Evil-Duck Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli (endret) Misha meget imponert over nye M3P, utenom bremsene som nesten tok fyr. Så en bør oppgradere bremsene om en har tenkt å bruke den på bane. Endret 9. juli av Evil-Duck Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli On 5.7.2024 at 11:45 AM, Fantomtegningen said: https://www.motor.no/aktuelt/se-firehjulstrekkeren-spinne-pa-bakhjulene/280587 Begynner å bli nokså mange av dem som ikke leser nøye spesifikasjonene til bilen dem kjøper.... https://www.motor.no/aktuelt/naf-anker-dom-om-manglende-firehjulstrekk/280638 Da tar NAF kampen. Skulle kanskje vurdert et støttemedlemskap der 🙂 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Evil-Duck skrev (1 time siden): Misha meget imponert over nye M3P, utenom bremsene som nesten tok fyr. Så en bør oppgradere bremsene om en har tenkt å bruke den på bane. Mener jeg så en annen som prøvde den på bane. Den har ikke veldig bra kontroll på batteritemp heller. Mener den gikk varm ganske raskt. Mulig at de blir levert med to ulike batteripakker. Tror koreanerne er bedre på termisk kontroll. Har sett flere som kjører klampen i bånn til batteri er tomt. 3 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Trestein skrev (5 minutter siden): Mener jeg så en annen som prøvde den på bane. Den har ikke veldig bra kontroll på batteritemp heller. Mener den gikk varm ganske raskt. Mulig at de blir levert med to ulike batteripakker. Tror koreanerne er bedre på termisk kontroll. Har sett flere som kjører klampen i bånn til batteri er tomt. Ja misha og hadde problemer på runden sin her med at batteriet gikk varmt og at effekten gikk betydelig ned før de var halveis rundt sløyfa. IONIQ 5 N klarte vel 2 runder med relativt bånn gass uten noen tegn til effekt tap, så det er svært imponerende. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Evil-Duck skrev (4 minutter siden): Ja misha og hadde problemer på runden sin her med at batteriet gikk varmt og at effekten gikk betydelig ned før de var halveis rundt sløyfa. IONIQ 5 N klarte vel 2 runder med relativt bånn gass uten noen tegn til effekt tap, så det er svært imponerende. Tror det var raimond? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Hyundai sitt 800V system utvikler vel mindre varme. Må jo kjøre vesentlig mere strøm i ting med "bare" 400V som Teslan har. 1 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli (endret) Jeg savner disse statistikkene over gjennomsnittalderen av bilkjøperne. De kan indirekte fortelle hvem som taper i fremtiden dersom det ikke gjøres dratiske tiltak. Samt mye annet en kan tolke fra dette. Data for hele 2014: https://www.bilnorge.no/bilverden-forbrukertips/sa-gammel-er-bilkunden/603797 Data for jan -aug 2020 - spesiell periode, men men. https://www.bilbransje24.no/nyheter/516465 Interessant utvikling. bl.a: 2014 -> 2020 Audi: 55 -> 50 Mitsubitsi: 55 -> 57 Volvo: 55 -> 58 Gjerne tips meg dersom noen vet hvordan en kan hente ut disse dataene selv. Helst gratis. Endret 10. juli av DDDD Addon 1 2 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Complexity skrev (5 timer siden): Hyundai sitt 800V system utvikler vel mindre varme. Må jo kjøre vesentlig mere strøm i ting med "bare" 400V som Teslan har. Det kommer jo an på ledningsdimensjoner og -materialer. Spenningen alene betyr lite. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli (endret) 4 hours ago, trikola said: Det kommer jo an på ledningsdimensjoner og -materialer. Spenningen alene betyr lite. Selvfølgelig. Tesla har neppe brukt bedre enn høyst nødvendig for å spare penger. Model 3 er jo billigbilen deres. Endret 10. juli av Complexity Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Evil-Duck skrev (21 timer siden): Misha meget imponert over nye M3P, utenom bremsene som nesten tok fyr. Så en bør oppgradere bremsene om en har tenkt å bruke den på bane. Bremsene svikter etter ett og et halvt minutt og tar fyr før det har gått to. Skjønner ikke hvordan det går an å kalle det "Performance". 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Powerlimit etter 2-3 minutter, samme som plaid. Alle disse hestekreftene bare for å få noen urealistisk lave akselerasjonstall som ikke kan gjentas. 4 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli DDDD skrev (9 timer siden): Jeg savner disse statistikkene over gjennomsnittalderen av bilkjøperne. De kan indirekte fortelle hvem som taper i fremtiden dersom det ikke gjøres dratiske tiltak. Samt mye annet en kan tolke fra dette. Data for hele 2014: https://www.bilnorge.no/bilverden-forbrukertips/sa-gammel-er-bilkunden/603797 Data for jan -aug 2020 - spesiell periode, men men. https://www.bilbransje24.no/nyheter/516465 Interessant utvikling. bl.a: 2014 -> 2020 Audi: 55 -> 50 Mitsubitsi: 55 -> 57 Volvo: 55 -> 58 Gjerne tips meg dersom noen vet hvordan en kan hente ut disse dataene selv. Helst gratis. Hva ønsker du av informasjon? At snitt alder er 50år på kjøper kan bety at alle som kjøper bilen er 50år. At folk som kjøper bilen er fra 20-90 år og at snittet er 50år, eller at det er to grupper som feks kjøper toyota som er i 30 årene mens resten er folk over 70. Snittet er i alle tilfeller 50år. Ser ikke helt verdien 1 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Generelt sier det vel at de fleste som har råd til å kjøpe nytt er godt voksne folk! Ingen overraskelser der i hvert fall. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli OC-Freak skrev (9 minutter siden): Generelt sier det vel at de fleste som har råd til å kjøpe nytt er godt voksne folk! Ingen overraskelser der i hvert fall. Gjennomsnittsalder i Norge er 41år for hva det er vert. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Evil-Duck skrev (På 9.7.2024 den 10:08 PM): Ja misha og hadde problemer på runden sin her med at batteriet gikk varmt og at effekten gikk betydelig ned før de var halveis rundt sløyfa. IONIQ 5 N klarte vel 2 runder med relativt bånn gass uten noen tegn til effekt tap, så det er svært imponerende. Misha er en ekstremt dyktig sjåfør, det er artig hvordan Nurburgring i hans hender alltid avslører denne bommerten. Bremser! Det er imponerende at Hyundai som bare for noen tiår siden var anti-gøy merke nr 1 har laget en familiebil som faktisk tåler banebruk. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli DDDD skrev (10 timer siden): Jeg savner disse statistikkene over gjennomsnittalderen av bilkjøperne. De kan indirekte fortelle hvem som taper i fremtiden dersom det ikke gjøres dratiske tiltak. Jeg kjøpte Tesla under gjennomsnittsalderen for Tesla-kjøpere. Så vokste jeg opp, solgte Teslaen og kjøpte noe annet. Snur meg aldri tilbake til det merket. 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Simen1 skrev (2 timer siden): Jeg kjøpte Tesla under gjennomsnittsalderen for Tesla-kjøpere. Så vokste jeg opp, solgte Teslaen og kjøpte noe annet. Snur meg aldri tilbake til det merket. Nøyaktig hva skjedde? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli 9 hours ago, kremt said: Powerlimit etter 2-3 minutter, samme som plaid. Alle disse hestekreftene bare for å få noen urealistisk lave akselerasjonstall som ikke kan gjentas. Amcar er Amcar. Følger opp den amerikanske muskelbil tradisjonen godt da. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli bzzlink skrev (18 timer siden): Amcar er Amcar. Følger opp den amerikanske muskelbil tradisjonen godt da. Typisk AMCAR er vel ikke så bra i svingene som tesla men ellers så har den alt en amcar er kjent for. Nå kom jeg nettopp hjem etter en rundtur i sørnorge og inn til Karlstad i Sverige ca 2000km totalt. Har kun ladet på ionity. Konklusjon: man trenger ikke AMCAR for å komme raskt fram i Norden med elbil. Alle ladeøkter med full hastighet og over 100KW i gjennomsnitt. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli Trestein skrev (24 minutter siden): så har den alt en amcar er kjent for. Hmm, den høres jo slett ikke ut som en typisk amcar, så utsagnet stemmer ikke helt. 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå