Powertrainer Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april De fleste elbiler idag har en lei tendens til å bli seende ut som hotwheels biler. Etter min mening er det polestar 2 og skoda enyaq som har kommet best ut når det kommer til designet, men smaken er som baken(heldigvis)😅 2 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april 21 hours ago, Snowleopard said: Synes dette var lekkert! Spennende og lekent! Italienerne viser virkelig at de skjønner design når de nå gjør en egen greie av "grill no grill"! Og klarer samtidig flashe logoen sin slik at de fleste ser at det er en Alfa Romeo! Skallet ser bra ut, men drivlinjen blir jo litt stakkarslig for en Alfa Romeo. Den er vel nærmest sammenlignbar med Alfa 33, som jeg hadde for 35 år siden. 250 hk på forhjulene er mye, tenker de blir strupt ganske mye av antispinn og antiskrens. Og mangel på hengerfeste og firehjulstrekk, sammen med begrenset rekkevidde gjør at denne bilen for mange bare vil være aktuell som bil nr.2. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april 54 minutes ago, Powertrainer said: De fleste elbiler idag har en lei tendens til å bli seende ut som hotwheels biler. Etter min mening er det polestar 2 og skoda enyaq som har kommet best ut når det kommer til designet, men smaken er som baken(heldigvis)😅 Er det den helt unødvendige grillen som fenger deg? Den er "tettet" på nyeste polestar 2 da men fortsatt grillete. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april bzzlink skrev (10 timer siden): Uffda. Ser ut som Xpeng som har prøvd å lage en Alfa. Stelvio derimot nailer suv design for min det. Jeg tror 2025 blir et interessant år Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Complexity skrev (36 minutter siden): Er det den helt unødvendige grillen som fenger deg? Den er "tettet" på nyeste polestar 2 da men fortsatt grillete. Ja det er godt mulig jeg er litt gammeldags😄, men du har et poeng at det er strengt tatt unødvendig å etterligne en fossilbil med tanke på det, det har ihvertfall ingen praktisk betydning. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april 35 minutes ago, Complexity said: Er det den helt unødvendige grillen som fenger deg? Den er "tettet" på nyeste polestar 2 da men fortsatt grillete. Det er ikke mange av de europeiske merkene som tør å ta bort bilens "ansikt" helt. VW ID7 er den som kommer best ut av det synes jeg. Men VW har jo tradisjon for front uten grill. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Noen liker unødvendig grill, andre liker biler rammet av "oversized jellybean syndrome". Godt smaken er som baken. 👍🙂 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april (endret) Er designet riktig så spiller det liten rolle om bilen har grill eller ikke. Enyaq er på meg en av få biler som får til å ha en grill som del av designet selv om grillen ikke trenges, der åpningene er erstattet med et mørkt felt (eller lys hvis du har lyspakka). Synes en bil uten grill fort blir, ja, oversized jelly bean Endret 11. april av Retroman Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april J-Å skrev (50 minutter siden): gjør at denne bilen for mange bare vil være aktuell som bil nr.2. Ville du kjøpt en liten suv som bil nummer to? Det stritter veldig i mot hos meg. Den er ikke stor nok til å være praktisk og den er for stor til å være bybil. Complexity skrev (51 minutter siden): Den er "tettet" på nyeste polestar 2 da men fortsatt grillete. Den nye fronten til P2 ser fæl ut. Powertrainer skrev (13 minutter siden): men du har et poeng at det er strengt tatt unødvendig å etterligne en fossilbil med tanke på det, det har ihvertfall ingen praktisk betydning. Design er alt på elbil. De fleste bilene føles ganske like. Bilene er også ganske begrenset hvordan de kan se ut pga aerodynamikk. Jeg tror nok design og detaljer blir enda viktigere fremover. Mer teknologi er nok en død ende, de fleste bryr deg ikke så lenge du er over et visst nivå. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april 41 minutes ago, Sjørøver said: Ville du kjøpt en liten suv som bil nummer to? Det stritter veldig i mot hos meg. Den er ikke stor nok til å være praktisk og den er for stor til å være bybil. Nei, min siste bil nr.2 var en cabriolet. Men det er altså det eneste bruksområdet jeg ser for denne bilen. Min kone likte forresten veldig godt å bruke vår Alfa 33 til småkjøring, selv om hun hadde en mindre bil tilgjengelig. Hun hadde senere en Citroen Cactus som hun syntes var passe stor. Den er vel omtrent like stor som Milano. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Vår bil nummer 2 var en periode en Audi Q5. Bil nr 1 var min S5 coupe.. Kunne fint vurdert en B segment SUV som bil nr 2, nå når vi bare har en bil i husstanden, men folk er jo forskjellige og har forskjellig behov. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april J-Å skrev (3 timer siden): Skallet ser bra ut, men drivlinjen blir jo litt stakkarslig for en Alfa Romeo. Den er vel nærmest sammenlignbar med Alfa 33, som jeg hadde for 35 år siden. 250 hk på forhjulene er mye, tenker de blir strupt ganske mye av antispinn og antiskrens. Og mangel på hengerfeste og firehjulstrekk, sammen med begrenset rekkevidde gjør at denne bilen for mange bare vil være aktuell som bil nr.2. Nå kommenterte jeg kun ut fra bildet, for på den tiden visste jeg lite annet enn det som vistes på bildet. Fryktet dessverre at det var "Stellantis-specs", noe som jo ser ut til å stemme. 1 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Litt kluss med annonseringen av nye Xpeng G6 angående nyttelasten. Fra Broom Som vil gi nyttelast mellom 345 og 378 med 75kg fører. Fra Tek Tenker at Broom har rett, på bakgrunn at G9 hadde vesentlig lavere nyttelast enn annonsert. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Sjørøver skrev (3 timer siden): Design er alt på elbil. De fleste bilene føles ganske like. Bilene er også ganske begrenset hvordan de kan se ut pga aerodynamikk. Jeg tror nok design og detaljer blir enda viktigere fremover. Mer teknologi er nok en død ende, de fleste bryr deg ikke så lenge du er over et visst nivå. Jeg er ikke bortskjemt når det gjelder teknologi, får jeg ryggekamera og cruisekontroll så er jeg mer en nok fornøyd😄 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april J-Å skrev (6 timer siden): Skallet ser bra ut, men drivlinjen blir jo litt stakkarslig for en Alfa Romeo. Den er vel nærmest sammenlignbar med Alfa 33, som jeg hadde for 35 år siden. 250 hk på forhjulene er mye, tenker de blir strupt ganske mye av antispinn og antiskrens. Og mangel på hengerfeste og firehjulstrekk, sammen med begrenset rekkevidde gjør at denne bilen for mange bare vil være aktuell som bil nr.2. Ja det er direkte trist å lese en "standard" Stellantis-spec på en Alfa Romeo. Snakk om å være vingeklippet. Triste greier. Rekkevidden blir inntil 410 kilometer. Ladefarten er på 100 kilowatt. 156 hk eller 240 hk, begge med en batteri på 54 kWt. Kun 2-hjulstrekk (FWD formodentlig). https://www.motor.no/aktuelt/milano-til-slutt-ble-ogsa-alfa-romeo-elektrisk/271046 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Fantomtegningen skrev (2 timer siden): Litt kluss med annonseringen av nye Xpeng G6 angående nyttelasten. Fra Broom Som vil gi nyttelast mellom 345 og 378 med 75kg fører. Fra Tek Tenker at Broom har rett, på bakgrunn at G9 hadde vesentlig lavere nyttelast enn annonsert. De to kildene skriver det samme, det er du som kommer med andre tall. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Hanhijnn skrev (1 time siden): Kun 2-hjulstrekk (FWD formodentlig). Nei , både og i følge CarBuzz . Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Hanhijnn skrev (1 time siden): Ja det er direkte trist å lese en "standard" Stellantis-spec på en Alfa Romeo. Snakk om å være vingeklippet. Triste greier. Rekkevidden blir inntil 410 kilometer. Ladefarten er på 100 kilowatt. 156 hk eller 240 hk, begge med en batteri på 54 kWt. Kun 2-hjulstrekk (FWD formodentlig). https://www.motor.no/aktuelt/milano-til-slutt-ble-ogsa-alfa-romeo-elektrisk/271046 Tja, store motorer har opp gjennom historien vært mer unntaket enn regelen, så synes ikke det betyr så mye. Noen av de beste Alfaene jeg har hatt og kjørt har hatt ganske moderate motorer. Hvis designet hadde vært bra, og kjøreegenskapene gode, så hadde det vært viktigere. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april J-Å skrev (6 timer siden): Nei, min siste bil nr.2 var en cabriolet. Men det er altså det eneste bruksområdet jeg ser for denne bilen. Min kone likte forresten veldig godt å bruke vår Alfa 33 til småkjøring, selv om hun hadde en mindre bil tilgjengelig. Hun hadde senere en Citroen Cactus som hun syntes var passe stor. Den er vel omtrent like stor som Milano. Har du en Alfa 33 som er i orden? 1.7 QV? Herlig bil! Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Duriello skrev (7 timer siden): Noen liker unødvendig grill, andre liker biler rammet av "oversized jellybean syndrome". Godt smaken er som baken. 👍🙂 Eller man kan like beggedeler. Ingen av delene er avgjørende for om en bil ser bra ut eller ikke. Noen synes å ha en litt overdreven aversjon mot grill med det argumentet at det er ufunksjonellt, men det er et syltynt argument. Det finnes uansett få skikkelig funksjonelle bildesign det ute. Dessuten kan en grill ha like stor funsjon i en elbil som i en forsilbil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå