Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Det med varsel om å kjøre over fartsgrenser er ett EU krav som gjelder alle biler nå ja dessverre. Glad jeg har en bil fra før disse reglene tredde inn 😅 Ikke at jeg er noen råkjører men stiller som regel cruice på å ligger 5 km/t over fartsgrenser da det er nærmere den faktiske fartsgrensen i GPS fart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Det med varsel om å kjøre over fartsgrenser er ett EU krav som gjelder alle biler nå ja dessverre. Glad jeg har en bil fra før disse reglene tredde inn 😅 Ikke at jeg er noen råkjører men stiller som regel cruice på å ligger 5 km/t over fartsgrenser da det er nærmere den faktiske fartsgrensen i GPS fart. 

Ja regnet med det uten å sjekke, heldigvis er Tesla løsningsorientert og en trykker bare lett på skiltet på skjermen og den er mutet for resten av turen. Men jeg stiller spørsmål om dette øker sikkerheten eller reduserer den, jeg må se på skjermen og treffe skiltet etc. Og jeg er såklart distre nok til å glemme å gjøre dette før det plinger hver gang 😅

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

En kan jo fortsette denne uendelige min pappa er sterkere enn din pappa konkurransen om hvilken bil som er best, men faktumet er jo at BMW og Tesla har ganske forskjellige egenskaper og kundegrupper som er ute etter forskjellige ting, så en blir nok aldri enig uansett ;) 

Er ikke det litt av poenget med et bilforum?

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (På 12.7.2024 den 10:41 PM):

Har ikke sett noe som frister med neue klasse. Skjønner ikke hvorfor alt må være nytt og moderne. Har hørt at det er pga det kinesiske markedet og at europeere helst vil ha runde instrumenter og brytere

Liker mye bedre interiør i min gamle BMW enn i dagens. Neue klasse blir enda værre. Kjører både E golf og Mazda el biler. Disse er helt ok til mitt bruk, bortsett fra forhjulsdriften og rekkevidde.

Nytt og moderne? Er vel heller tilbake til røttene spør du meg. Så den live nå i helgen (neue klasse 3 serie) og den minner jo mest om en moderne E10 eller e21 uten støtfangere. Stilren og fri for alle dilledetaljer som ble standard fra Bangle og utover. Hvis den blir like lett som den ser ut, så blir det en kongebil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (56 minutter siden):

Nytt og moderne? Er vel heller tilbake til røttene spør du meg. Så den live nå i helgen (neue klasse 3 serie) og den minner jo mest om en moderne E10 eller e21 uten støtfangere. Stilren og fri for alle dilledetaljer som ble standard fra Bangle og utover. Hvis den blir like lett som den ser ut, så blir det en kongebil.

Har ikke sett annet enn design utkast. Godt mulig jeg endrer mening når jeg ser den. Den var veldig futuristisk inni med alt på head up. Det kan funke men kan også bli mye info når en egentlig skal se etter folk og dyr langs veien.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Evil-Duck said:

Det med varsel om å kjøre over fartsgrenser er ett EU krav som gjelder alle biler nå ja dessverre. Glad jeg har en bil fra før disse reglene tredde inn 😅 Ikke at jeg er noen råkjører men stiller som regel cruice på å ligger 5 km/t over fartsgrenser da det er nærmere den faktiske fartsgrensen i GPS fart. 

Min 2022 BMW iX har slikt varsel. En forsiktig bong lyd om du er over. For meg er det uproblematisk siden jeg umiddelbart skrur på CC modus og veksler mellom LIM og ACC. I disse modiene gir den ingen varsel* siden farten da begrenses/settes av ADAS systemet (Hvor man kan sette en bias, så satt fart ligger passe over avlest fart)

LIM: Fartsbegrenser, ACC: adaptiv CC med styreassist.

*) D.v.s. i LIM modus får man en ganske skarp varsel om farten havner vesentlig over satt fart, men det skjer bare når hellingen i veien endres raskt nedover så motorbremsen ikke får tid til å rampe opp

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 timer siden):

Det med varsel om å kjøre over fartsgrenser er ett EU krav som gjelder alle biler nå ja dessverre. Glad jeg har en bil fra før disse reglene tredde inn 😅 Ikke at jeg er noen råkjører men stiller som regel cruice på å ligger 5 km/t over fartsgrenser da det er nærmere den faktiske fartsgrensen i GPS fart. 

Kjørte en Peugeot i Frankrike med dette. Helt grusomt.

Og når den i tillegg alt for ofte ikke har riktig fartsgrense heller 🙈

Lenke til kommentar
AL123 skrev (3 timer siden):

Nytt og moderne? Er vel heller tilbake til røttene spør du meg. Så den live nå i helgen (neue klasse 3 serie) og den minner jo mest om en moderne E10 eller e21 uten støtfangere. Stilren og fri for alle dilledetaljer som ble standard fra Bangle og utover. Hvis den blir like lett som den ser ut, så blir det en kongebil.

Søkte bare for å se. Håper virkelig ikke den ligner litt på dette:

 

246144.webp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Trestein said:

Ingenting av dette får du med deg i din tesla. For liten nyttelast

Neida, sjekket nå, og LR model Y’en min (1989kg) har akkurat 454kg nyttelast.

Så en hvaltestikkel er dermed ikke noe problem!

Vekt er viktig, og BMW går feil vei. Den nye M5 veier mer enn en en chevy Tahoe! Det er ganske sykt.

https://www.motor1.com/news/724647/2025-bmw-m5-weight-more-than-suv/

 

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
1 hour ago, Salvesen. said:

Hvordan hadde de løst det med muting?

I e-3008 krevde det to trykk å deaktivere, om man velger å ha ADAS som en av de ti snarveiene. I den bilen var ikke alarmen særlig inntrengende heller, mest som et forsiktig bong. Med åpent vindu eller litt volum på anlegget merket jeg det knapt (men ville fortsatt slått det av). 

Lenke til kommentar
2 hours ago, DrAlban3000 said:

Helt enig angående design på 2-serie Active Tourer - men sliter med å se sammenligningen?

 

image.png.7731e44c54295aea7fa4f193505b1e89.png

 

 

image.thumb.png.b591286061ebe1b4c98451c0780ef89f.png

Jeg så ikke hvor lang rumpa var på det 3/4 front view bildet. Derfor jeg synes de så litt like ut .

med panser slopen

 

 

IMG_1464.jpeg

IMG_1463.webp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...