oophus Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Complexity skrev (3 timer siden): Mange sier at det ikke finnes ulemper med trommelbrems.. Jeg tror det er en grunner til at de sluttet med det i personbiler på 90 tallet. Selvfølgelig finnes det fordeler og ulemper med trommelbremsen? Bremsekraft er ikke en av dem ettersom man får mer friksjonsområde på mindre systemer med dem. En av hovedgrunnene til at det forsvant, har faktisk med etterspørsel å gjøre. Skivebremser solgte rett og slett bedre, selv om de er mer kompliserte og koster mer, både initielt og ved vedlikehold. Dog de ser jo bedre ut, og er det som blir brukt under motorsport, og da tenker man nok automatisk at det totalt sett er det beste systemet uansett bruk. Generell oppfattelse har ofte stor betydning. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 kremt skrev (På 7.10.2020 den 14.49): Bærearmsbrudd f.eks som blir forklart med "normal slitasje". Hva snakker du om, og hvem svarer du? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Dinside.no: Ny studie knuser elbil-myte Jeg har bare skummet artikkelen og det var jo ikke så overraskende at elbiler har mindre CO2-utslipp i et livsløpsperspektiv enn en fossilbil, men jeg har ikke samfuart tallene og sett om verdiene er reelle. 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Forsåvidt er det litt klønete å samanlikne ein Porsche Taycan med ein Bugatti Veyron. Blir litt potet mot eple samanlikning. Taycan er litt over $100k. Veyron er $1.9M. Burde dei ikkje heller ha samanlikna med ein anna Porsche? Også er det klønete når ein kan samalikne e-Golf mot vanlig Golf, men ikkje later til å ha gjort det gitt at det ikkje er nemnt i artikkelen. Ein Mercedes EQC mot ein anna Mercedes. Osv. Det er vel det som ville vore vettugt i mitt hode. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Skal man se på en slik analyse, så trur jeg Polestar sin er betydelig mer virkelighetsnær, der de sammenligner samme platform mot hverandre. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Dersom Hyundai Kona hadde hatt en mer normal "grill". Da ville den sett minst åtte ganger mer attraktiv ut! Hvorfor Hyundai ikke har gjort dette til et tilvalg forstår jeg ikke. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Hæ? Eg syns Kona slik den er i dag er vesentlig meir attraktivt. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Nå kommer det endelig en elbil jeg kunne ha tenkt meg å kjøpt, om den kommer til Norge, som jeg tipper den gjør HUMMER EV Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg tipper at den ikke gjør det. GM har ca. null markedsandel her i Europa etter at de solgte Opel til PSA, og svære monstertrucker selger dårlig i Europa. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Gavekort skrev (2 minutter siden): Jeg tipper at den ikke gjør det. GM har ca. null markedsandel her i Europa etter at de solgte Opel til PSA, og svære monstertrucker selger dårlig i Europa. Men denne er elektrisk... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Det er allerede åpnet for reservasjoner, og det inkluderer ikke Europa. Det er også usannsynlig at denne ender opp under 3,5 tonn og kan kjøres på B sertifikatet. Det er veldig mange amerikanske biler som ikke er beregnet for eksport til Europa, og her er det sannsynlighetsovervekt for at det inkluderer denne Hummeren. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har C (Lastebil) så det er ikke noe problem. Veldig lite sansynlig at Cybertruck kommer til Europa, men jeg tror det er ganske stor sansynlighet for at Hummer kommer, men ikke før 2024 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Dubious skrev (1 minutt siden): Veldig lite sansynlig at Cybertruck kommer til Europa, men jeg tror det er ganske stor sansynlighet for at Hummer kommer, men ikke før 2024 Dagens Cybertruck kommer ikke, da den ikke er lovlig pga den er laget i stål. For hard rett og slett. Men er jo snakk om en europa-vennelig versjon, men det er vel litt frem i tid. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Merko skrev (Akkurat nå): Dagens Cybertruck kommer ikke, da den ikke er lovlig pga den er laget i stål. For hard rett og slett. Men er jo snakk om en europa-vennelig versjon, men det er vel litt frem i tid. Lastebiler er laget av stål... Så den er lovlig registrert som lastebil, om de hadde tatt den inn Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Dubious skrev (11 minutter siden): Jeg har C (Lastebil) så det er ikke noe problem. GM kommer ikke til å importere Hummer for deg. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Forsåvidt kan vel ein og anna vims importere frå USA? Ein må vel så kanskje ettermontere eller endre ting på kjøretøyet for å vera compliant med reglementet? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Tesla er fra USA, så det er stor sjanse for at det blir noen som importerer Hummer EV, om de/GM ikke gjør det selv Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Det kan godt hende at du kan importere en Hummer selv. Hvor hensiktsmessig det er vet jeg ikke, da det kan variere fra bil til bil. Jeg ville uansett jekket ned forhåpningene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Du må også finne en bil som har vært brukt i minst 6 mnd. Det kan også hende at du ikke får refundert sales tax og avgifter fra USA, og at momsreglene kan ha endret seg på elbiler innen 2024. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå