Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Drunkenvalley skrev (3 minutter siden):

Vel, min umiddelbare reaksjon var i banen av...

Emirichu ? on Twitter: "The WHAT… "

Så svaret er vel 'nei'. Er usikker om me har same greia i tankene her no. Antar du sikter til Zapp e-wallet?

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.vg.lab.zapp

 

Utviklet av mine kolleger i VG Labs. Fortsatt under kraftig utvikling, men den mest funksjonelle ruteplanleggeren for Android imo.

bshagen skrev (2 minutter siden):

*Kan* være litt problematisk om vinteren. Men ikke så sannsynlig, men mindre du har en iskald bil ned Oslofjordstunnellen eller lignende :)

Tenker du kulde som hemmer regenerativ bremsing?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (8 minutter siden):

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.vg.lab.zapp

Utviklet av mine kolleger i VG Labs. Fortsatt under kraftig utvikling, men den mest funksjonelle ruteplanleggeren for Android imo.

Jeg har testet denne, og den har litt å gå på for å si det sånn. I hvertfall her i bergen. Så den ble fort avinstallert igjen. Den manglet også 2020-modellen av Ioniq, og hadde ingen muligheter til å legge til dataene manuelt.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Gavekort said:

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.vg.lab.zapp

Utviklet av mine kolleger i VG Labs. Fortsatt under kraftig utvikling, men den mest funksjonelle ruteplanleggeren for Android imo.

Var ikkje heilt dum den. Skal sjå om den funker med Android Auto, då hadde den vore gull.

Så var neste trinnet. Eg tenker egentlig sette opp eit eller anna apparat som 'perma-installert Android Auto device' i ioniqen. Noko som eg berre kan la køyre. Noko eg kan stappe eit SIM kort i for 4G. ?

Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 minutt siden):

Jeg har testet denne, og den har litt å gå på for å si det sånn. I hvertfall her i bergen. Så den ble fort avinstallert igjen. Den manglet også 2020-modellen av Ioniq, og hadde ingen muligheter til å legge til dataene manuelt.

Har 38 kWh-utgaven her. Databasen er vel fra en tredjepart slik jeg forstår det.

 

Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Var ikkje heilt dum den. Skal sjå om den funker med Android Auto, då hadde den vore gull.

Så var neste trinnet. Eg tenker egentlig sette opp eit eller anna apparat som 'perma-installert Android Auto device' i ioniqen. Noko som eg berre kan la køyre. Noko eg kan stappe eit SIM kort i for 4G. ?

Tror ikke den popper opp i Android Auto hos meg, men det høres jo ut som en ypperlig feature.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Eg testa den no, og den later til å ha ioniq 2020 no.

 

Gavekort skrev (1 minutt siden):

Har 38 kWh-utgaven her. Databasen er vel fra en tredjepart slik jeg forstår det.

Ja, ser at den er kommet nå. Men det står fremdeles 30 kwt på den gamle modellen, selv om den er på 28. Sendte dem et tips om dette for en uke eller noe siden. Burde vært rettet nå. Den mangler fremdeles også mange ladestasjoner i bergens-området, og omtrent ingen av dem har live data (selv om de har det i ladestasjonens egen app)

Tror den har stort potensiale, men er litt for beta-aktig til å være i play store enda synes jeg.

Lenke til kommentar

Kan eg berre sei at det er mildt frustrerende å finna andre som har gjort noko liknande? Tenkte opprinnelig ein raspberry pi 4 som køyre Android. Sjå om bilen kan gjenkjenne det som en Android device den lar køyre app på skjermen, osv. Nei. Ingen andre som vil gjera det. Dei vil bruke raspberry pi, emulere Android Auto  pi'en, og koble telefonen til pi'en.

Det er så fryktelig nært på søkeordene, men så grusomt langt unna kva eg faktiskt ynskje oppnå. ?

Eg har klart å finna ut at rpi4 er balle for android emulering visst, men då er neste spørsmål kva som er dugelig apparat for situasjonen. Sukk. Same søketreffene som rpi4...

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (14 timer siden):

Tja , føler det florerer med nye stasjonsvogner på veien fortsatt, selv om SUVer nok har tatt ett lite innhog i salget.

"Et lite innhogg"??? SUV har jo mer eller mindre tatt over markedet, snart uansett bilstørrelse.  Men det er klart at det går mange stasjonsvogner på veiene enda. Tar endel år før de forsvinner derfra. Det som er litt morsomt nå er å se at stasjonsvognene har tatt over som hovedvalget til ungdommens rånebiler. Rett og slett fordi det er DET som bruktmarkedet er oversvømt av i lavere prisklasser.

Når det er sagt, så skulle jeg svært gjerne kjøpt en kapabel elektrisk stasjonsvogn, men tviler på at det blir denne MG'en. Stasjonsvogner (og andre lave biler) har mye bedre kjøreegenskaper enn høyreiste biler. SUV'er triller rundt selv ved lette sammenstøt.

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (9 timer siden):

Eldre modellen er vel 28 kWh brukbar, men det er uansett flisespikk. At dei ikkje har retta det ei uke seinare er heller ikkje sjokkerende avhengig av mengden byråkrati involvert... kan eg fortelja av erfaring. ?

Ja, og den nye har 38,3 kwh brukbar (40,4 brutto), men de har likevel skrevet 38 kwh ?  Så feil blir det uansett; flisespikkeri eller ikke ;) 

Ellers må jeg innrømme at appen har forbedret seg siden jeg prøvde den sist, og det er ikke mer enn en uke eller to siden. Så igjen, tror det kan bli bra, men jeg føler den pr. i dag har mest nytte på østlandet (som alt annet...)

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (21 minutter siden):

Prøvekjørt Kia e-niro. Mykje betre plass enn Hyundai Kona. ? Var som å køyre ein høgere montert Hyundai ioniq. Penere girspak enn Hyundai også, og også betre enn MG'en sin. Skikkelig respons på den saken der gitt.

Er ikke e-Niro "akkurat" samme bil som Kona? Mener de er like "under skallet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...