av å hele tiden bli møtt av samme bruker med slike motsvar, som aldri er sakelige eller konstruktive. Forsurer diskusjonen her.

Bare blokker brukeren da? Du trenger ikke øke drittsekk faktoren i en tråd med elbilentusiaster akkurat. Dette er den mest pretensiøse og kvalme tråden allerede 😅

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...