Gavekort Skrevet 15. oktober 2020 Del Skrevet 15. oktober 2020 Ser på Teslabjørn sine videoer filmet i -36 grader, som er grunnen til at jeg kom på det. Heldigvis så er det aldri så ille her sør i landet, men for en frysepinne som meg så er det ren luksus å bare slippe å ta på meg jakke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2020 Del Skrevet 15. oktober 2020 Herlig å sette seg inn i godt forvarmet bil ja. Men nå er det sjeldent jeg kjører langt om vinteren så det er egentlig ett fett for min del om jeg forvarmer fra stikkontakten eller fra batteriet. Fra stikkontakten krever jo at man faktisk står tilkoblet når man skal av gårde. Fra batteriet betyr bare at man må koble seg på stikkontakten litt oftere. Strømregninga regner jeg med blir den samme uansett. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. oktober 2020 Del Skrevet 15. oktober 2020 De siste dagene så har jeg også bare forvarmet fra batteri, men det gir meg litt godfølelse når jeg slipper å bruke batteri på å få bilen varm. Å brenne av batteriet på å varme opp bilen kjennes ut som misbruk, selv om jeg har rekkevidde til å komme meg på jobb uansett hvor mye jeg sløser vekk. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Jeg lar være å forvarme med mindre det er veldig kaldt. Opplever at totalt så gir det betydelig økt forbruk hvis man bare skal kjøre en kort tur etterpå. Til langkjøring gjøres det derimot. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Forvarmer alltid bilen om morgenen.Alltid godt å sette seg i varm bil og varmt sete. Den lille strømmen det koster bryr meg ikke å bruke på den ekstra komforten. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Mister dere ikke regenerering om dere ikke forvarmer? Får og ganske stor powerlimit på min bil om batteriet er for kaldt men det merkes kansje ikke på biler som ikke har så mye power. Tenker og det kansje er bedre for motorene å ha litt lunk på seg før man setter avgårde. Men når man ser på levetiden på disse motorene er det ikke sikkert det er så viktig. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 (endret) På korte turer (5-10 minutter) bruker man ørten ganger mer energi på forvarming enn det man potensielt kan få tilbake i form av regenerering. Da polerer og varmer jeg heller bremseskivene litt. Men ruter og sete synes jeg er viktig å forvarme. Kupetempen generelt bryr meg ikke så mye for jeg setter meg uansett ikke inn med shorts og t-skjorte når det er -20°C ute. Endret 16. oktober 2020 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Tesla droppet prisen på Model 3 i natt. Begynner på 399 900 nå. Tenkte bare å tipse om noen skulle være interessert. Er en del nytt med bilen og. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 (endret) Kva lå den på før? Hugse ikkje no eg. Endret 16. oktober 2020 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Complexity skrev (3 minutter siden): Tesla droppet prisen på Model 3 i natt. Begynner på 399 900 nå. Tenkte bare å tipse om noen skulle være interessert. Er en del nytt med bilen og. 399 for SR+ 449 for LR 499 for P Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 (endret) 13 minutes ago, Drunkenvalley said: Kva lån den på før? Hugse ikkje no eg. Model 3 Standard Range Plus Gammel pris: 430 900,- Oppdatert pris: 399 900,- Model 3 Long Range Gammel pris: 484 900,- Oppdatert pris: 449 900,- Model 3 Performance Gammel pris: 539 900,- Oppdatert pris: 499 900,- De kjører vel og noe rentekampanje nå. Bilen får Chrome delete, ny midtkonsoll, motorisert bakluke og litt lengere rekkevidde enn før (trolig grunnet varmepumpe) Nye felger til alle modellene og, men veldig mange er missfornøyde med de nye Performance felgene. Endret 16. oktober 2020 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Det var ikkje dumt det nei. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Virker som de endelig innså at dollaren ikke koster 11 kroner. 2 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Lå vel på ca samme pris før corona kicka inn så skjønner ikke helt hvorfor media hauser det opp, liker at tesla følger valuta kursene i motsetning til flere importører i Norge som setter opp prisen kjapt pga valuta kursen men er ikke så kjappe å sette ned. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 6 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said: Virker som de endelig innså at dollaren ikke koster 11 kroner. Så lenge de sliter med å få levert det de produserer så tjener de jo på å ikke innse dette for raskt. Men var på tide ja. Nå må jo prisene på bruktbiler begynne å roe seg litt og. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Gavekort skrev (14 timer siden): WLTP er 200, ikke 180. Jeg vet du refererer til real range fra EVDB. Det som plager meg mest med MX-30 er at det virker ut som en bil for absolutt ingen. Ikke har de lyst å gi oss rekkevidde, ikke vil de gi oss kraft/sportslighet, ikke vil de gi oss SUV plass og bagasjerom, og ikke vil de gi oss kompakthet. Veldig synd siden de opplagt har laget en veldig fin bil her. Jeg tror bare ikke at det er en god elbil, selv om jeg fortsatt har litt lyst på en. Jeg synes MX-30 er innenfor. Den har rykte for å være særdeles stillegående og luksuriøs, noe som står i sterk kontrast til mange andre elbiler i dag. Selv om rekkevidden ikke er noe å skryte av får man håpe at den tar det igjen på at hurtigladingen virker bra. Den vil uansett dekke manges behov når det kommer til rekkevidde, og man må sette det hele opp mot prisen som jeg synes er meget god. Når det gjelder praktiske detaljer kan det vel være noe utsette på de fleste biler, men for min del har ikke disse så mye å si. Jeg har sjelden folk i baksetet og ingen barnevogn å drasse rundt på. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Eg ser framleis ikkje poenget med bakseter om ein ikkje ynskje lage plass for at nokon kan faktiskt sitte i dei. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Drunkenvalley skrev (2 minutter siden): Eg ser framleis ikkje poenget med bakseter om ein ikkje ynskje lage plass for at nokon kan faktiskt sitte i dei. Poenget er at noen kan sitte der på korte strekk om strengt nødvendig. En annen ting er at de er fine å slenge inn noen handleposer på. Alternativt kan det brukes til bikkja, og at man kan vippe ned ryggen for større plass bak. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Å ha handleposer eller andre tunge gjenstander i baksetet er en stygg uvane jeg fikk lære på den harde måten at ikke er så lurt 🤕 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. oktober 2020 Del Skrevet 16. oktober 2020 Ja, eg plasserer alltid ting ved fotplassen om noko, opp mot ryggen av setet. Då skal dei i teorien ikkje fly så mykje... men ideelt er det framleis ikkje. Eg burde bli betre til å bruke bagasjerom i staden for å vera lat. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå