Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

 

Den er tysk, og laget av en premiumprodusent.. Det betyr vel igjen at det trolig er biler som bygges på bestilling.

Bygging på bestilling medfører at det tar noe tid.. I tillegg husker nok BMW å montere alle deler som skal være der, jeg tipper de også tar hjulstillingskontroll før de sender den ut..

Det er da helt normalt å bygge biler på bestilling? Jeg kjenner ingen biler som kan bestilles uten opsjoner?

 

Asiatiske biler produseres stort sett i standardutgaver der man ikke velger ekstrautstyr selv.

Det er ganske så vanlig med ettermontering av utstyr i disse.

 

Det er ikke transporten som tar tid, men produksjonslinja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Den er tysk, og laget av en premiumprodusent.. Det betyr vel igjen at det trolig er biler som bygges på bestilling.

Bygging på bestilling medfører at det tar noe tid.. I tillegg husker nok BMW å montere alle deler som skal være der, jeg tipper de også tar hjulstillingskontroll før de sender den ut..

Det er da helt normalt å bygge biler på bestilling? Jeg kjenner ingen biler som kan bestilles uten opsjoner?

 

Asiatiske biler produseres stort sett i standardutgaver der man ikke velger ekstrautstyr selv.

Det er ganske så vanlig med ettermontering av utstyr i disse.

 

Det er ikke transporten som tar tid, men produksjonslinja.

 

 

I mitt tilfelle var det totalt omvendt, kort produksjon og lang levering. Bil bestilt på bestilling. 

 

Viste ikke at det var slik med de asiatiske, har heller aldri eid en. 

Lenke til kommentar

Noen som har pæpling på hvilke av disse 2 wallboxene jeg burde velge?

Prisen er lik og jeg har fått beskjed om å velge en av de, men kan svært lite om slikt. Ser de har en del forskjellige egenskaper og bruksmuligheter.

 

Jeg har ikke behov for hurtiglading hjemme.

 

attachicon.gifScreenHunter_124 Sep. 22 16.52.jpg

 

attachicon.gifScreenHunter_125 Sep. 22 16.52.jpg

 

Nå vet jeg ikke hva innloggingsmuligheter betyr, men har du ikke bruk for 22kW eller mulighet så ville jeg gått for den første da den ser ut til å ha flere muligheter, hva nå enn det må bety :p 

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva innloggingsmuligheter betyr, men har du ikke bruk for 22kW eller mulighet så ville jeg gått for den første da den ser ut til å ha flere muligheter, hva nå enn det må bety :p

 

 

Hjah ikke sant?..det er muligheter for online innlogging kun med den første der..

Får finne ut hva det betyr!

Lenke til kommentar

 

Nå vet jeg ikke hva innloggingsmuligheter betyr, men har du ikke bruk for 22kW eller mulighet så ville jeg gått for den første da den ser ut til å ha flere muligheter, hva nå enn det må bety :p

 

 

Hjah ikke sant?..det er muligheter for online innlogging kun med den første der..

Får finne ut hva det betyr!

 

 

Mulig de fører noe statistikk og kontroll fra den? Vet ikke hvordan det er med i3, men hos tesla styrer en alt fra bil slik at laderne kan være så dumme så de bare ønsker :p 

 

Men om du har 400V TN nett hjemme ville jeg vurdert den andre. Det er ikke sikkert en har bruk for det, men til samme pris er det jo greit å ha muligheten. Så lenge den andre ikke har noen fantastiske funksjoner såklart.

Lenke til kommentar

 

Det vet jeg faktisk ikke. Min ble bestilt for en uke siden, og ble forespeilet levering i løpet av desember. Selger sa at de vanligvis kom ett par uker før forventet levering, men jeg velger å være realist og heller bli positivt overrasket.

 

Du finner kan hende mye nyttig informasjon i denne tråden her :)

 

Der har jeg allerede vært ;) Selger har ikke gitt meg noe konkret ut over at forrige bil han hadde fått dato på var i desember.

 

Når det gjelder ladeboks, så har jeg bestemt meg for å stå over dette hjemme. Jeg klarer meg med saktelading, da jeg stort sett ikke kommer til å kjøre noe mer enn 5 - 6 mil pr dag. Da holder det i massevis å lade i vanlig stikk i garasjen over natten. Så får jeg heller ettermontere dersom det viser seg at behovet endrer seg.

Lenke til kommentar

 

 

Det vet jeg faktisk ikke. Min ble bestilt for en uke siden, og ble forespeilet levering i løpet av desember. Selger sa at de vanligvis kom ett par uker før forventet levering, men jeg velger å være realist og heller bli positivt overrasket.

 

Du finner kan hende mye nyttig informasjon i denne tråden her :)

 

Der har jeg allerede vært ;) Selger har ikke gitt meg noe konkret ut over at forrige bil han hadde fått dato på var i desember.

 

Når det gjelder ladeboks, så har jeg bestemt meg for å stå over dette hjemme. Jeg klarer meg med saktelading, da jeg stort sett ikke kommer til å kjøre noe mer enn 5 - 6 mil pr dag. Da holder det i massevis å lade i vanlig stikk i garasjen over natten. Så får jeg heller ettermontere dersom det viser seg at behovet endrer seg.

 

 

Bare husk på at det blir noe mer stress med å plugge inn og ut ladekabel og at ikke alle er like glad i vann. For min del har jeg gjort det samme, bare at jeg har montert en postkasse som ladekladden ligger i til enhver tid :) 

Lenke til kommentar

 

 

Nå vet jeg ikke hva innloggingsmuligheter betyr, men har du ikke bruk for 22kW eller mulighet så ville jeg gått for den første da den ser ut til å ha flere muligheter, hva nå enn det må bety :p

 

 

Jeg valgte faktisk den andre :omg: ...men det etter å ha diskutert det litt med andre i3 eiere som har erfaring med wallbox.

Tilleggsmulighetene, "innloggingsmuligheter", er vissnok ikke noe man har behov for, og det er vel en grunn til at det er fjernet på den nye wallboxen som jeg valgte.

 

Selv om jeg ikke har behov for spesielt hurtig lading pr. idag kan det jo hende tilværelsen endres med tiden. :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

TU.no melder at Renault Zoe ligger an til å få doblet batterikapasitet med levering i 2017 (http://www.tu.no/artikler/renault-dobler-batteripakken/358660).

 

For min del betyr det at batteriutviklingen hos de andre enn Tesla nå har kommet dit at det blir aktuelt å se på elbil. Mangler bare en bil med litt større bagasjerom enn de som tilbys nå.

 

Bare synd de ikke tilbyr DC hurtiglading, er vell maks 22kW AC om jeg ikke tar feil. Det blir helt feil for meg ift stor batteripakke, hele poenget må da være at en kan ta denne bilen i bruk til lengre turer og ikke bare i hverdagen når den gamle rekker for de aller fleste. 

 

Det som er viktig fremover må jo være fokus på grei ladetid og god rekkevidde. Ikke en av delene IMO.

Lenke til kommentar

 

TU.no melder at Renault Zoe ligger an til å få doblet batterikapasitet med levering i 2017 (http://www.tu.no/artikler/renault-dobler-batteripakken/358660).

 

For min del betyr det at batteriutviklingen hos de andre enn Tesla nå har kommet dit at det blir aktuelt å se på elbil. Mangler bare en bil med litt større bagasjerom enn de som tilbys nå.

 

Bare synd de ikke tilbyr DC hurtiglading, er vell maks 22kW AC om jeg ikke tar feil. Det blir helt feil for meg ift stor batteripakke, hele poenget må da være at en kan ta denne bilen i bruk til lengre turer og ikke bare i hverdagen når den gamle rekker for de aller fleste. 

 

Det som er viktig fremover må jo være fokus på grei ladetid og god rekkevidde. Ikke en av delene IMO.

 

Enig med det, og håper flertallet får det på plass i sine nye generasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

 

Får nye Zoe ladeløsning som fungerer for de som har IT-anlegg, slik at de slipper å ta med denne trafo-bøtta overalt: http://www.tv2.no/a/5941177/

 

Denne er allerede byttet ut mener jeg på, bruker vell zaptec eller noe slik nå. 

 

Alle som kjøper Zoe får ladestasjon installert hjemme, men problemet er når man skal lade andre steder, hvor det ikke er ladestajon. Da må man ha med seg trafo-bøtta dersom det stedet man skal lade har IT-anlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...