Evil-Duck Skrevet 13. juli Del Skrevet 13. juli Det med varsel om å kjøre over fartsgrenser er ett EU krav som gjelder alle biler nå ja dessverre. Glad jeg har en bil fra før disse reglene tredde inn 😅 Ikke at jeg er noen råkjører men stiller som regel cruice på å ligger 5 km/t over fartsgrenser da det er nærmere den faktiske fartsgrensen i GPS fart. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. juli Del Skrevet 13. juli Evil-Duck skrev (1 minutt siden): Det med varsel om å kjøre over fartsgrenser er ett EU krav som gjelder alle biler nå ja dessverre. Glad jeg har en bil fra før disse reglene tredde inn 😅 Ikke at jeg er noen råkjører men stiller som regel cruice på å ligger 5 km/t over fartsgrenser da det er nærmere den faktiske fartsgrensen i GPS fart. Ja regnet med det uten å sjekke, heldigvis er Tesla løsningsorientert og en trykker bare lett på skiltet på skjermen og den er mutet for resten av turen. Men jeg stiller spørsmål om dette øker sikkerheten eller reduserer den, jeg må se på skjermen og treffe skiltet etc. Og jeg er såklart distre nok til å glemme å gjøre dette før det plinger hver gang 😅 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. juli Del Skrevet 13. juli Evil-Duck skrev (1 time siden): En kan jo fortsette denne uendelige min pappa er sterkere enn din pappa konkurransen om hvilken bil som er best, men faktumet er jo at BMW og Tesla har ganske forskjellige egenskaper og kundegrupper som er ute etter forskjellige ting, så en blir nok aldri enig uansett Er ikke det litt av poenget med et bilforum? 2 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. juli Del Skrevet 13. juli Trestein skrev (På 12.7.2024 den 10:41 PM): Har ikke sett noe som frister med neue klasse. Skjønner ikke hvorfor alt må være nytt og moderne. Har hørt at det er pga det kinesiske markedet og at europeere helst vil ha runde instrumenter og brytere Liker mye bedre interiør i min gamle BMW enn i dagens. Neue klasse blir enda værre. Kjører både E golf og Mazda el biler. Disse er helt ok til mitt bruk, bortsett fra forhjulsdriften og rekkevidde. Nytt og moderne? Er vel heller tilbake til røttene spør du meg. Så den live nå i helgen (neue klasse 3 serie) og den minner jo mest om en moderne E10 eller e21 uten støtfangere. Stilren og fri for alle dilledetaljer som ble standard fra Bangle og utover. Hvis den blir like lett som den ser ut, så blir det en kongebil. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 13. juli Del Skrevet 13. juli AL123 skrev (56 minutter siden): Nytt og moderne? Er vel heller tilbake til røttene spør du meg. Så den live nå i helgen (neue klasse 3 serie) og den minner jo mest om en moderne E10 eller e21 uten støtfangere. Stilren og fri for alle dilledetaljer som ble standard fra Bangle og utover. Hvis den blir like lett som den ser ut, så blir det en kongebil. Har ikke sett annet enn design utkast. Godt mulig jeg endrer mening når jeg ser den. Den var veldig futuristisk inni med alt på head up. Det kan funke men kan også bli mye info når en egentlig skal se etter folk og dyr langs veien. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 13. juli Del Skrevet 13. juli 2 hours ago, Evil-Duck said: Det med varsel om å kjøre over fartsgrenser er ett EU krav som gjelder alle biler nå ja dessverre. Glad jeg har en bil fra før disse reglene tredde inn 😅 Ikke at jeg er noen råkjører men stiller som regel cruice på å ligger 5 km/t over fartsgrenser da det er nærmere den faktiske fartsgrensen i GPS fart. Min 2022 BMW iX har slikt varsel. En forsiktig bong lyd om du er over. For meg er det uproblematisk siden jeg umiddelbart skrur på CC modus og veksler mellom LIM og ACC. I disse modiene gir den ingen varsel* siden farten da begrenses/settes av ADAS systemet (Hvor man kan sette en bias, så satt fart ligger passe over avlest fart) LIM: Fartsbegrenser, ACC: adaptiv CC med styreassist. *) D.v.s. i LIM modus får man en ganske skarp varsel om farten havner vesentlig over satt fart, men det skjer bare når hellingen i veien endres raskt nedover så motorbremsen ikke får tid til å rampe opp Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli Evil-Duck skrev (4 timer siden): Det med varsel om å kjøre over fartsgrenser er ett EU krav som gjelder alle biler nå ja dessverre. Glad jeg har en bil fra før disse reglene tredde inn 😅 Ikke at jeg er noen råkjører men stiller som regel cruice på å ligger 5 km/t over fartsgrenser da det er nærmere den faktiske fartsgrensen i GPS fart. Kjørte en Peugeot i Frankrike med dette. Helt grusomt. Og når den i tillegg alt for ofte ikke har riktig fartsgrense heller 🙈 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli AL123 skrev (3 timer siden): Nytt og moderne? Er vel heller tilbake til røttene spør du meg. Så den live nå i helgen (neue klasse 3 serie) og den minner jo mest om en moderne E10 eller e21 uten støtfangere. Stilren og fri for alle dilledetaljer som ble standard fra Bangle og utover. Hvis den blir like lett som den ser ut, så blir det en kongebil. Søkte bare for å se. Håper virkelig ikke den ligner litt på dette: 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli Ligger alltid 1km/t over fartsgrensen da sen viser 1km/t for mye. Plinger disse systemene med bare 1km/t over også? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli 3 minutes ago, Jotun said: Var tre på peugeoten mener eg. Bra om det er litt margin da i det minste. Problem to er jo at fartsgrensen er feil over alt så denne plingingen blir bare en plage. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli 5 hours ago, Jotun said: Søkte bare for å se. Håper virkelig ikke den ligner litt på dette: Ser ut som videreutvikling av 2 serie active tourer. Som jeg ikke likte designet på Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli Kult at Kineserne i MG utforsker røttene i selskapet med å lage sportsvogner! https://www.bilnorge.no/concept-cyber-gts-cyberster/mg-tradisjoner-fornyes/4106363 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli Jotun skrev (6 timer siden): Kjørte en Peugeot i Frankrike med dette. Helt grusomt. Og når den i tillegg alt for ofte ikke har riktig fartsgrense heller 🙈 Hvordan hadde de løst det med muting? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli (endret) 14 hours ago, Trestein said: Ingenting av dette får du med deg i din tesla. For liten nyttelast Neida, sjekket nå, og LR model Y’en min (1989kg) har akkurat 454kg nyttelast. Så en hvaltestikkel er dermed ikke noe problem! Vekt er viktig, og BMW går feil vei. Den nye M5 veier mer enn en en chevy Tahoe! Det er ganske sykt. https://www.motor1.com/news/724647/2025-bmw-m5-weight-more-than-suv/ Endret 14. juli av bzzlink 1 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli (endret) Jotun skrev (6 timer siden): Søkte bare for å se. Håper virkelig ikke den ligner litt på dette: Jeg hadde egentlig ikke vurdert BMW, men den der så jo kul ut da! Endret 14. juli av Zlatzman 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli bzzlink skrev (1 time siden): Ser ut som videreutvikling av 2 serie active tourer. Som jeg ikke likte designet på Helt enig angående design på 2-serie Active Tourer - men sliter med å se sammenligningen? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli 1 hour ago, Salvesen. said: Hvordan hadde de løst det med muting? I e-3008 krevde det to trykk å deaktivere, om man velger å ha ADAS som en av de ti snarveiene. I den bilen var ikke alarmen særlig inntrengende heller, mest som et forsiktig bong. Med åpent vindu eller litt volum på anlegget merket jeg det knapt (men ville fortsatt slått det av). Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli 2 hours ago, DrAlban3000 said: Helt enig angående design på 2-serie Active Tourer - men sliter med å se sammenligningen? Jeg så ikke hvor lang rumpa var på det 3/4 front view bildet. Derfor jeg synes de så litt like ut . med panser slopen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli Zlatzman skrev (3 timer siden): Jeg hadde egentlig ikke vurdert BMW, men den der så jo kul ut da! Bare å slå til Syns ikke det var mye pent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå