Auto Asmodeus Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars Snowleopard skrev (På 1.3.2024 den 5:37 PM): Ser ikke helt problemet, da Tesla ikke egentlig har solgt bilen før den er registrert og levert ny eier, og de har tross alt 14 dagers angrerett fordi det er nettsalg. For de andre blir det fort litt av det samme, da folk faktisk kan angre seg dersom bilen ikke leveres i tide. Dog med endel forbehold/krav etter loven. For meg som bruker/kjøper, så har jeg bare bestilt bilen, men kjøpet/salget skjer for meg når den overleveres. Men du har rett, det er ikke helt presist om man skal være pirkete. Noe det selvsagt er lov å være! Siden tallene representerer reg dato så vil jeg si at det er riktigere å kalle det registreringsstatistikk enn salgsstatistikk. Hadde det vært salgsstatistikk så kunne de brukt kontraktsdato istedetfor, men slikt er ikke offentlig tilgjengelig. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars Retroman skrev (3 minutter siden): Siden tallene representerer reg dato så vil jeg si at det er riktigere å kalle det registreringsstatistikk enn salgsstatistikk. Hadde det vært salgsstatistikk så kunne de brukt kontraktsdato istedetfor, men slikt er ikke offentlig tilgjengelig. Teoretisk er det mer korrekt, men synes det er litt flisespikkeri. Som sagt, salget er ikke helt i boks før den blir levert, og da er registreringstidspunktet det beste vi har å forholde oss til. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars (endret) Simen1 skrev (21 timer siden): De gangene PHEV tas opp i elbildelen av forumet så drukner det raskt i rent elbil-snakk. De gangene det ikke drukner så blir det ansett som off topic og slettet. Jeg føler det ikke finnes noen "café" for å snakke om PHEV her inne, så jeg vurderer å starte en tråd med litt god info i starten. Men om jeg skal gidde avhenger av om det finnes interesse. De som ikke er interessert trenger ikke melde sin ikke-interesse, men jeg vil gjerne høre fra de som eventuelt vil delta i en sånn tråd. Bare å opprette en. Det finnes jo svært mange PHEV-biler i bruktmarkedet, og kommer til å gjøre det i mange år framover. Har hatt 2 PHEV-biler selv, som vi var svært fornøyd med. Dengang da. Endret 4. mars av Hanhijnn 1 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Jeg har ikke behov for PHEV selv, men jeg synes absolutt biltypen bør fremheves. Den har etter min mening sin plass i norske utkanter, hvor mye kan skje som gjør at en ikke får ladet. Spesielt biler som har rimelig store batterier og en "range extender" har jeg sans for. Jeg synes dette konseptet blir straffet altfor hardt, og det er vel grunnen til at de nesten ikke finnes i Norge. Med en slik reserveløsning kan jo mange klare seg med betydelig mindre batterier. 4 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Slik blir den nye BMW IX3 etter overgangen fra CLAR plattformen til neue klasse. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Syar-2003 skrev (4 minutter siden): Slik blir den nye BMW IX3 etter overgangen fra CLAR plattformen til neue klasse. Er det ekte? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars (endret) PgUp skrev (7 minutter siden): Er det ekte? CAD Her er ekte med kamuflasje-folie Endret 5. mars av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Syar-2003 skrev (4 minutter siden): CAD Her er ekte med kamuflasje-folie Skjønner, får håpe på et bedre utseende for det var en av de styggere bilene jeg har sett. 2 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Syar-2003 skrev (29 minutter siden): Slik blir den nye BMW IX3 etter overgangen fra CLAR plattformen til neue klasse. Den så jo veldig bra ut. Får håpe de ikke feiger ut og gjør den mer kjedelig før prod. 1 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars PgUp skrev (2 timer siden): Skjønner, får håpe på et bedre utseende for det var en av de styggere bilene jeg har sett. Deg om det. Jeg synes den ser bra ut uten kamoflasje. Langt bedre enn f.eks el suvene fra Byd, Nio, Tesla , Voyah, Toyota, Lexus, VW Men smaken er som baken. 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Syar-2003 skrev (21 minutter siden): PgUp skrev (2 timer siden): Skjønner, får håpe på et bedre utseende for det var en av de styggere bilene jeg har sett. Deg om det. Jeg synes den ser bra ut uten kamoflasje. Langt bedre enn f.eks el suvene fra Byd, Nio, Tesla , Voyah, Toyota, Lexus, VW Men smaken er som baken. Heldigvis er smaken forskjellig. Jeg skal være forsiktig med å si noe som helst basert på et CAD bilde som ikke er offisielt og et kamuflert bilde som skjuler det meste. Men CAD-bilde gir et "ansikt" ihvertfall ikke jeg synes noe særlig om. Og ellers virket bilen relativt anonym og lite som fenger. Egentlig veldig mye som IKKE er typisk BMW. Og heller ikke dette falt veldig godt i jord hos meg. Ikke stygg, men vil heller ikke kalle det pent. Derimot veldig som en Zoe som har blitt blåst kraftig opp... 🤪🫢 Håper det faktiske resultatet viser seg å være mange hakk opp i forhold til disse bildene. Både i5 og iX2 synes jeg er ganske fine i det store og hele. i5 Touring hadde nok vært interessant, spesielt siden det virker som det er mulig å få laget en ettermarkedsfrunk, slik som man finner til noen av de andre elektriske BMW'ene foruten iX. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Jeg synes den ser helt ok ut. Hverken tipp topp eller skrekkelig. Når jeg holder hånda over deler av bilen så ser jeg at det er fronten og felgene som skiller den fra andre biler. Resten er identitetsløst, men helt ok utseende. Felgene gir jeg ok+. Fronten er litt for prangende for min smak, men jeg tillegger perspektivet mye av æren for det. Fra større avstand og høyere ståsted så blir den sikkert mindre prangende. Lysene ser bra ut og det samme gjør lufteinntakene. Men den todelte grillen som kjennetegner BMW likte jeg ikke helt. Den kunne med fordelt ikke vokst fra modell til modell. Også har den blitt for bratt med årene. Nå er det jo nærmest en meter loddrett vegg foran bilen, før det kurver opp over panseret. Det må jo gjøre utsikten forover elendig. En forferdelig trend som gjelder mange flere bilmerker. 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars (endret) PgUp skrev (5 timer siden): Skjønner, får håpe på et bedre utseende for det var en av de styggere bilene jeg har sett. Enig. Ligner litt på Nissan Juke i linjene synes jeg. Og det er absolutt ikke positivt. Den har også en masse rette vinkler i fangeren foran som mest av alt minner om noe fra Toyota. Endret 5. mars av Jens Kr. Kirkebø 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Enda en taxi påkjørsel. Kanskje creep on ikke er så dumt likevel? Jeg kan ikke huske å ha sett så mange slike episoder før i tiden når man hadde converter automater som man ser nå til dags. Spoiler Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars PgUp skrev (8 minutter siden): Spesielt hvor fin f.eks. i4 ser ut. Bortsett fra grillen, så er jeg enig. Jeg klarer dog ikke de "bevertenna"... i5 er langt bedre. Om de bare hadde fått lakkert de plastgreiene nedenfor nyrene, så hadde det gjort veldig mye for utseendet. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars (endret) Syar-2003 skrev (3 timer siden): Deg om det. Jeg synes den ser bra ut uten kamoflasje. Det viktigste er at man umiddelbart ser at en fyr med faktisk og formell kunnskap innen design har vært involvert. At ikke at alt bare er bestemt av en vindtunnell og en som måler størrelsen på bagasjerommet. Endret 5. mars av uname -i 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars kremt skrev (28 minutter siden): Enda en taxi påkjørsel. Kanskje creep on ikke er så dumt likevel? Jeg kan ikke huske å ha sett så mange slike episoder før i tiden når man hadde converter automater som man ser nå til dags. Skjul innhold På min bil går den automatisk på. Det er jeg glad for. Spesielt i revers(Her tillater ikke bilen en pedal) 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Den store designtaperen i dette sammensuriet av elektriske SUV-er er Mercedes i mine øyne. Spesielt bakdelen til EQB. Jeg liker BMW sine egentlig. Ingen slår Lotus, da. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars kremt skrev (34 minutter siden): Kanskje creep on ikke er så dumt likevel? "CREEP" betyr at bilen aldri vil stanse helt hvis sjåføren besvimer eller ikke har korrekt situasjonsforståelse når vedkommende tror at bilen står i ro... Jeg velger "HOLD", for da vil bilen alltid stanse til stillestående på en rolig og kontrollert måte, og deretter med full brems på alle fire hjul, når man først slipper gassen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå